Welk beugelslot onder zadel?

08 mrt 2016 10:55 #1 door Matth
Welk beugelslot onder zadel? werd gestart door Matth
Ivm casco verzekering moet ik een art4 slot hebben.

Welk beugelslot past in de houder onder het zadel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2016 17:42 #2 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Welk beugelslot onder zadel?
Bij mijn TA650 past een Art4 beugelslot (zoals ze van Protect, Powerone, Stahlex en Starry te koop zijn) op de plek die voor het originele Honda beugelslot bedoeld is.
Met even zoeken heb je zo'n beugelslot voor zo'n 20 euro bij de kleinere zaken dan wel online winkels.
Bij de meeste motorzaken staan ze voor 30 euro of meer...
ART keur is 4051.

Hopelijk dat je nog wat hebt aan deze info!

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

24 mrt 2016 19:14 #3 door Matth
Beantwoord door Matth in topic Welk beugelslot onder zadel?

Bij mijn TA650 past een Art4 beugelslot (zoals ze van Protect, Powerone, Stahlex en Starry te koop zijn) op de plek die voor het originele Honda beugelslot bedoeld is.
Met even zoeken heb je zo'n beugelslot voor zo'n 20 euro bij de kleinere zaken dan wel online winkels.
Bij de meeste motorzaken staan ze voor 30 euro of meer...
ART keur is 4051.

Hopelijk dat je nog wat hebt aan deze info!

Bedankt maar ik heb het advies van hotel Mike gevolgd en het goedkoopste Art4 slotje gekocht wat ik kon vinden, een protect schijfrem slot.

24 mrt 2016 22:11 - 24 mrt 2016 22:13 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welk beugelslot onder zadel?
8)

het volgende moet je gaan opschrijven in je agenda met de datum erbij

Jij gaat dat slot een keer vergeten  met als gevolg dat je op je plaat gaat en er minstens een kromme remschijf aan gaat overhouden

het remschijfslot is beslist No 1 voor dergelijke ongevalletjes

het originele slot is gewoon te bestellen via de honda dealer of via david silver spares
het is niet zaak om diefstal te voorkomen hooguit die van jouw minder interessant te maken.
daarnaast zijn transalp en africa twin vaker slachtoffer dan varadero's

25 mrt 2016 10:54 #5 door arne
Beantwoord door arne in topic Welk beugelslot onder zadel?

In al die jaren dat ik rij, dat zijn er vele, ben ik nog nooit mijn schijfremslot vergeten. Anders koop je een touwtje voor een paar Euro:

www.slotenspeciaalzaak.nl/reminder.html?...Cw2ssCFdW4Gwod6uEKug

Hetzelfde hier. Touwtje eraan, schijfremslot erin en klaar. Makkelijk meenemen en meteen gedekt door de verzekering.

25 mrt 2016 10:58 #6 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Welk beugelslot onder zadel?
Heb zo'n Oxford fluor kabeltje dat je van het slot aan het stuur vast maakt. Werkt prima. Kost geen drol.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

25 mrt 2016 13:11 - 25 mrt 2016 13:17 #7 door Waffie
beste hotel mike

die tool waarover jij spreekt kost  je bijna € 2000,-
en dat is niet iets wat in iedere bouw busje ligt dus dat stelen uit dat busje waarop meestal wel weer een alarm zit is echt wel beperkt
tja en zo blijven we aan de gang
Een slijptol met snij schijf op een accu kost minder en gaat  zeker net zo rap door jouw remschijf slotje heen als een beugel slotje
of nog sneller maar met een beugelslot kun je de motor vast zetten aan een niet verwijderbaar object (paal, rek, andere motorfiets etc) en dan wordt het weer net wat lastiger voor de zeer snelle jongens
stel , ik draai je voorwiel eruit en plaats de voorvork op  een skate bord of zelfs de schijf gewoon los en die draait wel mee terwijl ik hem zo een busje in knal

geef me  minder  dan 3 minuten en het is als in de film "Gone whit the wind'

bedenk dat de verzekering andere eisen stelt als de motorfiets binnenhuis staat ( vaak ART 5 en vast aan de vloer

25 mrt 2016 14:51 #8 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Welk beugelslot onder zadel?
dus het beste is er op blijven zitten of mee naar binnen nemen  ;)

25 mrt 2016 21:55 #9 door arne
Mijn motor zet ik binnen en buiten op stuurslot en het ART4 goedgekeurde schijfremslot. Dat is de eis van de verzekering. Zowel binnen als buiten. Als ze hem willen hebben, dan doen ze dat toch wel. En aangezien ik er minder in heb zitten dan de gedekte waarde, zou het balen zijn, maar verder niet.
Tegenwoordig moet je voor de meeste verzekeringen het aankoopbewijs hebben (online bestellen en dan lekker in je mail laten staan) en de sleuteltjes. Stuurslot is niet te bewijzen tot de motor teruggevonden is.

26 mrt 2016 08:56 - 26 mrt 2016 09:02 #10 door Waffie
Het is mijn indruk dat vele niet correct op de hoogte zijn hoe te handelen indien hun motorfiets gestolen is.
het begint al met de verzekering  zelf,

2 opties

standaard wordt er vaak een premie berekening gedaan vanuit  de nieuw waarde minus bonus malus en daar rolt wat uit echter  het is dan niet altijd mogelijk de motorfiets  WA + Casco dekking  te verzekeringen op basis van de leeftijd
neemt niet weg dat  bij  een claim deze  nooit hoger is dan de dagwaarde maar ook dat is discutabele vandaar de zogenaamde expert.
grappig om te weten dat er geen enkele expert te vinden is die daadwerkelijk een opleiding heeft gevolgd zijnde als schade motorfiets expert
wel voor boten, auto's onroerend goed, antiek, juwelen etc
Je bent dus op voorhand overgeleverd aan goodwill van een expert en onderhandelen kan zijn nut hebben
De andere basis mogelijkheid ligt bij het verzekeren op basis van getaxeerde waarde
dit kan interessant zijn omdat de premie hierop gebaseerd wordt
dus minder premie voor vaak de zelfde voorwaarden.
en daarom zijn er ook maatschappijen die getaxeerde motorfietsen weer weigeren.
Je kunt zelf bedenken waarom.

een diefstal van je motorfiets is toch vervelend

vaak bij een claim moet je toch een tijdje wachten op een mogelijke uitkering want men kan ze terug vinden (vaak tussen de 4 en 6 weken)
de diefstal vanuit je eigen inpandige garage vraagt  om een andere soort werkwijze  want  een motorfiets  valt ten 1e nooit en te nimmer onder de inboedel.
zelfs een diefstal uit bijv  een werkplaats van een dealer is lastig.
als deze namelijk al het mogelijke heeft gedaan om dit te voorkomen maar jouw motorfiets is toch gestolen en je hebt zelf geen dekking voor diefstal
Dan krijg je helaas geen vergoeding
immers je hebt zelf ook iedere dag dat risico genomen.
dit geldt eveneens als er geen inbraaksporen zijn aan de garage en of woonhuis zijn
en ja, je moet je motorfiets altijd op slot hebben staan
ook binnen pands en sommige eisen een zwaarder slot  dat vast ligt aan iets dat niet mee genomen kan worden (de vloer bijv)
lees ook daarin de voorwaarden want soms is een slot  niet genoeg en eist men ook nog een start onderbreking
de belangrijkste tip

lees je gehele voorwaarden  en evt clausules voordat je een claim weg legt
in de opwinding van het feit maak je mogelijk een vergissing die  duur uit kan pakken
probeer te denken dat een verzekering per definitie niet wenst uit te betalen
vertrouw ze nooit en denk enkel aan je eigen belang

26 mrt 2016 12:57 #11 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Welk beugelslot onder zadel?
Ik heb een paar jaar geleden toen ik nog thuis woonde en mijn crossmotor nog had (inpandige garage) deze op laten nemen bij de inboedel, ging hier wel om een motor zonder kenteken. Dat is volgens mij de enigste mogelijkheid dat het zo kan(bij onze verzekering toen iig wel)

Africa twin RD07a 2000.

26 mrt 2016 15:32 #12 door arne

lees je gehele voorwaarden  en evt clausules

Ik ben het niet met het hele verhaal eens, maar wel met deze regel. Lees de voorwaarden zelf, of neem ze door met je tussenpersoon. In mijn geval heeft de laatste het voor mij uitgezocht. Mijn motor hoeft voor mijn verzekering slechts op het stuurslot te staan en voorzien te zijn van een ART4 goedgekeurd slot. Ongeacht of de motor binnen of buiten staat. Aangezien de sloten geregistreerd staan, hoef ik alleen een aankoopbewijs te bewaren van het slot waarop het type van het slot staat en de aankoopdatum. Daarnaast moet ik de 3 sleutels natuurlijk altijd kunnen laten zien, plus de twee sleutels van de motor. Aangezien mijn motor mij is verkocht met maar 1 sleutel, heb ik met de verzekering moeten overleggen over het laten maken van een tweede sleutel. Daarnaast is mijn motor gedekt tegen diefstal met uitkering van de dagwaarde. In mijn geval pakt dat goed uit, want ik heb hem voor aanmerkelijk minder kunnen aanschaffen. Dat zal zeker niet altijd het geval zijn.
Dit geldt dus alleen maar voor mij en mijn verzekering. Al zullen er vergelijkbare situaties zijn.

28 mrt 2016 11:35 - 28 mrt 2016 11:38 #13 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Welk beugelslot onder zadel?
http://stichtingart.nl/

De praktijk met die ART4 sloten is helaas dat de goedkeuring van heel veel sloten na enkele jaren vervalt.
De vraag is maar of je verzekeraar diefstalschade nog vergoed als je slot niet meer goedgekeurd is.
Zie bovenstaande link om je slot te controleren. (ook bij aankoop)

Stukje leesvoer van het Motor-Forum
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/409528/0/0/art4

28 mrt 2016 13:21 #14 door arne
Die van mij (Oxford Patriot) is gelukkig nog steeds goedgekeurd. :) Maar inderdaad wel een hele handige site om op te kijken.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden