Ineens schokken

01 okt 2016 10:41 #1 door peterhaak
Ineens schokken werd gestart door peterhaak
Ik rij net van de snelweg af en daar begint onderin toeren ineens de motor te schokken, alsof hij af en toe over slaat.Bij gas geven geen probleem alleen onderin op korte rotonde en stationair lopen.Iemand enig idee?
Nooit geen probleem gehad, nu ineens opgetreden.Help

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 10:42 #2 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Ps injectievaradero van 2003.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 14:03 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ineens schokken
Plotseling opgetreden of is dat al langer.
Te weinig informatie zo om een globale diagnose te geven.

Bekend van de eerste injectie dero is het te laag afgesteld zijn van de onderste toeren.
Oplossing is dan vaak de powercommander

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 14:17 #4 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Is in een keer opgetreden vanmorgen, daarvoor nooit geen last gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 18:00 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ineens schokken
gooi eens een busje injectie reiniger in de tank

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 18:19 #6 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Injectiereiniger heb ik er zojuist ingedaan en 70 km gereden.Ga van de week nog even verder rijden.Probleem doet zich onder de 2000 toeren voor en ook stationair loopt hij onrustig, dansend toerental tussen1000 en 1500 toeren.Bij gewoon constant rijden boven de 2000 toeren en accelereren geen problemen.Rara wat kan dat zijn bij mijn Vara?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 19:15 #7 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ineens schokken
Ik zou in dit geval toch zeker controleren of de choke plunjers niet blijven hangen. Zeer grote kans dat de heveltjes die door de chokekabel worden bediend vast zitten of niet meer soepel lopen. Dit is dan weer op te lossen met WD40. Om er bij te komen moeten echter de tank en het luchtfilter eraf dus het is een behoorlijke klus.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2016 23:35 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ineens schokken
wat ook zou kunnen is dat je lambdasonde kapot is

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 12:28 #9 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Lambda is uitgeschakeld dmv O2 eliminator, heb deze al weer aangesloten maar geen verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 12:53 #10 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Ineens schokken

Ik zou in dit geval toch zeker controleren of de choke plunjers niet blijven hangen. Zeer grote kans dat de heveltjes die door de chokekabel worden bediend vast zitten of niet meer soepel lopen. Dit is dan weer op te lossen met WD40. Om er bij te komen moeten echter de tank en het luchtfilter eraf dus het is een behoorlijke klus.

euhhh een injektie varadero zet toch met zijn choke alleen de gasklep iets open?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 13:35 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ineens schokken

euhhh een injektie varadero zet toch met zijn choke alleen de gasklep iets open?


Nee, de choke heeft (voor zover ik weet) geen invloed op de gaskleppen.
Op de foto geven de rode pijlen de choke plunjers aan en de blauwe pijlen de draaipunten die vast kunnen gaan zitten door o.a. pekel.
Toen ik een paar jaar geleden mijn blok ging spuiten zaten deze draaipunten nagenoeg vast. De choke plunjers gingen alleen nog terug op hun plaats door de druk die werd uitgeoefend door de chokekabel, de veertjes deden niets meer. Een beetje WD40 en het liep weer soepel. Iedere keer als nu mijn luchtfilter eraf is spuit ik hier preventief een beetje WD40 op.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 17:49 #12 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik verdenk zelf de map sensor of een vacuumlek aangezien het probleem ineens is opgetreden. Startervalves zou ik al vaker problemen moeten hebben gehad lijkt mij en gasklepsensor verdenk ik ook niet aangezien hij verder gewoon goed reageert op het gas, alleen dus stationair onregelmatig en bij aanrijden naar stoplichten,rotonde,kruispunt en hij onder de 2000 toeren komt geeft hij problemen. Ik ga morgenavond de tank eraf halen en eens even alles nalopen. Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 17:51 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ineens schokken
Bij kapotte mapsensor en ook andere kapotte sensoren zou je FI lampje ook door middel van een aantal knippers aan moeten geven wat er kapot is, als dit niet het geval is kun je dat voorlopig even uitsluiten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2016 17:52 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ineens schokken
Hoe zijn je bougies eigenlijk, heb je de goeie erin? Even uit mijn hoofd,  ij8r ofzo. Iig die hele dure

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2016 21:36 #15 door peterhaak
Beantwoord door peterhaak in topic Ineens schokken
Hallo allemaal,

Na het een en ander te hebben geprobeerd heb ik de oplossing gevonden.Ik had alles toch open en heb uit voorzorg de injectoren laten testen,deze waren tip top in orde.Alle vacuum slangen getest en gekeken of alle bewegende delen van de injectie soepel konden bewegen.Geen bijzonderheden gevonden.Toch maar eens een nieuwe set bougies gemonteerd en de tank geheel leeg gemaakt.
Nieuwe brandstof erin en een proefrit gemaakt,leek allemaal goed.Afgelopen weekend nog maar eens 100 km gereden en het probleem was nog steeds weg.Waarschijnlijk dus toch de bougies of de brandstof geweest.
Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken.Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft.

Groetjes,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden