Ketting

23 mei 2009 15:33 #1 door David
Ketting werd gestart door David

Zo, na zo'n 45.000 kilometer is mijn eerste(!) ketting wel aan vervanging toe.
Hij laat zich ongeveer een halve centimeter van het tandwiel "tillen".

Ik ben best een beetje trots dat ik zo veel kilometer met één ketting gedaan heb. Of is dit normaal? Wat zijn jullie ervaringen?

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2009 17:40 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Ketting
Bijna een halve ton op één ketting is best normaal voor "normaal" rijden. niet dat het niet mogenlijk is . supersports doen daarintegen zelden langer als 20 DKM met hun kettingen.

Even ter duidelijkheid:  Niet proberen om te draaien, gewoon vervangen  ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 20:41 #3 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Ketting
Das wel heeeel netjes. Ik doe er rond de 20.000 km mee, dan is het bijna klaar.
Je kan ook doorrijden met het gevolg dat de boel breekt.
Maar het blijft een hoop geld zo ketting-set erop laten zetten, misschien zelf eens proberen.
Heb je daar speciaal gereedshap voor nodig ? Of is de ketting een geheel als je deze koopt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 19:44 #4 door David
Beantwoord door David in topic Ketting
Ik heb een eindloze Regina set besteld. Moet alleen nog even monteren. En een voordeel is is dat bij de Varadero de achterbrug niet hoeft te worden verwijderd, zoals bij veel motoren als je een eindloze ketting monteert.

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 21:16 #5 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Ketting
Hi David, die wilde ik ook gaan bestellen. Maar je wiel moet wel even eruit toch ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2009 07:28 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Ketting
Regina of DID zijn idd de merken die kwaliteit leveren. Zelf doe ik zo'n 30.000 km (gemiddeld) met een kettingset. Zonder hulpmiddelen zoals een Scottoiler of Osco. Maar gewoon met een spuitbusje Motul Chain Lube offroad.

Schoonmaken doe ik mijn ketting nooit. Slijt 'ie alleen maar sneller van!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2009 09:52 #7 door robert
Beantwoord door robert in topic Ketting
Krijg je de eindeloze ketting er tussen door zonder de brug te verwijderen? Verklaar U nader, ik ben binnenkort ook aan de beurt, mijn voorkeur ging (bij m'n alp) altijd uit naar D.I.D. maar eindeloze ketting en de brug die niet geheel gedemonteerd hoeft te worden, klinkt ook prettig.

Grtn uit een zonnig Waalwijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2009 10:37 - 28 juni 2009 10:37 #8 door David
Beantwoord door David in topic Ketting
Bij een varadero hoef je alleen de rechtervoetsteunsteun los te halen. Één van de bevestigingspunten is wel de moer op de as van je achterbrug. Dus voor het nette wel even een momentsleutel bij de hand houden ;) . En ja inderdaad wiel d'r uit.
Achterbrug kun je zo omheen. Uitlaat hoeft ook niet weg.
Hoe het bij een transalp zit durf ik niet te zeggen.

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 11:50 #9 door robert
Beantwoord door robert in topic Ketting
David,

zou je het in het kort even willen toelichten? Ik haal de rechter voetsteun weg, haal de as van de brug er helemaal uit?? Heb ik dan genoeg ruimte aan de linkerkant??
Hoe zit het bijvoorbeeld dan met de schokbreker??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 14:16 #10 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Ketting
Op het Varadero forum is er ook al eens over geschreven.

www.varadero.nl/forum/viewtopic.php?f=4&...fefc4c175e6cc#p12350

Achterbrug hoeft niet gelost te worden alleen de schertsplaats waaraan zich de stepjes bevinden!dwz dus wel de moer losdraaien van de achterbrug en dan de plaat verwijderen!fluitje van een cent !Heb het zelf al 2 keer gedaan!!!

Maar hoe dat met de schokbreker gaat weet ik ook niet  :-[ Nog nooit zelf gedaan ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 17:25 #11 door David
Beantwoord door David in topic Ketting

Schokbreker hoeft voor je ketting niet los........Vroeger toen we nog met stereodempers reden wel ;D

Mocht je je schokbreker willen verwijderen........op de bok zetten, onderzijde loshalen (3 bouten van de verbindings driehoek) en bovenzijde loshalen. Daar hoeft je wiel niet eens d'r voor uit. Als je de demper los haalt zzal de achterbrug verder draaien  totdat het wiel op de grond staat.

Vragen? ik beantwoord ze graag naar eer en geweten ;D ;D

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2009 11:24 #12 door robert
Beantwoord door robert in topic Ketting
naar eer en geweten.....:)

Je hebt m'n vraag nog niet helemaal beantwoord: ik haal de rechtervoetsteun eraf, en haal de as van de brug eruit (of is een stukje terugtrekken genoeg?) en haal dan de ketting langs de brug heen? Zo simpel? :)

Bedankt alvast voor de reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2009 13:37 #13 door David
Beantwoord door David in topic Ketting

Vooral die as laten zitten! Die moer moet er af om dat de voetsteunsteun d'r mee vast zit. En die zit in de weg.

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 10:01 #14 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Ketting
Even maar , is het de rechtervoetsteun die er af moet het de linker zijn als je er op zit bij de vara omdat dit niet is vermeld in deze topic en bij mijn weten zit de ketting op de linker zijde . En mogelijk is daar mss het misverstand ?!

greetz

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 10:36 #15 door David
Beantwoord door David in topic Ketting

Ik zie het staan....Was zeker nog vroeg toen ik dat schreef ;D ;D Hips.Proost.

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 10:53 #16 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Ketting
Wat doet (prijs)eigenlijk een DID met tandwielen eigenlijk ?  endless ?

Lijkt me wel handig geen gekloot met ketting brekers en  klinksetjes......

ik denk dat een dero er zo lang mee (kan) doen omdat de meeste dero's zand alleen naast de weg zien liggen.
met m'n TA en latere AT is het met een 8 K a 12 K echt tijd voor een nieuwe ketting is dan ook duidelijk aan het einde...  maar ik ben ook redelijk veel off road

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden