Probleempje

15 apr 2016 07:19 #1 door Boldlunatic1972
Probleempje werd gestart door Boldlunatic1972
Beste Derorijders,

Is er iemand waarbij zijn motor is uitgevallen tijdens het rijden op de snelweg en gelijk weer is aangeslagen.
Tijdens dit gebeuren gaat het FI lampje kort branden en dan weer uit.
Mijn idee is dat hij kort zonder stroom heb gezeten, kan dit kloppen.
Misschien contactslot slecht contact, omdat hij voor de rest goed loopt.
Graag iemand zijn ervaring of ideeën.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 10:30 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Probleempje
In het eerste jaar dat ik de Dero had is de motor een paar keer afgeslagen en waren de klokken gereset, ik moest de motor opnieuw starten en alles werkte weer. Lijkt verdacht veel op een kortstondig slecht contact van de hoofdzekering die er later ook is uitgefikt.
Ook een paar keer meegemaakt dat een gedeelte van het dashboard niet werkte en dat was een slecht contact van de middelste zekering in de zekeringenbox.
Het is wel bijna zeker dat het bij jou ook een slecht contact is.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 11:11 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Probleempje
Aankomend kabelbreukje....
Althans ik heb het bij mijn 700 alp gehad. En het was een verdomd lastige om op de TA te achterhalen. Heeft 2 dagen geduurd voordat ik het probleem gevonden had, en zelfs toen alleen maar bij toeval.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 19:08 #4 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Probleempje
voor un klusje groot of klein Rob achter haald hem wel ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 21:04 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Probleempje
Vanaf de HISS antenne (= dat zwarte ding om je contactslot) loopt een draadboom langs je
balhoofd naar beneden, deze wil wel eens te strak gemonteerd te zijn waardoor er een draadje
te veel uitrekt.
Controleer dat effe.

Heb ook een keer gehad dat het schroefje van de accupool was los getrild. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 21:33 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Probleempje
Ik heb het ook es gehad met de AT. In volle vaart heel de kerstboom uit, en dan uit zichzelf weer aan. Bleek dat de contacten van de hoofdzekering gecorodeerd waren.

Het is al gezegd, begin bij het begin. Als de hele motor spanningsloos gaat, zit je probleem heel dicht bij de bron, je accu. Dus, iedere draad die direkt vanaf de accu iets voedt, of daarbij een zekering passeert.

Heel de motor uit, dan denk je i.d.d. aan losse accu-pool, hoofdzekering, iets rond contactslot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 11:53 #7 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Probleempje
Wat ook mogelijk is, is dat de bedrading onder je contactslot niet goed meer contact maakt. Je merkt dit als je met je sleutel het contact op aan zet maar als je iets verder draait de boel weer uit gaat. Dit verschijnsel is bijzonder vervelend als je namelijk rijd, vooral als je net bezig ben met een minirotonde. Na 2x dit meegemaakt te hebben is al je vertrouwen weg in de motor. Bij mij was het dus de bedrading onder het contactslot vernieuwen. Staat je motor ook veel buiten? door vocht (lees water) in dit contact gedeelte doet de boel veel oxideren, met deze vervelende klacht als gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 18:47 #8 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Probleempje
De problemen die Cas omschrijft zijn mij ook ten deel gevallen. Losse accupool was het in mijn geval... 8)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2016 22:04 #9 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Probleempje
Thx heren voor de vele tips ik ga er van het weekend ff naar kijken.
Tot nu toe is het niet meer voorgekomen, ik heb voor de zekerheid een andere sleutel gebruikt en alleen de sleutel in het slot zitten en niet met meedere sleutels eraan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 19:06 #10 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Probleempje
Nou ik ben er achter wat het probleem is nu, alleen daar kwam ik op een vervellende manier achter.
Ik stond dus stil net toen ik wou weg gaan om van dit mooie weer te kunnen genieten.

Was de hoofdzekering met relais die volledig was doorgebrand, dus morgen maar weer een nieuwe hale.
Alleen moet ik ook het nodige aan bedrading niet trekken, stekker en bedrading ook weg gesmolten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 19:20 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Probleempje
Klote, is mij ook overkomen. Maar ik rook al enige tijd een raar luchtje als ik thuiskwam. Ik dacht: het zal wel weer een nieuwe parfum zijn van de buurvrouw, dat mens ruikt erger dan een parfumerie. Toen, gelukkig vlak bij huis, net na een bocht op een verlaten weggetje, alles dood. Zadel eraf en enkel een hoop vonken. Een andere kabelboom gekocht bij Boonstra en de stekker overgezet. Gaat me niet nog een keer gebeuren, 4x per jaar jutteren met alle zekeringen en contactspray erop. Dit soort problemen krijg je alleen door vocht en oxidatie op je contacten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 19:23 #12 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Probleempje
Ik had het dus al eerder op weg naar werk, maar toen bleef hij daarna weer een tijd lopen.
Nu is hij echt stuk dat scheelt weer zorgen, als het af en toe is vertrouw je hem gewoon niet meer, en dat vind ik het ergste.
Hopen dat de andere probleempjes nu ook minder gaan worden, misschien hangt het wel allemaal samen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 19:59 #13 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Probleempje
Ook gehad



Gewoon stekkers aan de draden geknepen en vervolgens bij elkaar getaped zodat ze bij elkaar zitten zoals bij de orginele stekker.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 20:13 - 05 mei 2016 20:22 #14 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Probleempje
Heel die zooi eraf en de gele fasedraden gewoon doorsolderen en de spanningsregelaar rechtstreeks aansluiten op de accu. Het is een kwestie van tijd maar hier ga je problemen mee krijgen. Er gaat een hoge spanning door die stekkers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 10:19 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Probleempje

een hoge spanning


Kleine correctie Cas. Hoge Stroom. 
Spanning(  12 v ) staat en stroom (ampère) vloeit.

Vergelijk het maar met water:  waterdruk  en waterstroom.
Door de overgangsweerstand tussen de delen van de stekker wordt de boel steeds warmer en zal uiteindelijk uitfikken

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 12:21 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Probleempje
Ja, je hebt gelijk Marien, ik kan het ook met mijn bankrekening vergelijken:
U = het saldo op mijn bankrekening
I  = hoe snel ik het saldo zie dalen
R = als ik deze op de juiste plaats weet te zetten hou ik ook nog iets over voor later :-[

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 13:10 #17 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Probleempje

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:02 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Probleempje

www.cycleterminal.com/solenoid-connectors.html

Geweldig Jeroen, staat nu in mijn favorieten, had ik eerder moeten weten, had me meer dan 100 euro uitgespaard :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2016 22:04 #19 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Probleempje

Vergelijk het maar met water:  waterdruk  en waterstroom


Ah nu snap ik waarom men het soms over een druppellader heeft..... ;D

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2016 22:14 #20 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Probleempje

Ah nu snap ik waarom men het soms over een druppellader heeft..... ;D

Groet, Jan

Juist, de kraan hoeft maar een klein stukje open.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden