Hallo allemaal,
Ik heb onlangs de tweede versnelling van mijn Varadero SD02 uit 2003 kapot gemaakt. Terwijl ik redelijk hard accelereerde in de tweede versnelling schoot deze eruit en/of ik schakelde mis.
Daarna schokte deze een tijdje bij forse acceleratie in zijn 2, maar nu is het punt bereikt dat hij gewoon in vrij schiet bij meer dan minimale acceleratie, dus vrijwel onbruikbaar.
En dat is een beetje jammer omdat ik net een grote revisie gedaan had, alles weer glom en prachtig was en de volgende 10 jaar en 50.000km in zicht waren (huidige stand 46.000km).
Ik ben aan het verzinnen hoe dit op te lossen omdat bij de dealer de kosten waarschijnlijk zo uit de pan gaan rijzen dat het voor mij niet te doen is.
Aan de andere kant lijkt het me een leuke klus om zelf te doen alleen heb ik momenteel niet de middelen om het blok eruit te halen: ik heb niets om de wielen van de grond te krijgen.
Mijn vraag aan jullie is wat de mogelijkheden zijn in mijn geval:
- naar de dealer en ogen dicht bij het afrekenen (ik reken op EUR>1000,- is dat reeel?)
- paddock stand/hijsmiddelen en onderdelen kopen en gewoon beginnen (dan kan ik gelijk de klepspeling controleren)
- hopen op hulp van iemand in omgeving Schiedam, misschien een kleinere onafhankelijke werkplaats?
- ?
Ik heb een paar blokken te koop zien staan maar blok vervangen doe ik liever niet omdat de mijne zo mooi loopt. Versnellingsbak omzetten zou wel kunnen natuurlijk maar ook een risico wegens gekocht en versleten gebleken.
2e hands versnellingsbakken heb ik niet kunnen vinden voor een SD02 maar wel heel veel voor een VTR1000F SC36: weet iemand of de onderdelen daarvan compatible zijn? Ik vraag dat omdat nieuwe tandwielen/schakelvorken voor de 2e versnelling bij de paar suppliers die ik vond 'levertijd op aanvraag' hadden, blijkbaar zijn ze schaars.
Iemand suggesties?
Bedankt,
Michel