Dero stopt er zo maar mee maar doet het ook opeens maar weer.

12 sept 2015 18:35 #1 door Menno
Donderdag zijn wij vertrokken naar de Eiffel voor een weekendje gummen. Op de heenweg stond er een enorme file op de a2 thv Utrecht. Helaas zagen wij dat ter laat en stonden dus bijna een uur voor de slagboom. Toen die open ging schoot ook als eerste de tuinen in om na een paar honderd meter stil te vallen midden in de tunnel. Ik vond dat niet écht fijn dus 112 gebeld en toen ging de tunnel gelukkig weer dicht. Vervolgens druk ik op de startknop en opeens doet alles het weer een rij ik de tunnel weer uit. Inmiddels ruim 1000 kilometer gereden in de Eiffel zonder ook maar één Probleem. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 19:18 - 13 sept 2015 09:40 #2 door Oldtimer
Ik denk dat de Dero iets gehoord heeft over laatste rit of zoiets. >:D
Je had toch iets anders op het oog ?

Maar heb zelf ook zoiets gehad. Ik heb de oorzaak nooit gevonden.
Wel heb ik toen alle verbindingen nagelopen en schoongemaakt.
Daarna nooit geen probleem  problemen meer gehad.  :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 19:49 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Dero stopt er zo maar mee maar doet het ook opeens maar weer.

nooit geen problemen


Altijd dus  :o

;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 23:56 - 12 sept 2015 23:59 #4 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic Dero stopt er zo maar mee maar doet het ook opeens maar weer.
contactpuntjes van de brandstofpomp nakijken......
waarschijnlijk even blijven kleven waardoor de motor niet wil lopen.
Per ongeluk de dodemansknop gebruikt en weer teruggezet tijdens duwen naar de kant.
Ben ook wel een s op pad geweest met iemand en de motor willen niet starten, schakelaartje op het stuur omgehaald en lopen.

gr, m

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 15:15 #5 door chaos
lampjes ook allemaal dood of branden die nog toen alles uitviel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:51 - 13 sept 2015 21:54 #6 door Menno
Dodemansknop is het niet geweest want dat had ik direct gecontroleerd.
Brandstofpomp had ik ook als verdachte, maar hoe check ik dat?


Electronica werkte gewoon totdat ik stil stond en toen viel alles uit. Na paar minuten werkt alles weer en heb ik 1600km probleemloos gereden. Wel had ik in het begin 13,2v bij 5000 touren die na een uurtje opliep naar tussen de 14v en 15v. De rest van de dagen is de spanning constant gebleven.


Ik heb dit één keer eerder gehad toen ik een flesje carburateurreiniger in de tank had gegooid, maar dat is 7 jaar geleden. Ik was dat al weer vergeten, maar mijn vrouw wist zich dat nog te herinneren,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 21:55 #7 door Cas
De hoofdzekering die even een slecht contact maakte?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:30 #8 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic Dero stopt er zo maar mee maar doet het ook opeens maar weer.
Accuklemmen vastzetten, los contact dan stopt de motor .  met de xlv heb ik een keer een gescheurde zekering gehad. Maar in de varadero zijn zekeringen in een behuizing toegepast deze lijken mij niet zo snel te kunnen scheuren.
Succes met de montage.
Je brandstofpomp is het niet als je geen spanning op de meters hebt dan werkt niets!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2015 22:39 #9 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Dero stopt er zo maar mee maar doet het ook opeens maar weer.
Als je hele elektronica erbij is uitgevallen dan is het denk niet je pomp.
Je pomp kan je controleren door het plastic onderkapje van de pomp
eraf te schroeven (1 schroefje) je ziet dan de contact puntjes die
moeten rustig op en neer tikken je kan dat ook duidelijk horen als ze vast
gekleefd zitten is het niet goed en als de vonk wilt wegspat ook niet.


Heb een keer gehad dat het accu pool schroefje was losgelopen,was
ook van "afslaan effe later weer starten"

Kan natuurlijk ook een ingebrande stekker zijn (lekker zoekklusje)

(of gewoon inruilen dat ding) einde probleem. ;D



































Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden