meest voorkomende kwaaltjes

05 dec 2015 21:17 #1 door STA
meest voorkomende kwaaltjes werd gestart door STA
Wat zijn nou de meest voorkomende kwaaltjes bij de Varadero, de mijne komt uit bj 2007. Kan er op het forum niet veel overvinden behalve de achterste pakking van de uitlaat en daar een vw klem op moet.

Zijn er verder nog interessante dingen waar ik op moet Letten?

Aankomende woensdag ga ik mn varadero ophalen bij de dealer met 4000 km garantie erop.

Groet Stephan

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 11:05 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic meest voorkomende kwaaltjes

Wat zijn nou de meest voorkomende kwaaltjes bij de Varadero, de mijne komt uit bj 2007. Kan er op het forum niet veel over vinden behalve de achterste pakking van de uitlaat en daar een vw klem op moet.

Groet Stephan


Klopt, op het forum kun je niet veel vinden over veel voorkomende kwaaltjes bij de Varadero uit 2007 want die zijn er niet.
De achterste pakking wil nog wel eens verkolen door enorme hitte tussen de achterste cilinder en katalysator. Het korte uitlaatbochtje tussen de cilinder en de pakkingring is erg kort en kan zijn warmte niet kwijt. Dit is dan weer op te lossen door aftermarket uitlaten te plaatsen zonder katalysator.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 14:03 #3 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic meest voorkomende kwaaltjes
Vanaf  model 2007 ZIJN alle kwaaltjes opgelost door Honda :))
Alleen die uitlaatbus nog maar die kost 5 euro ofzo en is makelijk zelf
te vervangen als je een beetje zelf sleutelen kan.  ( wel veel werk,uurtje of drie)
De grote truc daarbij is om er niet 1 bus maar nog een stuk van een tweede bus
af te zagen en deze er ook in te stoppen zodat hij helemaal opgevuld is,dan gaat het zo
50.000 km mee. ( met VW klem= 6,95 euro)
Wat Cas zegt is nog beter, er schijnen aluminium bussen te zijn maar niemand weet wie
die dingen verkoopt. ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 16:06 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic meest voorkomende kwaaltjes
Alu bussen worden niet (meer) verkocht, maar ik heb er eens een laten draaien via een kennis van Ad Mies.
Nooit geen problemen meer gehad met het eruit blazen.

Op de site van de Internationale Varadero staat nog wel een voorbeeld van een bronzen bus die diagonaal is opengewerkt.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 16:48 #5 door STA
Beantwoord door STA in topic meest voorkomende kwaaltjes
Dat is mooi om te horen!

Ik had vd week in mn schoen het wph van Haynes gekregen van de Sint, is dat een goed boek? Ik kan wel iets maar het moet niet te lastig gaan worden haha..

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 16:49 #6 door STA
Beantwoord door STA in topic meest voorkomende kwaaltjes

Vanaf  model 2007 ZIJN alle kwaaltjes opgelost door Honda :))
Alleen die uitlaatbus nog maar die kost 5 euro ofzo en is makelijk zelf
te vervangen als je een beetje zelf sleutelen kan.  ( wel veel werk,uurtje of drie)
De grote truc daarbij is om er niet 1 bus maar nog een stuk van een tweede bus
af te zagen en deze er ook in te stoppen zodat hij helemaal opgevuld is,dan gaat het zo
50.000 km mee. ( met VW klem= 6,95 euro)
Wat Cas zegt is nog beter, er schijnen aluminium bussen te zijn maar niemand weet wie
die dingen verkoopt. ???


is dat dat pakking verhaal??

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2015 19:41 #7 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic meest voorkomende kwaaltjes
Ja klopt, vanaf de achterste cilinder loopt een stukje  uitlaatpijp,aan het eind komt daar weer een
andere pijp in en daar hebben ze een koolstof busje tussen gezet,waarom weet niemand maar na
een 30.000 km is dit busje meestal weggeblazen en krijg je een uitlaat brul waar je niet blij
van wordt.
Dat koppelingsstuk zie je zitten als je vanaf de zijkant tussen je ketting en je achterbrug kijkt.
Zit er maar niet over in de war, gewoon gaan rijden als die bus er ooit uit is haal je de hele uitlaat
eraf en maak je de boel schoon daarna de nieuwe bus in het onderste stuk duwen lekker invetten
met vaseline en dan met een autokrik het geheel naar boven krikken en met 1 hand al sturend tot
hij erin plopt dan VW klem erop en klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 08:50 #8 door STA
Beantwoord door STA in topic meest voorkomende kwaaltjes

Ja klopt, vanaf de achterste cilinder loopt een stukje  uitlaatpijp,aan het eind komt daar weer een
andere pijp in en daar hebben ze een koolstof busje tussen gezet,waarom weet niemand maar na
een 30.000 km is dit busje meestal weggeblazen en krijg je een uitlaat brul waar je niet blij
van wordt.
Dat koppelingsstuk zie je zitten als je vanaf de zijkant tussen je ketting en je achterbrug kijkt.
Zit er maar niet over in de war, gewoon gaan rijden als die bus er ooit uit is haal je de hele uitlaat
eraf en maak je de boel schoon daarna de nieuwe bus in het onderste stuk duwen lekker invetten
met vaseline en dan met een autokrik het geheel naar boven krikken en met 1 hand al sturend tot
hij erin plopt dan VW klem erop en klaar.


Hopen dat dat nog even weg blijft.

Even een andere vraag miss dat jij hier ook vanaf weet of iemand anders.
Klopt het dat alle motoren uit duitsland geknepen zijn, dus je voert het hier in nl maar dan rij je zonder te weten met een geknepen motor. Hoe is daar achter te komen zonder de boel open te halen.

Ik vraag dit omdat mijn Varadero ook uit Duitsland komt namelijk.

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 09:43 #9 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic meest voorkomende kwaaltjes
Op 27 juli 2012 heb ik, als 2e eigenaar, mijn Varadero 2007 (SD02) gekocht met 6.594 km op de teller. De tellerstand op dit moment (7 dec.) is 59.844 km.
In de tussentijd 2 pechgevallen gehad. Eén keer vanwege een kapotte accu  :-\ en een keer omdat bij de servicebeurt 2 slangetjes onder de tank verkeerd om aangesloten waren. Bij een merkdealer nota bene  >:( >:(
Verder waren het 53.250 heerlijke en probleemloze km's.

Heel veel zorgeloos plezier van en met je fantastische motor.  :) :) :)

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 10:58 #10 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic meest voorkomende kwaaltjes

Hopen dat dat nog even weg blijft.

Even een andere vraag miss dat jij hier ook vanaf weet of iemand anders.
Klopt het dat alle motoren uit duitsland geknepen zijn, dus je voert het hier in nl maar dan rij je zonder te weten met een geknepen motor. Hoe is daar achter te komen zonder de boel open te halen.

Ik vraag dit omdat mijn Varadero ook uit Duitsland komt namelijk.

De mijne kwam ook uit Duitsland niks van gemerkt trekt als een lier en 1 op 21 is bij
rustig toeren te halen. Wel na andere uitlaten een K&N filter en Dynajet kastje geplaatst te hebben.
Op de rollerbank 101 pk en 120 Nm ,is niet slecht. En na 130.000 km nog steeds de eerste koppeling.
Super fietsen die injectie Dero,s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 13:18 #11 door Koeno
Beantwoord door Koeno in topic meest voorkomende kwaaltjes
Mijn garagist had nog een kwaaltje:

De koppelingskabel (daar waar hij uit zijn omhulsel komt, en naar het blok overgaat) zit in een 'foute' hoek, waardoor de kabel tegen zijn omhulsel/houder kan schuren en sneller slijten...

Heeft al meermaals een koppelingskabel vroegtijdig zien overlijden daardoor...

Geen idee of dit bij alle types ofzo is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 15:00 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic meest voorkomende kwaaltjes

zit in een 'foute' hoek,


Eenvoudig opgelost door er even een waterpomptang op te zetten en in de juiste richting te buigen.
Buig niet te ver anders heb je hetzelfde effect aan de andere kant.

Een andere ( mooiere )oplossing is om een klein busje tussen blok en houder te plaatsen over het boutje. Maar dan wel aan een kant van de beugel

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 17:29 #13 door Koeno
Beantwoord door Koeno in topic meest voorkomende kwaaltjes

Eenvoudig opgelost door er even een waterpomptang op te zetten en in de juiste richting te buigen.
Buig niet te ver anders heb je hetzelfde effect aan de andere kant.

Een andere ( mooiere )oplossing is om een klein busje tussen blok en houder te plaatsen over het boutje. Maar dan wel aan een kant van de beugel

natuurlijk is het op te lossen, maar dus wel een standaard voorkomend kwaaltje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2015 19:06 #14 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic meest voorkomende kwaaltjes
Heb daar eigenlijk nog nooit naar gekeken ,maar hij zal bij mij wel recht zitten want hij zit er al
130.000 km onder en doet nog prima zijn werk. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden