wrappen varadero

23 apr 2015 18:55 #41 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Vandaag de 2 zijpanelen in de nieuwe folie gezet (3m scotchprint 1080).
De folie is veel zwaarder, dikker, glanzender en heeft een veel dieper reliëf dan de Chinese folie.
Als je de stugge folie gaat verwarmen wordt het net kauwgom en moet je inderdaad erg oppassen dat je hem niet teveel oprekt.
Chinese folie is plakplastik met deze folie vergeleken. Dit is geweldig spul, een kind kan de was doen.
Ik heb een filmpje gemaakt maar dat moet ik nog knippen en op YouTube zetten, is nog een paar uurtjes werk.
Een paar foto's gemaakt van de 2 zijpanelen, geen rimpels en geen luchtbelletje dus 100% resultaat.
Van een afvalstukje heb ik een testje gedaan op dat moeilijke diepe dal van het bovenpaneel van de Varadero, ging gewoon uit 1 stuk, zonder dat er lucht in bleef zitten, ongelooflijk. Topspul!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2015 18:57 #42 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Zo goed Marien?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2015 20:16 #43 door dropken
Beantwoord door dropken in topic wrappen varadero
ziet er erg gelikt uit zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2015 23:11 #44 door mickey
Beantwoord door mickey in topic wrappen varadero
ziet er strak uit Cas,
zoals je ziet, doet een goede folie wonderen, en is wrappen echt niet zo mega moeilijk, als je maar geduld, en goed materiaal hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2015 23:16 #45 door mickey
Beantwoord door mickey in topic wrappen varadero
Heb je de folie ook voldoende om de kap heengetrokken, zodat ie goed vast zit aan de achterzijde? en goed gefohnt, dat is erg belangrijk, zeker op kunststof, omdat dat de warmte minder goed geleid, dan metaal.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2015 23:36 #46 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Dit is inderdaad geweldig spul Mickey, ongelooflijk. Die folie komt niet meer los, die zit muurvast en is goed gefohnt, mijn handen ook.
Ik heb al een paar uur aan mijn film gespendeerd op de pc en was bijna klaar toen de pc vastliep, moet dus weer opnieuw beginnen ;D. Gaat dus morgen worden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2015 21:02 #47 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Begint er weer netjes uit te zien.
2 filmpjes over het wrappen van mijn zijpaneel, verkorte versie, maar toch samen meer dan een half uur.





◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 18:30 #48 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic wrappen varadero
Ik vind het super knap. Zou het ook wel een keer willen proberen. De filmpjes zijn een welkome ondersteuning. Bedankt daarvoor.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 21:10 #49 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Het is niet moeilijk Mirko, het is alleen een kloteklus, enige oefening is welkom.
Ik ben donderdag aan de slag gegaan met de 3M folie en inmiddels weer een hoop wijzer geworden. Zo ben ik erachter dat de Chinese folie net zo goed plakt als de 3M folie. Deze is tweemaal zo dik en heeft dus ook een hoger vermogen om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm (geheugen).
Op foto 1 kun je zien hoe deze ellende begint. Nu kun je dit geheugen eruit halen door de folie dood te föhnen en dat heb ik dus nu gedaan. Ik heb de folie zo heet gestookt dat de kap nog net niet smolt ;D. De Chinese folie heeft een half jaar strak gezeten omdat deze dunner is.
Inmiddels heb ik de voorkap klaar om in de folie te zetten en die heeft ook een aantal probleempunten.
Op foto 2 een hoek waar de folie onder hoge spanning komt te staan dus dood föhnen en anders insnijden en er een los stuk folie inzetten. En verder heuvels en dalen die erg lastig zijn maar omdat die buiten het zicht zitten kan ik die er gewoon uitsnijden.
Op foto 3 een lastige hoek om zonder rimpels te maken, lukt dat niet dan uitsnijden en een los stuk erin.



◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2015 16:54 #50 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Je moet materiaal weghalen uit het hart van het gat anders kom je de bocht niet om en gaat de folie scheuren, en dat gebeurd soms toch wel eens. Met een spijker haal je geen materiaal weg.

De voorste kap is ook klaar, 5 uur aan bezig geweest en aan de zijkanten weer wat rimpeltjes (was ook zo met de Chinese folie).
De gehele voorzijde was een makkie en heb ik er in een keer op kunnen leggen, fohn erop en klaar.
Maar die zijkanten zijn erg lastig. Op foto 2 zie je die ronding en als je die hebt gedaan hou je in het midden folie over en dat is erg lastig voor een amateur om strak te krijgen. Je moet vaak de folie fohnen en lostrekken en dat is niet goed voor de folie en de glans.
Aan de voorzijde alles mooi strak, aan de zijkanten helaas minder. Morgen de bak, hopelijk heb ik nog genoeg folie.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2015 20:18 #51 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic wrappen varadero
Och, een rimpeltje meer of minder  ;)

Ziet er donders gaaf uit Cas  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2015 23:08 #52 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Ze is nog maar 13 jaar Rene, en dan al rimpels?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2015 15:06 #53 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Weer bijna (gelukkig) klaar met wrappen, nog een klaar kleine dingetjes en dan staat de Dero weer strak (op een enkel rimpeltje na) in de folie. Die bak was de lastigste klus en heb ik er in 6 stukken op gezet. De folie laten overlappen, beide lagen insnijden, eerst de bovenste overlapping eraf trekken. Daarna iets oplichten en de onderste overlapping eruit trekken. De fohn erop en het sluit naadloos aan. Het strepen motief sluit natuurlijk niet naadloos aan maar als je de overlapping op de randen maakt dan valt dit nauwelijks op.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2015 20:41 #54 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Vandaag het laatste onderdeel gewrapt, het rubberen afdekkapje van de ruit. Om te laten zien hoe goed de Chinese folie hecht op rubber heb ik een filmpje gemaakt en daarna nog een filmpje van het wrappen met 3M folie. Helaas is niet alles goed in beeld en was mijn mesje bot.



◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 14:57 - 29 apr 2015 15:03 #55 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
De Dero is klaar, foto van de andere zijde en van de kettingkast. Daar heb ik een jaar geleden een stukje Chinese folie opgeplakt om te kijken of het blijft zitten in de olie, vettigheid en andere smurrie. Het zit nog steeds muurvast.
Een paar rimpeltjes op de zijkanten van de voorkuip, voor de rest volledig strak. Probleem met folie is dat deze wel groter kan worden maar niet kleiner. Zodra de folie ook maar iets oprekt, en dat gebeurd met het lostrekken, dan hou je folie over en het is erg lastig om dat weer strak te krijgen. Zo ben ik met die bobbel op de bak (linksonder op de foto) een uur bezig geweest om die mooi strak te krijgen.
Ik heb nu de Dero in de Chinese folie gezet en in de 3M folie en heb nu een aardig idee van de verschillen tussen beide.

-3M folie is dikker en de toplaag is zachter. Overlappen is daardoor niet mooi en de toplaag is gevoeliger voor beschadigingen.
-3M folie is bijzonder rekbaar en kan zonder moeite de diepte in.
-3M folie is niet lucht insluitend en luchtbelletjes kun je er zo uitdrukken, dit vind ik het grootste voordeel van deze folie t.o.v. de
Chinese folie.
-Rimpelen is bij beide folies hetzelfde hoewel de 3M folie prettiger werkt en iets meer vergevingsgezind is.
-3M folie heeft een hoge glans maar dat vind ik zelf geen voordeel, als de zon er vol opstaat vind ik de Chinese folie mooier.
-3M folie is duur, Chinese folie spotgoedkoop.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 21:06 #56 door mickey
Beantwoord door mickey in topic wrappen varadero
he cas,
ik heb toevallig net effe snel het filmpje van het rubberen afdekplaatje bekeken. Maar ik ben bang dat je niet voldoende hechting krijgt op dat materiaal..... of heb je vooraf hechtprimer gebruikt.....  onbehandelde kunststoffen en vooral flexible kunstoffen zijn niet geschikt om te wrappen!!!! daarom worden stootstrips etc zelden gewrapt. Hiervoor is evt een speciale hightack folie te verkrijgen, maar die is aanzienlijk duurder en zeer moelijk te verwerken omdat deze veel beter hecht. Ook zag ik dat je het op de rand afsnijd en niet om de rand heen plakt. Door het om de rand te plakken verkrijg je meer hechting. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Maar het ziet er wel goed uit....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 21:32 #57 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Ik heb het ook gelezen van folie op rubber, daarom heb ik dit filmpje gemaakt


Je moet heel hard trekken om de folie los te krijgen, zonder primer of andere hechtmiddelen, komt niet los.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 21:39 #58 door mickey
Beantwoord door mickey in topic wrappen varadero
ik ga over enkele weer verder met wrappen van mijn voorspatbord, en misschien mijn helm.
maar eerst nog effe mijn zijkoffers wrappen of poedercoaten. ik denk ddat het poedercoaten gaat worden, omdat de zijkoffers nogal wat te lijden hebben. maar voorlopig ziet mijn varadero er nog zo uit...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 21:46 #59 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wrappen varadero
Hoe heb je die tank toch zo strak gekregen, snap ik niks van.
Als je zijkoffers veel te lijden hebben zou ik ze juist wrappen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2015 21:57 #60 door mickey
Beantwoord door mickey in topic wrappen varadero
de tsnk met veel fohnen, oprekken van folie en terug laten krimpen, goed kijken welke kant je op moet met je folie en heel veel geduld en een paar extra handen.... en niet te vergeten hulp van mijne moat..... de eerste keer ging ook nie goed hoor...... maar aldoende leert men...

ik denk dat poedercoat sterker is als folie...,als het prijstechnisch meevalt worden de zijkoffers denk ik toch gecoat....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden