Hallo, ik ben nieuw hier.
Een paar weken geleden heb ik een Varadero van 2002 aangeschaft. In bijna alle opzichten was ik dolenthousiast over deze machine. Niet helemaal over de wat slappe vering. En vanwege de injectie en ABS ging mijn interesse toch wel uit naar een modernere versie, ervan uitgaande dat Honda inmiddels ook wat aan de vering zou hebben gedaan.
Vandaag trof ik eentje van 2010 met 39.000km. Nogal wat gebruikerssporen, maar niets onoverkomelijks. Ik heb hem gekocht, ondanks dat hij nogal inhoudt tussen ca 3.000 en 5.000rpm. Daaronder loopt hij fijn, daarboven gaat hij als de brandweer. Maar tussen de 3.000 en 5.000 lijkt het alsof hij te weinig brandstof krijgt.
De vorige eigenaar zei dat 'ie al een maand of 3 stil stond. Dus ben ik het volgende van plan:
1. Benzine vervangen door super plus en Fuelguard toevoegen. Heb ik vandaag hier op het forum gelezen
2. Checken of de benzinekranen - indien aanwezig - openstaan en of er niet ergens benzineslangen of ontluchtingsslangen knellen. Ook hier gelezen
3. Daarna hem wegbrengen voor een grote beurt (niet bekend wanneer de vorige was, vandaar).
Twee vraagjes:
1. Iemand nog een goede tip voor het euvel?
2. Voor mij zit Motoport Assen het dichtste bij, daarna Mulders in Veendam. Waar ben ik aan het beste adres voor de grote beurt?
Alvast bedankt!