Schoken bij lagere toeren

28 mei 2015 21:45 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Schoken bij lagere toeren
Een hele leuke en veilige vakantie toegewenst Arthur, en ik hoop dat je onderweg niet je geleider hoeft te wisselen want dat is volgens mij een hele klus.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 10:19 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Schoken bij lagere toeren

Een hele leuke en veilige vakantie toegewenst Arthur, en ik hoop dat je onderweg niet je geleider hoeft te wisselen want dat is volgens mij een hele klus.


Bedankt. en dat valt toch wel mee met die klus.... tandwiel kapje eraf en dan de twee boutjes van de geleider

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 10:36 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Schoken bij lagere toeren

Bedankt. en dat valt toch wel mee met die klus


Cas is in de war met een Alp, dan moet de hele achterbrug los  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 21:32 #24 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Schoken bij lagere toeren
Rij nu 68.000 km met een 15 tands voor en geen schade aan de geleider.
In totaal 125.000 km op de teller en nog steeds de eerste geleider erop.
Dus Arthur kan zonder zorgen op vakantie. 8)

Waar had jij die slijtage theorie eigenlijk vandaan Cas?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 22:50 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Schoken bij lagere toeren
Toen ik mijn Dero kocht stond er 23.000 km op de teller, de geleider was aan de bovenzijde bijna door en aan de onderzijde helemaal door. Jouw geleider zit er al 125.000 km onder dus wat zal mijn Dero in werkelijkheid gelopen hebben? :o
Als de diameter van het kettingwiel kleiner is de druk van de ketting op de geleider groter, dus meer slijtage. Maar dat blijkt in de praktijk dus mee te vallen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 08:04 #26 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Schoken bij lagere toeren
Nou ik heb er nu Ron98 ingedaan en al een aantal kilometers mee gereden maar ik moet toe geven dat er zeker een verschil in zit nu.
Ik merk dat het schokken minder is geworden en dat hij lekkerder oppak met gas geven, ook loop hij mooier en rustiger.
Nu nog even kijken op de langere termijn hoe hij is met het verbruik.
Maar tot nu toe ben ik tevreden, Bedankt Heren voor de waardevole tips.
De tip over dat K&N filter ga ik doen omdat ik die al het gekocht maar nog geen tijd heb gekregen om die er in te sleutelen.
Dat ga ik gelijk doen samen met een paar nieuwe Bougies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 10:16 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Schoken bij lagere toeren
Alleen een K&N er in zetten en verder niks met de afstelling doen is eigenlijk niet goed, je verergerd je probleem, een K&N laat meer lucht door en dus wordt je mengsel armer en dat wil je juist niet omdat hij daar schokkerig van loopt. Dus ik weet niet of er nog wat over is van je vakantiegeld maar een Powercommander (rond de 350,-) is aan te raden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 10:25 #28 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Schoken bij lagere toeren
@xrvtuur  Die mening deel ik niet. Sinds er een K&N filter in zit loopt zij juist beter. Nog niet optimaal, maar echt beter. Af en toe overweeg ik een Powercommander, maar ben voor mezelf nog niet overtuigd of de investering en verbetering in verhouding tot elkaar zijn. Dat zou ik een keer moeten kunnen ervaren. 
Sinds het K&N filter die ze ook een stukje zuiniger geworden. Ik ben een vlotte doorrijder en kom nu gemiddeld op 1:17,5. Voor het K&N filter was ik al blij met 1:16.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 10:31 #29 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Schoken bij lagere toeren
Oke das mogelijk natuurlijk, maar het ligt ook wel een beetje aan het bouwjaar. kweenie wat jij hebt maar die van Boldlunatic is een 2003 en die zijn meer schokkerig als bijvoorbeeld vanaf 2007. Maar theoretisch klopt mijn verhaal wel, er gaat meer lucht door een K&N en dus zou er ook meer benzine bij moeten om een lekker ontplofbaar mengsel te krijgen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 11:59 #30 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Schoken bij lagere toeren
Aha, daar zou dan het/een verschil in kunnen zitten. Mijn Dero is van 2007.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 12:14 #31 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Schoken bij lagere toeren
Toen ik mijn Varadero 2003 kocht was het net een rodeopaard. Ik ben regelmatig terug naar huis gereden omdat ik het schokken en klapperen in het blok beu was en heb zelfs overwogen om hem in te ruilen voor een 4 pitter.
Tijdens mijn zoektocht op internet naar een oplossing ben ik op dit forum terecht gekomen en heb nu een soepel lopend Dero'tje.

Een motor is net een mens, ze zijn allemaal verschillend en reageren allemaal verschillend op veranderen is mijn mening.
K&N filter zat er bij mij al op en ik ben begonnen met de Powercommander V. Dat gaf voor mij niet veel verbetering na afstelling in Veendam en daarna nog een keer in Goes.

De echte verbetering kwam voor mij nadat ik aftermarket uitlaten had gemonteerd. (zie afbeelding)
Ik heb een windows 8 tablet met daarop de software van de powercommander, die stop ik in mijn tanktas, aangesloten op de powercommander, en ik zoek een rustig weggetje op. Je kunt nu naar hartelust experimenteren. Ik heb van alles veranderd, zelfs alle waarde van de mapping op 0 gezet maar merk weinig tot geen verschil.
Ik denk zelf dus dat voor mij de uitlaten de beste optie waren, maar dat is waarschijnlijk voor iedere motorfiets weer anders.

Als je toch je luchtfilter eraf gaat halen lees dan het volgende topic eens door en vooral het einde.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8260.120
Daar staat een goede tip van Ron Overkleeft om open carterventilatie te maken. Dat heb ik gedaan en ik heb zelfs het hele pair valve systeem eraf gehaald.
Het enige dat nog is aangesloten op mijn luchtfilterhuis is het stekkertje aan de onderzijde van de temperatuursensor.
Tijdens het rijden merk ik er niet veel van maar het roffelen en ploffen bij gasloslaten is volledig verdwenen, en daar had ik dus last van, maar goed, sommigen vinden dat juist leuk en dan moet je het dus laten zitten.
Het uitbouwen en weer inbouwen van het luchtfilter is nu een fluitje van een cent geworden zonder al die overbodige slangen en stekkers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 21:55 #32 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Schoken bij lagere toeren
Dat geroffel vind ik nou juist het mooie aan een twin .
Denk dat de meeste er wel van houden denk?

Voor de rest ben ik het eens met je verhaal Cas ,ook bij mij waren de uitlaten
(LeoVince) Het grootste verschil,ook bij al die andere veranderingen liep de
motor steeds beter.

Denk dat elke injectie Dero goed lopend te krijgen is.
Een powercommander is duur maar bij mij ging het verbruik behoorlijk naar
beneden en heb hem inmiddels terug verdiend.
(niet twijfelen Boldlunatic, gewoon doen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 22:30 #33 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Schoken bij lagere toeren

Dat geroffel vind ik nou juist het mooie aan een twin .
Denk dat de meeste er wel van houden denk?


Ik weet het Ron, ik ben nou eenmaal een ouwe muts.
Maar alles dat op een motorfiets zit ten behoeve van het milieu is nadelig voor een goede motorloop, eraf dus met die meuk.
Nogmaals bedankt voor de tip, ik heb nu een zee van ruimte onder de tank.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 23:40 #34 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Schoken bij lagere toeren
Jajaja, ik heb hem door :)), maar er moeten nu eenmaal ook motorrijders zijn die het goede voorbeeld geven.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2015 14:39 #35 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Schoken bij lagere toeren
Nou andere uitlaten heb ik al dus die roffeld al genoeg.
Tot nu toe loopt hij prima en ben ik het schokken voor 70% kwijt.
Hij pakt beter op en dat is Top, ik merk wel dat hij stationair af en toe te laag staat rond de 900 a 1000 maar dat doet hij niet altijd dus.
Ik kijk het nog even aan gaat hij dit nu vaker doen dan schroef ik hem wel een beetje bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 20:21 #36 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Schoken bij lagere toeren
Als het buiten warmer wordt gaan ze wat minder toeren draaien stationair

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2015 20:10 #37 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Schoken bij lagere toeren
Klopt helemaal daar ben ik nu ook achter na die twee belachelijke warme dagen, dus ik doe er nog niks aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2023 10:05 #38 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic Schoken bij lagere toeren
Is het voldoende om de stekker los te maken ipv de hele bende er tussenuit te plukken .
De air injection control valve bedoel ik
Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden