- Berichten: 470
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Tot nu toe merk ik weinig van de nieuwe instelling behalve dat ik het idee het dat het allemaal wat soepeler gaat bij vol acceleren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
???
Ik heb toendertijd mijn 2003 Varadero met Powercommander III, O2 eliminator, Akrapovics SP-series, en een aangepast luchtfilter bij Aart Nolen in Strijen laten afstellen en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n groot verschil gemerkt heb voor en na een testbank afstelling.
Vara liep als een kogel, heel scherp op het gas maar totaal niet rukkerig meer. Wel wheelie op het gas in z'n twee, het koppel in het middengebied was enorm toegenomen. Verbruik bleeft ongeveer hetzelfde.
Ik moet nog wel ergens de uitdraai hebben van voor en na het afstellen. 'K zal nog 's zoeken.
Edit: hebbes:
Ik heb ook nog ergens de mapping die toen in de Powercommander is gegaan (misschien leuk om te vergelijken). Deze is vanaf nul gemaakt omdat de standaard mappings die Dynojet erbij levert (of die je download vanaf hun site) nergens op slaan. Deze zijn ergens in de USA gemaakt, en waarschijnlijk niet op/onder zeenivo.. :
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dynojetbank dus achterwiel pk's/ Nm's.
Deze bank geeft trouwens redelijk pessimistisch aan, er zijn Dynojetbanken die wat optimistischer zijn. Maar het gaat uiteraard om het verschil.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb zelf een powercommander op mijn 2004 Varadero en moet toegeven dat ik de investering niet op vind wegen tegen de (niet?) merkbare verbetering tijdens het rijden. Een positieve grafiek is natuurlijk een leuke beloning, maar wat heb je er aan als je dit niet tijdens het rijden merkt? Voor het verbruik hoef je het niet te doen omdat de injectiedero sowieso al erg zuinig is (voor een dikke 1000cc Vtwin van rond de 280 kg!)
Op mijn carbudero had de tuningjob (Dynojet gasnaalden in combi met K&N luchtfilter en Rino uitlaatdempers) een veel beter merkbare invloed: het brandstofverbruik daalde aanmerkelijk (15 tot 20%), de koppelkromme nam behoorlijk toe (+ 5 PK in het middengebied) en als resultaat pakte de motorfiets gewoon veel beter op.
Heb inmiddels een aantal keren op het laatste model gereden (dus vanaf modeljaar 2007). Vind de injectie dusdanig goed uitgebalanceerd dat ik er niet over zou peinzen om de investering voor een powercommander te doen. Duurzaam luchtfilter (BMC of K&N)? OK, maar vooral omdat ik dan niet iedere 12.000 km aan een (te-) duur Honda exemplaar vast zit. Andere uitlaatdempers? Tuurlijk, een V-2 moet je horen.
Maar dankzij de injectie kan het motormanagement prima op het luchtfilter resp. de uitlaten worden aangepast; hiervoor heb je echt geen powercommander nodig. Uiteraard zal een leverancier dit niet met me eens zijn; maar ja, het is ook zijn of haar broodwinning, maar ook mijn uitgave!
Het (steevast) tanken van +98 (minimaal) benzine levert je qua motorbeleving véél meer op dan het laten monteren en afstellen van een powercommander.
Voor de carbudero (dus het model tot 2003) zou ik het laten plaatsen van dynojet gasnaalden in de carburateur zonder meer adviseren gezien de (erg!) positieve invloed op het karakter (en de dorst... :-[ ) van het carburatie-blok.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb zelf een powercommander op mijn 2004 Varadero en moet toegeven dat ik de investering niet op vind wegen tegen de (niet?) merkbare verbetering tijdens het rijden. Een positieve grafiek is natuurlijk een leuke beloning, maar wat heb je er aan als je dit niet tijdens het rijden merkt? Voor het verbruik hoef je het niet te doen omdat de injectiedero sowieso al erg zuinig is (voor een dikke 1000cc Vtwin van rond de 280 kg!)
Op mijn carbudero had de tuningjob (Dynojet gasnaalden in combi met K&N luchtfilter en Rino uitlaatdempers) een veel beter merkbare invloed: het brandstofverbruik daalde aanmerkelijk (15 tot 20%), de koppelkromme nam behoorlijk toe (+ 5 PK in het middengebied) en als resultaat pakte de motorfiets gewoon veel beter op.
Heb inmiddels een aantal keren op het laatste model gereden (dus vanaf modeljaar 2007). Vind de injectie dusdanig goed uitgebalanceerd dat ik er niet over zou peinzen om de investering voor een powercommander te doen. Duurzaam luchtfilter (BMC of K&N)? OK, maar vooral omdat ik dan niet iedere 12.000 km aan een (te-) duur Honda exemplaar vast zit. Andere uitlaatdempers? Tuurlijk, een V-2 moet je horen.
Maar dankzij de injectie kan het motormanagement prima op het luchtfilter resp. de uitlaten worden aangepast; hiervoor heb je echt geen powercommander nodig. Uiteraard zal een leverancier dit niet met me eens zijn; maar ja, het is ook zijn of haar broodwinning, maar ook mijn uitgave!
Het (steevast) tanken van +98 (minimaal) benzine levert je qua motorbeleving véél meer op dan het laten monteren en afstellen van een powercommander.
Voor de carbudero (dus het model tot 2003) zou ik het laten plaatsen van dynojet gasnaalden in de carburateur zonder meer adviseren gezien de (erg!) positieve invloed op het karakter (en de dorst... :-[ ) van het carburatie-blok.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is lekker , ik neem aan dat de dunne lijn het koppel is ??
Ik vind dat een standaard dero onderin best mager is vergeleken met een DL1000 bv ,, wil je in 6 rijden 80 dan wil dat niet soepel je merkt dat ie er geen zin in heeft beter in 5 maar dan stijgt het verbruik weer,, en met deze stijging van koppel kon het wel eens veel prettiger zijn zonder dat je de rekening bij de pomp krijgt in de vorm een meer verbruik.
wel grappig met m'n AT heb ik nu ook 70 nm na een K&N filter en de carb af te laten stellen op een bank,
Wat is er aangepast aan je luchtfilter een K&N erin of ook andere dingen ?
Wat kost een power comander III en die O2 eliminator, ??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dikke lijn vermogen, dunne lijn koppel. Luchtfilter is idd aangepast, zie verhaal hierboven, uiteraard met K&N filter.
Met deze Varadero kon ik in z'n 6 bij 50km/h vol gas geven en dan ging hij er gewoon soepel zonder een hik vandoor. Dat hoef je bij een standaard 2003 Dero niet te proberen..
Wat dit gekost heeft, geen idee, Akra's zijn ook niet de goedkoopste uitlaten, PowercommanderIII en O2 eliminator, K&N filter, 2,5 uur testwerk, reken maar uit.
Maar ik vond die Dero zo vreselijk slecht lopen onderin dat het gewoon beter MOEST, hoe dan ook.
70 Nm bij een standaard AT? Aan het wiel? Heb je daar een grafiek van? Ik denk dat je blij mag zijn als je dat aan de krukas hebt..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als ik zo je grafiek zie denk ik dat die K60 behoorlijk geslipt heeft tot 4000 rpm. Vandaar het hoge gemeten koppel (en dus vermogen) onder dat toerental.
Als je grafiek zou kloppen zou dat betekenen dat een AT bij 3500 rpm een hoger koppel heeft dan een Vara.. :
'K vind het slordig dat ze je met zo'n meting de straat op sturen :-\ Maar de lucht/brandstofverhouding is wel behoorlijk opgeknapt en daar gaat het tenslotte om.
magje nog een keertje terugkomen met een goede achterband voor een goede meting?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Net terug van 1,5 week Engeland en Schotland.
Ik had nog niet eerder gereden met koffers en volle bepakking met de PCIII, LeoVinci's en de custom mapping.
De motor loopt mooier, zonder de vermogensdip vanwege de emissiegrens.
Ik kan niet het verschil merken dat anderen in dit topic beschrijven.
Mijn motor is afgesteld bij de DyonJet importeur in Oss en ik heb nog het orignele luchtfilter.
Ik had het geluk de PowerCommander gekregen te hebben en de afstelling op de testbank, 2x 1,5 uur was ook voor niets.
Helaas heb ik geen uitdraai met koppel, maar alleen met pk's.
Als ik weer een aan nieuw luchtfilter toe ben gaat laat ik hem opnieuw afstellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hij doet het nog steeds
Wel minder gepruttel omdat inmiddels de de pakking van de uitlaat op de voorste cilinder is vervangen.
Inmiddels is het luchtfilter vervangen, door een nieuw origineel Honda luchtfilter dus nog geen nieuwe mapping laten maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.