Twijfel aan nut van Dynojet voor 1999 Varadero...

12 mei 2016 00:28 #1 door Mthijs
Hallo allemaal,

Ik heb een issue. Heb een carbversie en daarin heb ik vanavond een Dynojet setje gemonteerd. Hell of a job eer je zo ver bent dat de carbs zijn uitgebouwd. Maar goed, hoort erbij, uiteindelijk zit nu alles weer in elkaar en het loopt prima.
Maar ik zit met het volgende wat ik vreemd vind: de originele hoofdsproeiers zijn maat 168 (voorste carb) en 170 (achterste carb). In de set van Dynojet zaten nieuwe gasnaalden en sproeiers in maten 160, 165 en 170. De grootste maat van de dynojet sproeiers had ik nodig, want ik heb ook semi-open uitlaten en een K&N filter. Dus maatje 170. Dus wat is de winst t.o.v. de originele sproeiers??? Het lijkt mij dat je met aftermarket uitlaten en een K&N luchtfilter juiste grotere sproeiers nodig hebt, zo'n 10% groter heb ik altijd geleerd en aangehouden bij eerdere motoren.
Raar toch dan van Dynojet?

De gasnaalden zijn van Dynojet zijn ook vrijwel identiek aan de originele, dus ook hier denk ik: what's the difference? Voel me eigenlijk een beetje genaaid met Dynojet aangezien er amper verschil is t.o.v. origineel. Heb er wel zo'n 85 euro voor betaald.

Het enige dat anders is bij de Dynojet in de carbs is dat je een extra gaatje moet boren in de houders van de gasnaalden, onder de diafragma ring (zo heet dat toch?). Daar zitten origineel 2 gaatjes en volgens de installatie handleiding moest je er een derde gaatje bij boren, heb ik maar braaf gedaan.

De motor start goed, loopt goed (al moet ik nog een proefrit maken) maar toch knaagt dit bij mij. Voel me ietwat genaaid. Aan de andere kant las ik overal online dat met een Dynojet je motor beter loopt, geen vermogensdip heeft, niet meer bokt onder de 3000 tpm en zuiniger is. Vandaar dat ik dit deed.

Wat denken jullie ervan?

Groet, Matthijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 06:18 #2 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Twijfel aan nut van Dynojet voor 1999 Varadero...
Eerst maar eens gaan rijden zodra de zon schijnt  ;)

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 08:01 #3 door kees

Klopt, het is wat verwarrend.

Voor zover ik heb begrepen gebruikt Dyno (en wat dat betreft iedere fabrikant) eigen nummering voor de maatvoering. Je mag ze dus niet simpelweg met elkaar vergelijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 18:16 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Twijfel aan nut van Dynojet voor 1999 Varadero...
de vorm van de gasnaald maakt het verschil,

die lijkt dan wel het zelfde maar mensen hebben genetische ook 92 % iets van het varken ;D

daar is dus echt over nagedacht om bij de verschillende toeren tallen het gasmengsel zo te mixen dat het net allemaal wat beter ademd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 20:44 #5 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Twijfel aan nut van Dynojet voor 1999 Varadero...
die lijkt dan wel het zelfde maar mensen hebben genetische ook 92 % iets van het varken ;D
[/quote]

Ik zal mijn vrouw vertellen dat dit de reden is dat ik af en toe snurk

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2016 23:20 #6 door Mthijs
Beantwoord door Mthijs in topic Twijfel aan nut van Dynojet voor 1999 Varadero...
Hi,

Thanks voor de reacties. Ja vooral na een aantal biertjes ga ik ook snurken, en krijg vreetbuien als een varken!  :P
Maareuh, vandaag gereden, hij rijdt echt super. vanaf 2000 tpm pakt ie prachtig op, trekt als een varken door naar 8000+, en bij gas los is het als een vuurwerkmat, allemaal knallen in de pijp. Die is dan ook redelijk open, maar wel met db-killers.
Weet niet of het verschil tov origineel nu komt door dynojet, of door K&N, of door combi. Heb ze namelijk tegelijk gemonteerd.
Maar wat een bruut geweld! Hij schijnt nu ook zuiniger te zijn, ben benieuwd. Al rijd ik tegenwoordig puur voor de fun, heb een niet zo heel erg zuinige rijstijl...  >:D

Meteen vandaag grote beurt gedaan. Bleek amper nodig, alles zag er goed uit. Enkel DOT4 was hard aan vervanging toe. Bruine drap, ik schrok ervan.

@Waffie, tot zaterdag, dan kom ik mn voorbandje ophalen (Metzeler Tourance). Neem ik ook meteen een bus olie van je mee.

Ben vandaag (had lekker dagje vrij genomen) meteen ook bezig geweest met elektra: sigarettenaanstekerding ingebouwd in dashboard en aangesloten en ook schakelaar, relais en verstralers/spots op de valbeugels. Zie ik beter en ziet men mij beter (als ze me niet aan horen komen...)

Oh ja Waffie, we spraken een tijdje terug over kleppen stellen, je bood aan anders wel ff langs te willen komen bij mij in Breda, maar hoeft niet, want ze stonden alles mooi binnen de toleranties. Thanks anyway  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden