loodvervanger

09 juni 2009 19:52 #1 door harieke
loodvervanger werd gestart door harieke
Na net even het oude forum weer door gelezen te hebben, ben ik me af aan het vragen om ook loodvervanger van wijnn"s door de benzine te mengen, maar wie gebruikt het nog en wat zijn de voordelen en nadelen en gebruiken jullie de voor geschreven dosering, het gaat om een sd01 van bj "99
Ben eens benieuwd naar jullie antwoorden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2009 07:48 #2 door harieke
Beantwoord door harieke in topic loodvervanger
En jongens is er niemand die er ervaring mee heeft ????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2009 09:10 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic loodvervanger
Hoi Harieke,

Ik heb er een paar keer loodvervanger bijgegooid, zowel op de Africa twin als op de dero, ik heb niets echt verschil gemerkt met rijden. Men zegt inderdaad dat de loodvervanger de klepzittingen en dergelijke smeert maar het blok is modern genoeg dat het dat niet echt nodig heeft. Kwaad zal het zeker nietkunnen. Ik betwijfel of je het na de eerste paar kilometer al zult voelen. Het is niet een verbeteraar voor de verbranding. Wat meer verschil zou maken volgens sommigen op het forum is het tanken van 98 octaan ipv de standaard 95 octaan benzine. Ook de echt mooie benzines van de grote merken zijn vaak geen 98 octaan. Ik denk dat als je de loodvervanger als smeermiddel wilt gebruiken dat je de voorgeschreven hoeveelheid kunt aanhouden en eventueel om de tank beurt de vervangen kunt toevoegen, dan doe je lekker lang met een flesje :-)

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2009 23:19 #4 door harieke
Beantwoord door harieke in topic loodvervanger
Ok marc, bedankt voor je antwoord, wou alleen even weten of het kwaad kon, maar baat het niet dan schaadt het niet ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2009 09:17 #5 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic loodvervanger
Nope,
kan geen kwaad :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2009 12:45 #6 door olaf
Beantwoord door olaf in topic loodvervanger
Ik heb geen ervaring met loodvervanger in motoren , wel in auto's , ze hebben die rommel getest en het bleek dat er maar een of twee soorten zijn die daaderkelijk wat toegevoegde waarden hebben , ik zal eens zoeken of ik het blad nog kan vinden waar het in stond .
De rest doet inderdaad geen schade maar maak alleen je tankbeurt duurder .
Een ander nadeel kan zijn in motoren die niet gemaakt zijn voor loodhoudende benzine is , je kat kapot , en aanzetting van het spul op je kleppen en dan niet op de zitting maar op de klep binnen in verbrandingsruimte , kan veroorzaker zijn van slecht starten en als het los komt voor schade aan cilinderwand etc .
De aanslag heb ik zelf een paar keer gezien en ziet eruit als steen (gesmolten en weer hard geworden )

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden