GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?

27 mei 2009 20:32 #1 door de Wolf
Enkele maanden geleden is mijn dynamo vervangen voor een GL500 exemplaar. Ik rij nu nog met de fabrieksgemonteerde spanningsregelaar maar gezien de kilometerstand (50.000km) zal deze niet heel lang meer mee gaan.
Als voorzorg wil ik de spanningsregelaar vervangen. Welk type moet ik nemen? Die voor een Varadero of de GL500 ???

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 20:42 - 27 mei 2009 20:52 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?
Gewoon die voor een Varadero. Ik zou eerst even je licht opsteken bij de firma Motek in Duitsland voordat ik een nieuwe originele zou kopen. Check voor de zekerheid even of het vermogen van de dynamo van de GL500 toevallig niet hoger is dan die van de Varadero. Het lijkt me sterk maar dat is het enige wat je moet controleren.

Motek: www.motek.de/motekweb/pdf/motek2001.pdf

Op de laatste pag. van de pdf staan de prijzen voor de spanningsregelaars.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 20:47 #3 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?

Gewoon die voor een Varadero. Ik zou eerst even je licht opsteken bij de firma Motek in Duitsland ovordat ik een nieuwe originele zou kopen.


Wordt geen originele Honda regelaar hoor. Zonde van het geld.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 19:49 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?
als het goed is levert de gl 500 iets meer nl ca 550 watt
tegen ca 350 watt voor de dero

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 20:51 #5 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?

als het goed is levert de gl 500 iets meer nl ca 550 watt
tegen ca 350 watt voor de dero


Moet ik dan een zwaardere spanningsregelaar monteren Ad en zo ja, welke?

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 22:13 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?
Een vervangingsregelaar van Motek voor een Varadero kost €99,50. Nu je een zwaardere dynamo hebt zal je dus een zwaardere regelaar nodig hebben. Bij Motek kost die €169,- en is geschikt tot een max vermogen van 580W, dus die gaat bij jou passen.
Technisch ze een alternatief zijn om er weer een 'originele' dynamo te plaatsen maar dan ben je ook zo rond de €179,- kwijt. Ik zou die zwaardere dynamo lekker laten zitten en een goede regelaar kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 10:15 #7 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?

Een vervangingsregelaar van Motek voor een Varadero kost €99,50. Nu je een zwaardere dynamo hebt zal je dus een zwaardere regelaar nodig hebben. Bij Motek kost die €169,- en is geschikt tot een max vermogen van 580W, dus die gaat bij jou passen.
Technisch ze een alternatief zijn om er weer een 'originele' dynamo te plaatsen maar dan ben je ook zo rond de €179,- kwijt. Ik zou die zwaardere dynamo lekker laten zitten en een goede regelaar kopen.


Heb je misschien een type nummer voor me van de Motek spanningsregelaar? De stekkers zullen onderling ook wel verschillen dus daar moet ik ook op letten. Een originele Hona komt er sowieso iet op. Te duur!

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 20:37 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?
Je hebt geen type van de regelaar nodig. Als jij zegt voor welke motor het is en welke capaciteit dat ding moet hebben dan regelen zij dat voor je. Ik weet niet hoe het bij een Varadero zit maar bij een AT heb je een grote ronde stekker. Die komt te vervallen en de laadstroom kabel worden direct op de accu aangesloten.
Het geheim is dat spanningsregel;aar in feite bijna allemaal het zelfde zijn maar de merk segmenteert dit door er allemaal verschillende stekkerverbinden bij te bedenken. Goed voor de prijs  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 20:50 #9 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic GL500 dynamo gemonteerd....welke spanningsregelaar?

Je hebt geen type van de regelaar nodig. Als jij zegt voor welke motor het is en welke capaciteit dat ding moet hebben dan regelen zij dat voor je. Ik weet niet hoe het bij een Varadero zit maar bij een AT heb je een grote ronde stekker. Die komt te vervallen en de laadstroom kabel worden direct op de accu aangesloten.
Het geheim is dat spanningsregel;aar in feite bijna allemaal het zelfde zijn maar de merk segmenteert dit door er allemaal verschillende stekkerverbinden bij te bedenken. Goed voor de prijs  ???


Weer wat geleerd, dankjewel.

Ga binnenkort eens bellen. Behalve Motek bog andere aanraders waar ik er eentje vandaan kan halen?

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden