nog maar eens benzineverbruik

04 juli 2009 16:31 #1 door tonygs
nog maar eens benzineverbruik werd gestart door tonygs
Hoi allen

op het nieuwe forum vind ik zo snel niets terug over het benzineverbruik van een Varadero.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar het verbruik van een 2005 model omdat ik er zo één weet staan waar ik wel interesse in heb.
Ik ben een rustige rijder en hou me mooi aan de opgelegde snelheden zonder de motor hoog in toeren te jagen.
Momenteel rij ik BMW R1100GS van Bj 94 en zit aan een verbruik van 5L op 100 Km, dus zoals jullie zeggen 1op20 als ik mij niet vergis.
Ik denk dat ik nooit aan zo een verbruik ga komen op de Varadeo maar ik zou ook niet willen dat hij heel veel meer gaat verbruiken.
Maar ik vind de varadero nu eenmaal een mooie vervanger voor de BMW.
Zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten. De motor staat bij een dealer en komt met 1 jaar garantie, nu nog hopen dat ze de mijne eventueel willen overnemen.

tony

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 23:51 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic nog maar eens benzineverbruik
Hoi Tony,

In het menu vind je de 'ZOEK' functie. Als je hier 'Benzineverbruik Varadero' intikt, kom je uit bij het volgende topic:

www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=63.0

Overigens... niet dat dit topicje antwoord geeft op je vraag...  ;D Gaat namelijk over een Carbudero en die zijn sowieso een stuk royaler als het gaat om dorst...  :angel:

Deze vraag is dus een mooie aanvulling omdat die expliciet gaat over een injectiedero.

Een Dero van 2005 zal gemiddeld net zoveel of -weinig verbruiken als een 2003 of 2009 model. Reken met een rustige rijstijl op een gemiddeld verbruik van om en nabij 1 op 20. Maar op de lange baan 1 op 22 tot 23 is ook zeker mogelijk.

Navenant aan de stand van je gas hand kan het ook vrij snel oplopen tot 1 op 15 of zelfs hoger. Maar dan rij je ook 150 km/h met zijkoffers en volledige bagage...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 10:04 #3 door tonygs
Beantwoord door tonygs in topic nog maar eens benzineverbruik
hoi

Bedankt voor het antwoord en ik ben blij verrast te lezen dat de dero eigenlijk maar zo veel verbruikt als mijn GS.
Dat is weer een extra motivatie om er een te kopen.
Ben wel benieuwd naar nog meer ervaringen.

Tony

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 14:01 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic nog maar eens benzineverbruik

hoi

Bedankt voor het antwoord en ik ben blij verrast te lezen dat de dero eigenlijk maar zo veel verbruikt als mijn GS.
Dat is weer een extra motivatie om er een te kopen.
Ben wel benieuwd naar nog meer ervaringen.

Tony


Nog een voordeel tov de GS: Je zult geen drup olie verbruiken!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 19:13 #5 door Xsaradero
Beantwoord door Xsaradero in topic nog maar eens benzineverbruik
Ik heb zelf een Varadero uit 2005. Op de snelweg met legale snelheden en volle bepakking/passagier rij ik 1 op 18. In Noorwegen (max 100) zelfs een keer 1 op 20 gehaald. In de bergen zakt het verbruik naar 1 op 16.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 10:49 #6 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic nog maar eens benzineverbruik
Hier een Varadero uit 2006, 99,9% van de tijd woon-werk verkeer, 1x per jaar op vakantie met de fiets. Verbruik zweeft zo rond de 1:17.
Twee dingen zijn opvallend:
- 's Winters katapulteert het verbruik omhoog, mag ik blij zijn met 1:15
- het heeft zeker tot ± 40.000KM geduurd dat de Vara zo zuinig werd als hij nu is, voorheen moest ik echt voorzichtig rijden om 1:16 te halen (tijdens het inrijden was ik al gelukkig met 1:14!)
Nu geef ik best wel eens stevig gas en kom ik toch maximaal uit op 1:16  :))
Inderdaad haal ik tijdens vakantieritten ook verbruiken van rond de 1:20, in Finland reed ik een keer 400KM en het reserve-lampje was nog steeds niet aan!!  :o Bleek echter niets aan de hand... écht zuinig gereden dus, het is niet onmogelijk  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2009 19:32 #7 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic nog maar eens benzineverbruik
Hoi, ik heb er ook een uit 2005.
Doe gemiddeld ook 380km met een tank voordat het reserve-lampje aangaat met uitschieters naar boven en naar beneden naar gelang het wel of niet willen scheuren! >:D
En inderdaad, ze lopen pas op hun zuinigst als de odo meter de 40.000 ongeveer gepasseerd is. O, en mijn ervaring is dat 'ie op super98 het lekkerst loopt, maar dat kan aan mij liggen...  ;)

Suc6 met de koop van deze lekkere motor.
Marc.


Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2009 16:13 #8 door garst000
Beantwoord door garst000 in topic nog maar eens benzineverbruik
Hoi Tony,

Zelf heb ik een Dero uit 99. Een carb versie dus. Ik heb hem laten tunen; andere sproeiers en andere gasnaalden. Ook een BNC luchtfilter laten plaatsen. Heb laatst voornamelijk snelweg gereden met een snelheid van gemiddeld 110 km/u. Ik kwam toen uit op 1 op 15,5. Wanneer ik alleen maar 80 kilometer wegen zou pakken, ligt het gebruik op ongeveer 1 op 16. Kortom, niet echt zuinig.

Groetjes,
Koos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2009 17:00 #9 door varo-man
Beantwoord door varo-man in topic nog maar eens benzineverbruik
Tony,

Ikzelf rij een Varadero van 2004. Is hetzelfde type als het model waar jij het over hebt.
Ik had ook gehoord/gelezen dat de Vara een schadelijke motor zou zijn. Maar het schijnt hier inderdaad om de oudere carb-modellen te gaan.
Een kameraad van mij, rijdt een GS1100, en we rijden regelmatig samen. Dan blijkt dat de GS ietsjes zuiniger is dan de Vara. Maar het verschil is zo minimaal, dat ik daar geen punt van zou maken, als ik jou was.
Vind jij het een mooie motor? Gewoon doen. Brandstofverbruik is bij mij, net als bij de meesten die hier gereageerd hebben, ongeveer 5,5 liter/100 km.
Dat is dus 1 op 18. In de winter stijgt het verbruik naar ongeveer 6,6 liter, maar dat is ook geen probleem, omdat de meesten, in de winter, toch veel minder rijden. Hooguit woon-werk.
Dus al bij al, gewoon doen als je er je zinnen op gezet hebt. Vreselijk goede motor, met vreselijk goede rij-eigenschappen.

Succes

Ptr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2009 18:55 #10 door tonygs
Beantwoord door tonygs in topic nog maar eens benzineverbruik
hoi allen

Bedankt voor de reacties. De varadero die ik op het oog had is helaas verkocht.
En dan ben ik een totaal andere weg ingeslagen. Ik heb eens alles op een rijtje gezet en ben tot de vaststelling gekomen dat ik veel minder rij dan vroeger. Woon werk doe ik soms met de motor (enkel 15 Km) en soms nog eens een tripje van een paar 100 Km. Dus vind ik dat ik niet echt een "zware" motor nodig heb en daarom heb ik mij een XT660Z Tenere gekocht. En dat voldoet ruimschoots aan het gene ik nog doe met de motor. Ik kom dus van een AT via een GS op een XT. Ik had natuurlijk ook een nieuw model TA kunnen kopen maar dat vind ik geen mooie motor en het oog wil ook wat

Bijlage:


Tony

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2009 19:06 #11 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic nog maar eens benzineverbruik
Gefeliciteerd! Mooie brommer en is stiekem ook een van mijn favorieten, als ik een auto erbij zou hebben zou ik er misschien ook een hebben overwogen.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 14:44 #12 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic nog maar eens benzineverbruik

hoi allen

Bedankt voor de reacties. De varadero die ik op het oog had is helaas verkocht.
En dan ben ik een totaal andere weg ingeslagen. Ik heb eens alles op een rijtje gezet en ben tot de vaststelling gekomen dat ik veel minder rij dan vroeger. Woon werk doe ik soms met de motor (enkel 15 Km) en soms nog eens een tripje van een paar 100 Km. Dus vind ik dat ik niet echt een "zware" motor nodig heb en daarom heb ik mij een XT660Z Tenere gekocht. En dat voldoet ruimschoots aan het gene ik nog doe met de motor. Ik kom dus van een AT via een GS op een XT. Ik had natuurlijk ook een nieuw model TA kunnen kopen maar dat vind ik geen mooie motor en het oog wil ook wat



Tony


Dan heb je geen slechte motor gekocht ,, heb er een morgen op gereden , ding loopt prima ,, nog nooit op z'n perfect lopende dikke 1 cilinder gereden ,, rete zuinig , en perfecte injectie ,, standaard al een leuk geluid uit de pijpjes.
ding rij prima ,, kon een maatje op een XJ6 heerlijk pesten alleen als ie 500 m recht had was ie sneller met de rest heeft ie alleen maar naar m'n achterlicht gekeken....  dus achteruit gang door dat je minder pk's heb is maar heel betrekkelijk ....

De zit is ook erg goed ,, vond alleen de stroomlijn 3 x niks ,, te veel gebulder ,, ding is nog te kort op de markt voor voldoende vervanging ruiten ( ze zijn er wel maar de nodige ervaringen online ) 
En de prijs is ook best goed , al denk ik dat deze teneré waarde vaster zijn dan de  XT 660 R of X

Ik deel je mening dat de nieuw TA niet echt het toppunt van design is,,  en te veel verbruikt, en slechter stuurt dan m'n AT RD07A
wel een goede injectie .


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2009 18:34 #13 door erikm
Beantwoord door erikm in topic nog maar eens benzineverbruik
Vandaag getankt na 398 km en er ging 20.20 liter in, dus een verbruik van 5.075 liter op honderd km. Of 1 op 19.7...! niet slecht voor zo een beest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2009 18:49 #14 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic nog maar eens benzineverbruik

Vandaag getankt na 398 km en er ging 20.20 liter in, dus een verbruik van 5.075 liter op honderd km. Of 1 op 19.7...! niet slecht voor zo een beest.


is zeker niet slecht....  rustig gereden ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2009 21:02 #15 door harieke
Beantwoord door harieke in topic nog maar eens benzineverbruik
Ja en ik kom niet verder dan 260/270 km en dan brand het reserve lampje toch echt wel fel, is wel op een "99 maar heb er dan wel echt plezier van die euro 98 peut  ;D , heb een keer gehad dat het lampje pas bij 300km begon te branden maar heb toen als een dweil gereden  :-\ maar mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit hoeveel dat dat ding gebruikt, als ie leeg is moet ik toch weer tanken  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2009 19:28 #16 door erikm
Beantwoord door erikm in topic nog maar eens benzineverbruik
Gewoon de toegelaten snelheid en altijd 1-3-5 schakelen..!!! Ben nogal lui om veel te schakelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden