extra km teller

08 juli 2009 22:12 #1 door trhansalp
extra km teller werd gestart door trhansalp
Mijn varadero, wat een heerlijke machine trouwens, heeft een mijlenteller en heel klein een km teller. Nu ben ik op zoek naar een km teller zoals bijv op de fiets. louis.de heeft wel zoiets maar ik vroeg mij af of er ook andere merken zijn, oplossingen, tips, etc.

Nog even en dan stopt deze hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 08:28 #2 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic extra km teller
hoi,

wat ze in de UK doen bij geimporteerde modellen die een km teller hebben, is er een sticker over plakken waar duidelijk de vermelding in miles staat (is dan natuurlijk een andere schaalverdeling zodat het blijft kloppen).

je zou eens kunnen informeren of dat ook verkrijgbaar is van miles => kms

groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 12:58 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic extra km teller
Hoi Thomas,

Eén van de leden van Varadero Club Hellas (Griekenland dus) maakt 'op maat' nieuwe wijzerplaten voor de varadero, zelfs inclusief indirecte verlichting en met de juiste schaalverdeling voor de snelheidmeter. Je KM ODO en tripteller blijft dus wel in mijlen tikken!

Via de Griekse weg: varaderoforum.gr/main/showthread.php?t=4325
Zijn profielpagina via het Internationale Forum (wellicht moet je je eerst als lid inschrijven voordat je deze link kunt inzien of de e-mail/PM mogelijkheid kunt gebruiken!):
varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz...ode=viewprofile&u=86

Goede fietstellers kun je bij iedere willekeurige fietsenzaak krijgen. Let voor de montage van de voeler in het voorwiel wel ff op de juiste radius ivm de diameter en de omloopsnelheid. Onze clubtechneuten Ad Mies en Robert v/d Bosch (Bobby Tempelier) kunnen je hier prima mee helpen.

Suc6,

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 13:19 #4 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic extra km teller
Let wel op met de aanschaf van een fietscomputer dat die snelheden van boven de 99 km/u aankan.
De meeste kunnen dit nl. niet...


Jan

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 13:35 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic extra km teller
SIGMA is een merk fietsteller die veel wordt toegepast! Dit als aanvulling.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 10:56 #6 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic extra km teller
Probeer een goedkoop GPS-toestel te vinden, bij voorkeur een Garmin (robuust, weerbestendig).
De aangegeven snelheid van GPS is vrijwel 100% accuraat dus je rijdt ook nooit meer te langzaam (of te snel C:-) )
;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2009 22:11 #7 door saratoga
Beantwoord door saratoga in topic extra km teller
hallo allemaal, ook ik ben aan de varadero.
Die van mij komt uit engeland en heeft ook een mijlenteller.
ik heb het bovenstaande gelezen en die Griekse meneer een mailtje gestuurd, nog geen reactie gehad.
Ik dacht zo, wat hij kan kunnen wij toch ook, Mijn vraag, is er iemand met een kilometer varadero die in de buurt van Uitgeest woont.
ik wil graag een foto van je teller maken, en kijken of ik er een sticker van kan maken.
Bvd  Bert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2009 08:14 #8 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic extra km teller
Is Bergen dichtbij genoeg? (sd01)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2009 18:35 #9 door saratoga
Beantwoord door saratoga in topic extra km teller
Jazeker.
met lessen kwamen we daar vaak, leuk stukje rijden.

ik stuur je een PB voor tijd en datum

gr
bert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2009 20:08 #10 door Xsaradero
Beantwoord door Xsaradero in topic extra km teller
Anders kun je naar Zaandijk komen.
Dit is een 2005 machine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2009 19:52 #11 door #erik#
Beantwoord door #erik# in topic extra km teller
Kijk eens op www.f2r.pt/ICO/en     voor odo/speedometers. "Ze" geven nog goede service ook (uit eigen ervaring!!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2009 21:24 #12 door Ben
Beantwoord door Ben in topic extra km teller
Heeft iemand van jullie ooit een tellerplaat gedemonteerd.

Ik heb een engelse varadero met miles en heb een bedrijf gevonden die tegen een gereduseerd tarief te platen kan en wil maken. Zij hebben de nodige ervaring hiermee.
Mijn probleem is dat ik van meerdere personen (andere motoren) dat als je de wijzer eraf haald om de plaat te demonteren dat de wijzer lastig tot niet juist terug te zetten is met allerlei problemen als haperende wijzers en hangende wijzers.

Eigenlijk zoek ik een oude defectie Klok  om dit uit te testen (teller te demonteren) en kijken of dit zo is of dat er toch mogelijkheden bestaan de platen te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2009 23:41 #13 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic extra km teller

Heeft iemand van jullie ooit een tellerplaat gedemonteerd.

Ik heb een engelse varadero met miles en heb een bedrijf gevonden die tegen een gereduseerd tarief te platen kan en wil maken. Zij hebben de nodige ervaring hiermee.
Mijn probleem is dat ik van meerdere personen (andere motoren) dat als je de wijzer eraf haald om de plaat te demonteren dat de wijzer lastig tot niet juist terug te zetten is met allerlei problemen als haperende wijzers en hangende wijzers.

Eigenlijk zoek ik een oude defectie Klok  om dit uit te testen (teller te demonteren) en kijken of dit zo is of dat er toch mogelijkheden bestaan de platen te vervangen.


2 halve platen laten maken, en die achter de wijzer monteren...
Hoef je niks uit elkaar te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 16:57 #14 door Ben
Beantwoord door Ben in topic extra km teller
Leuk gevonden 2 wijzerplaten,

Volgens mij moet je dan deze op de oude monteren, met als gevolg dat de nieuwe platen bijna tegen de snelheidswijzer aan komt.
Wat nog vervelender zou kunnen zijn is dat (volgens mij wordt de plaat van de zijkanten verlicht) er zo weinig licht via de zijkant op de plaat komt dat je nagenoeg geen verlichting meer over houdt (op een buitenlandse site gelezen). Ik hoop toch dat iemand een oude/kapotte set heeft liggens (bouwjaar 2003-2009) om dit eens uit elkaar te halen en te zien of de naald zonder problemen te demonteren is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 17:25 #15 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic extra km teller
Veel eenvoudiger en goedkoper: laat een sticker drukken, snij die in twee helften, en kleef die dan op de bestaande wijzerplaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 22:55 #16 door saratoga
Beantwoord door saratoga in topic extra km teller
mensen,
ik ben bezig met een sticker, ook voor mijn mijlenteller.
heb nu nog een demo van papier gewoon op mijn glas geplakt, en hij klopt prima.
ook ik zit met het probleem, op het glas of onder het glas. Dan komt het probleem. hoe krijg ik de teller uit de kuip vandaan ? moet ik dan veel slopen. m.a.w is dat de moeite waard?  mijn sticker is trouwens 270 graden groot, dus die schuif je onder de naald door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2009 15:44 #17 door Ben
Beantwoord door Ben in topic extra km teller
Bedankt voor het advies met de stikker. Wat ik daarvan gehoord heb is dat bij sommige stikkers deze gaat omkrullen, verkleuren en lelijk wordt. Als je dan deze wilt verwijderen blijf je met lijmresten op je originele teller zitten.

Al met al zal nog steeds blijven zoeken naar een kapotte teller om deze te demonteren en het risico van kappote naald te kunnen inschatten.
Tevens ben ik op zoek of het mogelijk is alleen de gehele snelheidsmeter unit te vervangen, een bedrijf in het buitenland dat ik heb gevonden doet dit voor enkele andere machines maar geen varadero en in miles. Nu dus nog zoeken naar kilometers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden