Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb net even gekeken bij mijn Varadero 2003, ik heb er een YTX 16 BS inzitten en heb aan de bovenzijde van de accubak minder dan een cm speling. De YTX 20 BS is een stuk hoger en valt dus niet meer tegen de achterwand van de accubak aan maar komt een stuk rechter te staan.Na een paar jaar is de accu van de Varadero aan vervanging toe.
Nu de vraag, welke accu hoort er in een 2005 Varadero zonder ABS?
Momenteel staat er een CTX16BS in, maar volgens het boekje zou er een 18Ah accu in horen, ik kom dan uit op een YTX20BS
Een 18Ah accu zou volgens google iets hoger zijn, ca 175mm, mijn 14Ah accu meet 160mm hoog.
Breedte en lengte ontloopt elkaar niet zoveel, dat zou wel passen.
Ik heb de accubak net even opgemeten, volgens mij kan ik max een accu kwijt van ca 170mm hoog.
Zijn er dus toch Varadero's geleverd met fabriek af een 14Ah accu, of is er een ander type leverbaar die minder hoog is?
Ok Arthur, wist ik niet.2004/05/06 kon je ook zonder abs krijgen Cas.
Ik heb net even gekeken bij mijn Varadero 2003, ik heb er een YTX 16 BS inzitten en heb aan de bovenzijde van de accubak minder dan een cm speling. De YTX 20 BS is een stuk hoger en valt dus niet meer tegen de achterwand van de accubak aan maar komt een stuk rechter te staan.
Ik heb trouwens altijd gedacht dat alle Varadero's van 2004 en later standaard ABS hadden.
www.mymotor.nl/yuasa-ytx20ch-bsvolgens mij moet er een 18Ah accu in. wellicht even kijken naar een motobatt?