Vandaag preventief de contactpuntjes van de brandstofpomp van mijn Varadero vervangen.
Was zo te zien geen overbodige luxe. De contactpuntjes van het nieuwe setje waren beduidend dikker dan die van de oude.
Eerst nog een fout gemaakt met het monteren. De gleuf in het asje van de pomp moet in het metaal van het frame van de contactpuntjes vallen. Ik had daar de eerste instantie niet op gelet (dom natuurlijk), maar na correctie deed de pomp het weer perfect.
Verder het brandstoffilter vervangen. Op het filter staat een pijl die volgens mij de stroomrichting van de benzine aangeeft. De pijl op het oude filter stond echter naar boven gericht (dus niet naar de brandstofpomp) Volgens mij hoort de pijl naar de brandstofpomp gericht te zijn. Ik heb het filter ook zo gemonteerd en de motor loopt daar verder goed mee.
Vraag 1: Heb ik het zo goed gedaan?
Vraag 2: Mijn Varadero schokte steeds een beetje bij deellast, dus zeg 60 in z'n 3 of 40 in z'n 2. Dit lijkt met de nieuwe contactpuntjes en brandstoffilter minder geworden. Kan dat of is het wishful thinking van mijn kant?
Mvg Jan
Suzuki DL1000 Vstrom 2014
Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)