Kleppen Varadero stellen

21 nov 2014 14:49 #1 door Cas
Kleppen Varadero stellen werd gestart door Cas
Was klepjes stellen bij mijn Goldwing vroeger een simpel klusje van een half uurtje, bij de Dero moet ik er toch een paar dagen voor uittrekken.
De achterste cilinder is goed bereikbaar maar om bij de kettingspanner te komen moet de hele achterkant eruit.
De voorste cilinder is lastiger en om bij de spanner te komen moet het luchtfilter eraf.
Eraf is makkelijk, terug erop zetten is ook geen leuk werkje met al die slangen en stekkertjes waar je bijna niet bij kunt.
Morgen maar eens de klepspeling controleren en de boel zoveel mogelijk op punt zetten, dan ben ik er de komende 50.000 km vanaf.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2014 15:15 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kleppen Varadero stellen
Ziet mijn oog nou oxidatie onder de coating van jouw radiateur?!
;D

Ik snap echt niet hoe je die motor zo schoon houd, petje af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2014 18:37 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen

Ziet mijn oog nou oxidatie onder de coating van jouw radiateur?!
;D


;D Ja, dat was ff schrikken, zit op een verborgen plekje. Maar als ik in de voorste cilinder shims moet vervangen gaan de radiators eraf en worden opnieuw gespoten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 09:59 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen
Volgens het Haynes boek moeten de nokken van de nokkenas naar buiten wijzen, bij mij wijzen ze dus naar binnen en als dat correct is dan staan alle kleppen van de achterste cilinder te krap.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 10:15 #5 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kleppen Varadero stellen
Dan draai je het motorblok toch even zodat ze naar buiten
wijzen.
Maar als je de zuiger nou in het BDP zet dan moet je ze meten.
Dus een schroevendraaier in het bougiegat en dan aan het
blok draaien totdat de zuiger helemaal bovenin staat, dus
net voor dat ie weer naar beneden gaat. En als dan de
kleppen vrij zijn dan moet je ze meten.
Altans zo is het bij mijn motor en meerdere die ik hier gehad
heb om de kleppen van te stellen.
Maar daar kon ik het gewoon bij verstellen met een boutje
in de nokvolger.
Maar volgens mij kan het bij jou niet anders zijn.

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 10:22 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen
Hij staat op het juiste punt, het zal wel goed zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 10:24 #7 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kleppen Varadero stellen
Zet hem nou eens een rondje verder dan.
Hoe lijkt het dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 10:34 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen
Ik heb al veel rondjes gemaakt maar het is niet mogelijk om de nokken allemaal naar buiten te laten wijzen want dan staan ze onderin.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 10:36 #9 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kleppen Varadero stellen
Haha oke dan moet het goed wezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 11:22 #10 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen
Bij de voorste cilinder staan de nokken naar buiten, bij de achterste cilinder staan de nokken naar binnen  :-[


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 12:37 #11 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Kleppen Varadero stellen
dat klopt toch ook,
iedere cilinder heeft zijn eigen merkttekens !!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 12:39 #12 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Kleppen Varadero stellen
je hebt als het goed isvtoch een FT (front) en een RT (rear) teken....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2014 19:39 #13 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Kleppen Varadero stellen

Morgen maar eens de klepspeling controleren en de boel zoveel mogelijk op punt zetten, dan ben ik er de komende 50.000 km vanaf.


Is het niet om de 24000 km nodig om kleppen te checken/stellen????

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2014 17:17 #14 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen
Ja dat klopt, en mezelf kennende zal dat ook wel gebeuren  ;D
Eerst wachten tot mijn doos met shims binnen is en dan moet ik alle 8 kleppen stellen, 7 te strak en 1 te los.
En ik kreeg het advies van Arthur om de spanners van de distributiekettingen te vervangen en dat advies neem ik graag ter harte maar kost € 180,- en dat................ :o
Voorlopig de vrije tijd vullen met schoonmaken, polijsten, schuren en spuiten en zorgen dat mijn uitlaten geen conflict meer hebben met de ophangbeugels van de koffers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2015 09:32 #15 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Kleppen Varadero stellen
Wat voor wing had je?;)

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 19:53 #16 door Mthijs
Beantwoord door Mthijs in topic Kleppen Varadero stellen
Hoi,

Sinds twee weken heb ik een Varadero uit 1999, 63.000 km. Vorige eigenaar had hem 14 jaar en wel eens gecheckt, maar nog nooit kleppen hoeven stellen. Nu wil ik ze checken en evt. stellen, maar ik zie er een beetje tegen op. Ad Mies bood aan te willen helpen met checken (super), aangezienii in de buurt woon (Breda), maar na wat inlezen op www kom ik daar denk ik wel uit. De achterste cilinder lijkt me makkelijker ivm positie, maar hoe kom je goed bij de voorste?

Iemand tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 19:58 #17 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kleppen Varadero stellen

Hoi,

Sinds twee weken heb ik een Varadero uit 1999, 63.000 km. Vorige eigenaar had hem 14 jaar en wel eens gecheckt, maar nog nooit kleppen hoeven stellen. Nu wil ik ze checken en evt. stellen, maar ik zie er een beetje tegen op. Ad Mies bood aan te willen helpen met checken (super), aangezienii in de buurt woon (Breda), maar na wat inlezen op www kom ik daar denk ik wel uit. De achterste cilinder lijkt me makkelijker ivm positie, maar hoe kom je goed bij de voorste?

Iemand tips?

Kuip eraf en om het echt makkelijk te maken de linker radiator er ook af.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 00:31 #18 door Mthijs
Beantwoord door Mthijs in topic Kleppen Varadero stellen
Hi, wat een topmotor is die Varadero toch. Na 63.500 km heb ik de kleppen gecheckt om eventueel te stellen, maar ze stonden allen nog goed! ruim binnen de toleranties. Dus super.
;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden