welk slangetje aan welk tuitje onder tank - Varadero 2007

17 feb 2016 23:32 #1 door ErBoDero
Onder de tank van mijn Varadero moeten 3 slangetjes worden aangesloten. Waar ze voor dienen is me van 2 niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd, maar dat doet feitelijk niet ter zaken.
Ik dacht het te weten, maar ben gaan twijfelen.

Zie foto:
Slangetje 1 moet aan tuitje A. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar aan welke tuitje moeten de slangetjes 2 en 3. Aan B resp. C  of aan  C resp. B



Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 23:40 #2 door Cas
De dikke slang helemaal rechts, de slang zonder klem helemaal links en de slang met klem dus in het midden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 23:58 #3 door Cas
De dikke slang heeft ook een klem, die gaat naar de brandstofpomp toe.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 00:22 #4 door Cas
Het kan zijn dat mijn model 2003 afwijkt van model 2007 maar ik heb de tank er al 10x afgehaald en sluit ze altijd zo aan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 00:30 #5 door Cas
Lijkt mij ook stug maar ik wacht jouw bevindingen af, kan zijn dat de vorige eigenaar van mijn motor het klemmetje heeft overgezet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 00:48 #6 door Cas
Die breather hose die op het schroefgat van het luchtfilter zit is natuurlijk helemaal krankjorum ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Die hoort op de tank.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 02:16 #7 door Waffie
Ik herhaal het nog maar voor de zoveelste keer,

maak een foto alvorens je ergens aan gaat werken of merk iets met een stukje tape

dit schilt je enorm in tijd gezoek en ergernis
en inderdaad wel hopen dat je voorganger ook zorgvuldig heeft gewerkt maar in die gevallen er er dan nog het WPH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 08:50 #8 door ErBoDero
Dank voor jullie reacties, hoe ze aangesloten moeten worden was en is me duidelijk.
1-A    2-B    3-C

Waffie heeft op zich helemaal gelijk. Ik had dan wel geen foto, maar m'n geheugen is nog goed in vorm.
De tank heb ik er vaker af gehad, en ook telkens de slangetjes aangesloten volgens bovenstaand schema.

Nu kreeg ik de motor terug van een onderhoudsbeurt (kleppen stellen etc., wat ik niet zelf kan) en had vooraf zelf de kuipdelen eraf gehaald. Vanwege de valbeugel moet de tank eraf bij (de)montage van de kuipdelen, en viel me nu op dat de slangetjes 2 en 3 andersom aangesloten waren. Vandaar dat ik even begon te twijfelen.

Ik ga dit gevalletje uiteraard nog wel even bespreken met de monteur.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 09:53 #9 door xrvtuur

De dikke slang heeft ook een klem, die gaat naar de brandstofpomp toe.


Alleen slang 3 heeft een klem, slang 2 (in het midden) schuif je er zo op.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 10:34 #10 door ErBoDero
Ik weet het nu 100% zeker, na een simpele doch eenvoudige test  ;)

"Men steke een soepel staalkabeltje van voldoende lengte in het afvoergaatje bij de tankdop, om vervolgens aan de onderkant te kijken waar het staalkabeltje het daglicht weer ziet. Vervolgens wiemelt men een beetje aan het afvoerslangetje dat aan de onderkant van den motor uitsteekt, en hetgeen onderzocht moest worden is u volkomen duidelijk."
 

Deze test had ik natuurlijk eerder kunnen bedenken, maar het staat nu onomstotelijk vast.




Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 11:55 #11 door Cas
Ik ben er ff ingedoken, wat dat klemmetje betreft kun je gelijk hebben Arthur, ik zie er maar 1 op het schema dus een of andere onverlaat heeft er bij mij een klemmetje bijgezet ;D. Geeft niet want dat is mijn referentie om ze goed aan te sluiten.

Volgens mij is het heel simpel:

- Motor loopt goed.........slangetjes zitten goed ;D
- Motor loopt niet goed of het brandstofgebruik is plotseling toegenomen naar 25 liter op 5 minuten gepaard gaande met een sterke benzeenlucht................slangetjes zitten niet goed >:(

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 11:57 #12 door Cas
Voor de liefhebbers met een Dero deze pdf met dank aan Waffie.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 16:44 #13 door Cas

tank moet er dan af.

Druk 2 rubberkapjes op de uitstroomopeningen van de tank. Grote kans dat er een kraantje opengaat bij het verwijderen van de tank.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden