Nieuw met een startprobleem!

19 dec 2015 18:10 #1 door pimmocking
Nieuw met een startprobleem! werd gestart door pimmocking
Hallo iedereen,

Ik ben al ongeveer een jaar in het bezit van een mooie en superfijne Varadero uit 1999. Afgelopen zomer een mooie trip naar Frankrijk (Chamonix)! Echt een supermotor met duopassagier.

Maar goed, het kan niet alleen maar goed gaan. Sinds een aantal weken ploft hij uit de uitlaat. Ik had al ergens gelezen dat dit een uitlaatpakking kon zijn. Verder had hij soms al dat hij uit viel, of heel erg lastig wilde starten. Vaak gebeurde dit als ik de koude motor even stil zette bij het tankstation. Starten deed hij dan maar een beetje gas zorgde ervoor dat hij uitviel.

Nu de laatste keer rijden viel hij, gelukkig, vlak voor de deur uit. Ik had zelf het vermoeden dat de benzine op was :) Daarom ben ik vandaag op de fiets benzine gaan halen. Wat denk je? Geen reactie van de motor! :(

Wat zou het kunnen zijn? Iemand een idee?

Groet,

Pim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 20:33 #2 door Bertus
Beantwoord door Bertus in topic Nieuw met een startprobleem!
Ik denk, en weet het bijna wel zeker de  Brandstof pomp (benzinepomp)
ingebrande contact punten..

19 dec 2015 20:39 #3 door pimmocking
Beantwoord door pimmocking in topic Nieuw met een startprobleem!
Ojee :) heb net nieuwe bougies besteld! Verklaart dat ook het ploffen?

19 dec 2015 20:55 #4 door pimmocking
Beantwoord door pimmocking in topic Nieuw met een startprobleem!
Ik zei ojee voor de brandstofpomp. Moest gelijk denken aan de peperdure diesel brandstofpompjes in de vierwielers. Heb eens een automerk gehad dat nu zo in het nieuws is met uitstoot :) Was toen €800 euro kwijt aan een revisiepomp.

Maar mocht het de brandstofpomp zijn, dan kan het opgelost worden voor ongeveer 22 euro's!
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_94_257&products_id=11453

Vanuit een ander forum kwam ik dit lijstje tegen:
"de brandstofpomp (er schijnt iets te zijn met verbrandde contactpuntjes).
de koelwaterslangen (aandraaien van slangenklemmen)
de standaardvering schijnt wat aan de slappe kant te zijn (is te vervangen voor aftermarket)
de uitlaatpakking achterste cilinder (wil verbranden omdat de standaard Honda-klem niet afdoende dicht.....schijnt men op te kunnen lossen door VW-klem, schijnt voor alle types te gelden)"

Ik denk dat ik een score van twee heb :)

Gr pim

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden