Nou, daar sta je dan, vele kilometers achter de rug met de betrouwbare Dero en dan doet ie het niet meer. Op weg naar huis, zou net de ring van Groningen oprijden en plop, uit...
Kon nog mooi aan de kant komen. Probeer te starten en ja, hij doet het... Das raar, effe afwachten of ie niet weer kapt vervolgens gas erop om weer de oprit op te rijden en weer plop, uit...
Hmm, weer starten en ja, lopen... Kreeg een niet echt warm gevoel voor wat betreft de betrouwbaarheid.....bij het draaien van het stuur, plop weer uit. Toen dacht ik aan dit forum en dat ik ergens al eens iets gelezen had over een kabelbreuk van de HISS.
ANWB maar gebeld. (Toch mooi om op dit soort momenten lid te zijn!). Omdat ik, in hun ogen, op een gevaarlijke plek stond, stond er binnen 20 minuten een bergingsauto bij me. Dero opgeladen en naar een ANWB punt in de buurt. Daar inderdaad een kabelbreuk geconstateerd en gerepareerd.
De breuk zat bij de eerste tie-wrap gerekend vanaf het contactslot. Daar krijgt de kabel het behoorlijk te voorduren doordat de kabel eigenlijk net niet lang genoeg is om vrij te bewegen indien het stuur volledig naar links gedraaid word. Mijn inziens is het niet nodig om op die plek een tie-wrap te gebruiken, de ruimte in de kabel is toch al minimaal. En zonder de tie-wrap was die kabelbreuk waarschijnlijk niet voorgekomen. Wellicht handig om dit even te controleren bij jullie Dero's....?
Enfin, na een leermomentje en een ritje met de bergingsauto rijker, weer op weg naar huis met een hopelijk weer betrouwbare Dero.