stationair stelschroeven bij dero.....

07 juni 2009 09:12 #1 door marc Lenssen
stationair stelschroeven bij dero..... werd gestart door marc Lenssen
Nou, naast kleppen stellen, nokkenas ketting spanners vervangen en de uitlaat eens even dichtmaken op de pakkingen (waar ik allemaal nog niet aan toe ben gekomen) had ik gisteren de inspiratie om de afstelling van het lagere  toeren mengsle eens te doen. In de haynes staat mooi beschreven hoe je dit moet doen. Dus, zadel eraf en tank omhoog en vol goede moed de schroevendraaier in de hand....... De enige stel schroeven die ik kan vinden zitten aan de onderkant van de carburateurs en wijzen naar beneden!!!!!?????? Daar kom ik dus nooooooiiit bij. Wie hier heeft die stelschroeven al eens gevonden en de boel afgesteld? Hoe kom ik in vredesnaam bij die stellers???? is daar een spciaal tooltje voor? Of heb ik gewoon niet naar de juiste stellers gekeken??

Dank,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 13:55 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stationair stelschroeven bij dero.....
hoi Marc AT heeft hetzelfde vind ik is ook lastig , ik heb een boormachine bitje gebruikt met een dop van een kleine ratel set . markeer en onthoud wel even je oude setting van de sproeiers , het is een lastige klus , kom je er niet uit of bevalt het niet dan kun je ze altijd weer terug zetten in de oude stand .
Oh ja ik gebruik ook altijd een setje dunne werkplaatshandschoenen zodat ik mijn handen niet brand .
Succes Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 14:18 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stationair stelschroeven bij dero.....
Op mijn RD04 AT zaten ze aan de zijkant, daar kon ik zelfs bij met de tank erop en het blok lopend....Dat kan ik hier echt vergeten, ze steken recht naar beneden en er is niet echt ruimte om er met een hand onder te komen. Je zou een haakse schroevendraaier moeten hebben.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 18:08 - 07 juni 2009 19:11 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stationair stelschroeven bij dero.....
ik heb eenRD07 die zitten ook naarbeneden in een onmogelijke positie , maar ik heb de carbs eraf gehad en rubbers vervangen , daarna de mengselschroeven op de basis afstelling gezet , en toen gaan afstellen.
met de carbs eraf kon ik mooi een merkje maken (gleufje met een beetje rode verf erin ) dat maakt het een stuk makkelijker . heb je een betere referentie.
Daarna is hij naar mulders gegaan op de dyno , hij liep te arm over het hele bereik dus nu een dyno kitje erin , loopt nu zoals het hoort .
Fijn was wel dat de synchroom en stationair gedeelte was ik zelf gedaan had helemaal goed was . was een mooie check om een keer uit te vinden of ik het allemaal goed deed .

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 18:44 - 07 juni 2009 18:46 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stationair stelschroeven bij dero.....
Hoi Olaf,

Als ze op de RD07 ook naar beneden staan dan weet je waar ik het over heb :-)
Nu zijn er bij de dero blokken ook nog allerlei dingen voor de open ruimtes tussen de cylinders gemonteerd,...zucht.

Jij hebt dus als ik het goed begrijp een haaks instrument gemaakt, kleine ratel waarmee je van de zijkant bij de stelschroeven komt? Moet ik ook eens naar kijken...Maar als ie over het hele berijk te arm liep dan is het stationair mengesle toch niet goed afgesteld geweest? De mijne plopt nogal en ik denk dat de boel op de staionair stellers ook wat arm staat.

dank,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 19:08 #6 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stationair stelschroeven bij dero.....
He stationair stellen heeft alleen effect tot ongeveer 2500rpm  , daarboven heeft het geen effect , dit heb ik nog een keer nagevraagd bij de monteur van mulders . dat doe je dus met die twee sproeiernaalden .
daarboven komen de hoofdsproeiers een de naalden aan de beurt .
Ongetwijfeld zullen er verschillen zijn tussen motoren dit geld in iedergeval voor een AT .
Ik kan me wel voorstellen dat een heel verkeerd afgesteld stationair gedeelte toch wel wat effect kan hebben op de rest , maar het mengsel echt veranderen op toeren doet het dus niet .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 19:51 #7 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stationair stelschroeven bij dero.....
Hoi Olaf,

klopt, en boven het midden toerengebied toeren heb ik ook minder moeite met de motorloop. De stationair is wat rommelig en het rustig wegtrekken kan mooier. Geen groot probleem maar ik dacht dat ik er makkelijk bijkon om de boel eens mooi te zetten......niet dus.. :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 20:06 #8 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stationair stelschroeven bij dero.....
Marc
mij is het gelukt met kfjragg termen , en net geen brandblaren .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden