- Berichten: 135
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wat zijn nou de meest voorkomende kwaaltjes bij de Varadero, de mijne komt uit bj 2007. Kan er op het forum niet veel over vinden behalve de achterste pakking van de uitlaat en daar een vw klem op moet.
Groet Stephan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vanaf model 2007 ZIJN alle kwaaltjes opgelost door Honda )
Alleen die uitlaatbus nog maar die kost 5 euro ofzo en is makelijk zelf
te vervangen als je een beetje zelf sleutelen kan. ( wel veel werk,uurtje of drie)
De grote truc daarbij is om er niet 1 bus maar nog een stuk van een tweede bus
af te zagen en deze er ook in te stoppen zodat hij helemaal opgevuld is,dan gaat het zo
50.000 km mee. ( met VW klem= 6,95 euro)
Wat Cas zegt is nog beter, er schijnen aluminium bussen te zijn maar niemand weet wie
die dingen verkoopt. ???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja klopt, vanaf de achterste cilinder loopt een stukje uitlaatpijp,aan het eind komt daar weer een
andere pijp in en daar hebben ze een koolstof busje tussen gezet,waarom weet niemand maar na
een 30.000 km is dit busje meestal weggeblazen en krijg je een uitlaat brul waar je niet blij
van wordt.
Dat koppelingsstuk zie je zitten als je vanaf de zijkant tussen je ketting en je achterbrug kijkt.
Zit er maar niet over in de war, gewoon gaan rijden als die bus er ooit uit is haal je de hele uitlaat
eraf en maak je de boel schoon daarna de nieuwe bus in het onderste stuk duwen lekker invetten
met vaseline en dan met een autokrik het geheel naar boven krikken en met 1 hand al sturend tot
hij erin plopt dan VW klem erop en klaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De mijne kwam ook uit Duitsland niks van gemerkt trekt als een lier en 1 op 21 is bijHopen dat dat nog even weg blijft.
Even een andere vraag miss dat jij hier ook vanaf weet of iemand anders.
Klopt het dat alle motoren uit duitsland geknepen zijn, dus je voert het hier in nl maar dan rij je zonder te weten met een geknepen motor. Hoe is daar achter te komen zonder de boel open te halen.
Ik vraag dit omdat mijn Varadero ook uit Duitsland komt namelijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
zit in een 'foute' hoek,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
natuurlijk is het op te lossen, maar dus wel een standaard voorkomend kwaaltjeEenvoudig opgelost door er even een waterpomptang op te zetten en in de juiste richting te buigen.
Buig niet te ver anders heb je hetzelfde effect aan de andere kant.
Een andere ( mooiere )oplossing is om een klein busje tussen blok en houder te plaatsen over het boutje. Maar dan wel aan een kant van de beugel
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.