Hallo Dero-rijders!
Wie heeft er ervaring met Hagon voorvork veren?
- Hoe vind je ze? (Te slap? Te strak/hard? Helemaal super?)
- In combinatie met welke schokbreker/veren achteraan is dat? (Bijv standaard-shockbreker van de SD01)
- Heb je aanpassingen gedaan? Bijvoorbeeld bussen op de veren of een dikkere olie of andere hoeveelheid dan wat Hagon standaard meelevert en voorschrijft (SAE 7,5 en 130mm luchtkamer)?
Aanleiding: nadat de originele schokbreker van mijn SD01 kapot ging heb ik nu een Hyperpro schokdemper achteraan (met een sterkere veer dan standaard, wegens extra gewicht en baggage) en vooraan Hagon progressieve voorvork veren, met de standaard dikte en hoeveelheid olie.
De achterkant is nu prima, aan de wat strakke kant. Maar de voorkant lijkt nog steeds heel slap. Niet meer zo slap als origineel, maar je krijgt hem erg makkelijk echt een heel eind ingeduwd. Toen ze bij een Hyperpro Service Center aan die motor voelden geloofden ze eigenlijk niet eens dat er progressieve veren in zitten... Vooral in verhouding met die strakke achterkant (heb de uitgaande demping al wat trager gezet) is de strakheid (of het gebrek daar aan) nogal uit balans. Ik kan me voorstellen dat in combinatie met de originele achterkant van de SD01 (=slap) die Hagon voorkant niet zo slap zou lijken als ik hem vind.
Ik verwacht dat met een dikkere olie, evt wat kleinere luchtkamer of bussen op de veren ik een stuk betere balans kan krijgen tussen voor en achter. Maar ik hoor graag eerst wat ervaringen, wie weet kan ik dan wat beter onderbouwd of gerichter aanpassingen doen
. Het is voor mij tot nu toe puur een gevoel.
Dus ik hoor graag hoe jullie beleving is van de Hagon voorvork veren, in combinatie met wat voor achterkant, en wat heb je er eventueel mee gedaan hebt!