- Berichten: 41
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Lithium accu's zijn brandgevaarlijk en zeer gevoelig voor overladen en te ver ontladen. Het apparaat of voertuig waar ze in zitten ( of de lader die je gebruikt ) moet specifiek voor lithium accu's geschikt zijn.
Ik zou zelf nooit een lithium accu plaatsen in een apparaat of voertuig dat daar niet heel specifiek voor geschikt is.
Mijn advies: niet doen. Een motor accu is wel wat anders dan een accuutje in een boormachine of smartphone.
Lithium accu's zijn dusdanig gevaarlijk dat vb de luchtvracht sector overweegt om het vervoer door de lucht volledig te verbieden.
Check vb eens de sites van vb DHL / UPS / Fedex voor de vervoersvoorwaarden betreffende deze accu's.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een LFP-accu is, mits goed behandeld, niet onveiliger dan bijvoorbeeld een loodaccu. Te hoog opladen van een LFP-accu, tot meer dan 4.2 V per cel, is niet goed en kan gevaarlijk zijn. Als de accu vol is kan meer elektrische energie niet meer omgezet worden in chemische energie en moet dan afgevoerd worden als warmte. Als de laadstroom niet te hoog is kan dat; het gaat wel ten koste van de levensduur van de accu. Maar bij snellading kan de accu te heet worden en opzwellen. De ontstekingstemperatuur is 270° C.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.