HISS

28 feb 2016 13:23 #1 door AJRvH
HISS werd gestart door AJRvH
Afgelopen donderdag was mijn accu leeg, vanwege de handvat verwarming die normaal automatisch uit zou moeten gaan. Dus niet. ANWB heeft mij weer op weg geholpen. Toen ik mijn motor parkeerde, zag ik bij het uitzetten van mijn motor, dat het HISS lampje bleef knipperen. Aangezien dit in de anderhalf jaar, dat ik mijn Varadero heb nooit gebeurd is, dacht ik dat het wellicht aan de accu zou kunnen liggen(niet genoeg opgeladen).
Dus nog even een stukje rijden. Na twee dagen probeerde ik mijn motor te starten, wel accuspanning, maar het lampje heeft ervoor gezorgd dat de spanning net niet genoeg is om de Dero te laten starten. Ik heb geen idee wat er is gebeurd. De fiets is wel vaker van het stroom af geweest en de ANWB monteur gaf aan dat de accu voldoende oplaadde, toen de motor weer draaide. Iemand een idee? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 13:42 - 28 feb 2016 13:45 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Afgelopen donderdag was mijn accu leeg, vanwege de handvat verwarming die normaal automatisch uit zou moeten gaan. Dus niet. ANWB heeft mij weer op weg geholpen. Toen ik mijn motor parkeerde, zag ik bij het uitzetten van mijn motor, dat het HISS lampje bleef knipperen. Aangezien dit in de anderhalf jaar, dat ik mijn Varadero heb nooit gebeurd is, dacht ik dat het wellicht aan de accu zou kunnen liggen(niet genoeg opgeladen).
Dus nog even een stukje rijden. Na twee dagen probeerde ik mijn motor te starten, wel accuspanning, maar het lampje heeft ervoor gezorgd dat de spanning net niet genoeg is om de Dero te laten starten. Ik heb geen idee wat er is gebeurd. De fiets is wel vaker van het stroom af geweest en de ANWB monteur gaf aan dat de accu voldoende oplaadde, toen de motor weer draaide. Iemand een idee?

Als je het contact uitzet blijft dat lampje om de 2 sec knipperen, ik geloof een dag of zoiets en dan gaat het uit. Is volgens mij normaal want het is bij mij nooit anders geweest.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 13:48 - 28 feb 2016 13:51 #3 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Als je het contact uitzet blijft dat lampje om de 2 sec knipperen, ik geloof een dag of zoiets en dan gaat het uit. Is volgens mij normaal want het is bij mij nooit anders geweest.


Hoi Cas, is bij mij dus nooit geweest. Ik zag bij het proberen starten een uur geleden, dat de HISS niet meer knipperde. Maar de accu was wel minder geworden binnen 2 dagen. Heeft weleens twee weken stilgestaan en startte meteen. Misschien dan toch een opdonder gehad van het leegtrekken van de handvat verwarming. Voorlopig wil de motor niet aanslaan. Wellicht met startkabels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 13:55 #4 door Tjeerd82
Beantwoord door Tjeerd82 in topic HISS
Bij mij bleef HISS lampje ook knipperen, nadat ik had geprobeerd de tijd op mijn display aan te passen.

Knipperstand HISS lampje weer uitgekregen door contact aan te zetten en de onderste knop links van display ingedrukt te houden voor paar seconden. Toen ik contact uitzette knipperde het HISS lampje niet meer.

Tijd verzetten is vervolgens ook gelukt, want daarvoor moest ik bovenste knopje hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 14:05 #5 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Hoi Cas, is bij mij dus nooit geweest. Ik zag bij het proberen starten een uur geleden, dat de HISS niet meer knipperde. Maar de accu was wel minder geworden binnen 2 dagen. Heeft weleens twee weken stilgestaan en startte meteen. Misschien dan toch een opdonder gehad van het leegtrekken van de handvat verwarming. Voorlopig wil de motor niet aanslaan. Wellicht met startkabels.

Je leest toch wel erg vaak over problemen met de handvatverwarming, daar zit toch een schakelaar op?
Knip die 2 stekkers van je spanningsregelaar eraf >:D de 3 gele draden solderen op de 3 gele draden naar de dynamo en de andere zijde 2 ogen op solderen en rechtstreeks aansluiten op de accu. Een tip van Waffie en Brombeer. De accu laadt veel beter en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Als ik morgen een splinternieuwe motor zou kopen zou ik het overmorgen weer doen. Als je weet wat ik af toe aan mijn accu heb hangen :o en ik heb er nooit problemen mee. Wat ik ook af en toe doe is alle zekeringen loshalen en een beetje contactspray erop en ook die gevaarlijke stekker van de hoofdzekering bovenop het startrelais. Die is bij mij ook al een keer in de fik gevlogen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kunnen dit allemaal factoren zijn die een rol kunnen spelen bij kleine problemen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 14:12 #6 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Bij mij bleef HISS lampje ook knipperen, nadat ik had geprobeerd de tijd op mijn display aan te passen.

Knipperstand HISS lampje weer uitgekregen door contact aan te zetten en de onderste knop links van display ingedrukt te houden voor paar seconden. Toen ik contact uitzette knipperde het HISS lampje niet meer.

Tijd verzetten is vervolgens ook gelukt, want daarvoor moest ik bovenste knopje hebben.


Hoi Tjeerd, dat kan de reden zijn dat het HISS lampje knipperde, ik heb de tijd weer aangepast nadat de accu leeg was. Goede tip. Ik zal eens kijken of het bij mij lukt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 14:22 - 28 feb 2016 14:50 #7 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Je leest toch wel erg vaak over problemen met de handvatverwarming, daar zit toch een schakelaar op?
Knip die 2 stekkers van je spanningsregelaar eraf >:D de 3 gele draden solderen op de 3 gele draden naar de dynamo en de andere zijde 2 ogen op solderen en rechtstreeks aansluiten op de accu. Een tip van Waffie en Brombeer. De accu laadt veel beter en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Als ik morgen een splinternieuwe motor zou kopen zou ik het overmorgen weer doen. Als je weet wat ik af toe aan mijn accu heb hangen :o en ik heb er nooit problemen mee. Wat ik ook af en toe doe is alle zekeringen loshalen en een beetje contactspray erop en ook die gevaarlijke stekker van de hoofdzekering bovenop het startrelais. Die is bij mij ook al een keer in de fik gevlogen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kunnen dit allemaal factoren zijn die een rol kunnen spelen bij kleine problemen.


Deze handvat verwarming zou automatisch uit moeten gaan volgens de beschrijving. Ik laat er nu één opzetten die over het contact gaat.(misschien). Mijn motor wordt dinsdag opgehaald. Afgelopen donderdag na aanleiding van het bewuste extra stukje rijden(accu opladen), om 00.30 's nachts door een politiebusje (reed door rood) aangereden. Gelukkig heeft de middenbok en de pedalen de ruimte tussen het asfalt en de motor, mijn been genoeg beschermd. Dikke enkel, dikke knie en een gevoel van ongeloof, dat ik door de politie ben aangereden. >:(. Dit terzijde ;)
Cas, om een aanpassing aan de motor te doen, zodat iets wat een fabrikant afkomt en geschikt zou zijn voor mijn type motor, druist in tegen mijn principe, hobby of niet. (zie mijn topic over Powercommander etc.)Een motor die uit de fabriek komt moet technisch, dus ook in de comfort, in orde zijn, dus geen modificatie nodig hebben, zoals PC, andere vering. Ik heb veel aan mijn motor uitgegeven en dat zou niets geven als het aan op pimpen van het uiterlijk zou zijn. Daarentegen heb ik teveel uitgegeven om mijn Dero lekker te laten lopen. De reparatie van mijn motor wordt vergoed, of ik daarna nog Varadero blijf rijden.....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 14:29 - 28 feb 2016 14:39 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Deze handvat verwarming zou automatisch uit moeten gaan volgens de beschrijving. Ik laat er nu één opzetten die over het contact gaat.(misschien). Mijn motor wordt dinsdag opgehaald. Afgelopen donderdag na aanleiding van het extra stukje rijden(accu opladen), om 00.30 's nachts door een politiebusje(reed door rood) aangereden. De lak en wat onderdelen zijn van de motor afgeschuurd en plakken op het asfalt. Gelukkig heeft de middenbok en de pedalen de ruimte tussen het asfalt en de motor, mijn been genoeg beschermd. Dikke enkel, dikke knie en een gevoel van ongeloof, dat ik door de politie ben aangereden. >:(

Verdorie, dat is balen, valbeugels erop?
Politiemensen zijn ook maar mensen en groen en rood zijn maar kleurtjes. Gelukkig hebben wij ogen en zijn wij, motorrijders, opmerkzaam genoeg om menselijk falen tijdig op te merken 8)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 15:30 #9 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Hoi Tjeerd, dat kan de reden zijn dat het HISS lampje knipperde, ik heb de tijd weer aangepast nadat de accu leeg was. Goede tip. Ik zal eens kijken of het bij mij lukt.


Nou helaas, het lampje wil niet uit. Wel heb ik mijn motor weer aan de praat gekregen. Morgen maar weer even laten draaien :-[ :-[

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 15:38 #10 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Nou helaas, het lampje wil niet uit. Wel heb ik mijn motor weer aan de praat gekregen. Morgen maar weer even laten draaien :-[ :-[

Dat lampje staat momenteel bij mij ook te knipperen, heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan want dat heeft hij altijd gedaan.
Ik heb ook nooit problemen ermee gehad.
Ik zou dat lampje trouwens wel missen want dankzij dat knipperende rode lampje kan ik mijn motor in het donker terugvinden ;D ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 15:49 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Nou helaas, het lampje wil niet uit. Wel heb ik mijn motor weer aan de praat gekregen. Morgen maar weer even laten draaien :-[ :-[

Niet druk om maken motor-forum.mobi/forum/list_messages/304499
Volgens dit forum is dat om dieven af te schrikken ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 16:16 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic HISS
het lampje knippert standaard een bepaalde tijd en gaat daarna uit echter zodra het contact aangaat  en je deze weer uitzet begint de cyclus op nieuw

het staat ook in de handleiding

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 16:18 #13 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

het lampje knippert standaard een bepaalde tijd en gaat daarna uit echter zodra het contact aangaat  en je deze weer uitzet begint de cyclus op nieuw

het staat ook in de handleiding

mvg ad

Zo is het bij mij ook, blijft ongeveer 24 uur knipperen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 16:47 - 28 feb 2016 16:51 #14 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

het lampje knippert standaard een bepaalde tijd en gaat daarna uit echter zodra het contact aangaat  en je deze weer uitzet begint de cyclus op nieuw

het staat ook in de handleiding

mvg ad


Thnx Ad, vreemd dat tie dat nu pas is gaan doen, na een onderbreking van de spanning. De accu is onlangs(twee weken geleden) doorgemeten en leverde de spanning die die moet leveren. Toch nu na twee dagen stilstaan, moeite met starten. Kan toeval zijn :-\.
Ik ga het meemaken en horen van de monteur. Ik laat het weer doormeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 16:52 #15 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Niet druk om maken motor-forum.mobi/forum/list_messages/304499
Volgens dit forum is dat om dieven af te schrikken ;D


Thnx, mooi onderschrift trouwens, motorrijders zijn ook betere automobilisten. ;D ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 17:29 #16 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic HISS
even letterlijk uit het 2004 instructieboekje:

De startblokkering heeft een functie waarmee het controlelampje van de startblokkering (HISS) met tussenpozen van 2 seconden 24 uur lang blijft knipperen. De knipperfunctie kan in- of uitgeschakeld worden.

Om de knipperfunctie te wijzigen:
1. Zet de contactschakelaar in stand ON.
2. Zet de contactschakelaar op OFF, druk voordat er 10 seconden verstreken zijn,op de kloktoets en houd deze langer dan twee seconden ingedrukt.
Het controlelampje van de startblokkering (HISS) knippert gedurende korte tijd, waarna de functie is geactiveerd

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 17:48 #17 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

even letterlijk uit het 2004 instructieboekje:

De startblokkering heeft een functie waarmee het controlelampje van de startblokkering (HISS) met tussenpozen van 2 seconden 24 uur lang blijft knipperen. De knipperfunctie kan in- of uitgeschakeld worden.

Om de knipperfunctie te wijzigen:
1. Zet de contactschakelaar in stand ON.
2. Zet de contactschakelaar op OFF, druk voordat er 10 seconden verstreken zijn,op de kloktoets en houd deze langer dan twee seconden ingedrukt.
Het controlelampje van de startblokkering (HISS) knippert gedurende korte tijd, waarna de functie is geactiveerd


Thnx Tuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 17:56 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HISS

Thnx, mooi onderschrift trouwens, motorrijders zijn ook betere automobilisten. ;D ;D ;D ;D ;D

Ik denk inderdaad dat dat zo is, maar dat is weer een ander topic :-X

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 18:11 #19 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic HISS

Ik denk inderdaad dat dat zo is, maar dat is weer een ander topic :-X


ja precies, doen.....??????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:23 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic HISS
en heb je de goede accu erin, 18ah ? sommigen rijden met een een injectie model met de accu van de carb versie 14ah, dat gaat best wel een tijdje goed maar als je accu wat minder wordt dus niet meer.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden