Afmeting & haalbaarbaarheid analyse

12 juli 2009 14:27 #1 door dj.verhulst
Afmeting & haalbaarbaarheid analyse werd gestart door dj.verhulst
Na twee jaar AT gereden te hebben merk ik dat ik maar weinig off road rij en als ik dat doe begin ik meer van mening te worden dat ik dan eigenlijk beter een XR er voor kan gebruiken.


Nu heb ik een paar keer op een dero gereden , wil een injectie dero , maar wil nog wat test rijden om de beste overweging te gaan maken ,, ga ik de AT meer weg georienteerd maken met andere veren en banden eronder.
of verkoop ik hem en koop een Dero die dan ook nog wat meer vermogen geeft en met een 19" wiel wat leuker door een bocht wil ,,

Maar een onderdeel is ook , past ie door de poort bij m'n huis

Zou iemand eens de maten willen meten zoals op de foto ?
en wat is de draaicirkel ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2009 14:42 #2 door jack
Beantwoord door jack in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse
De maximale breedte is 91 cm. Ik heb zelf openslaande deuren gemaakt in de schutting om in de tuin te komen en heb tevens openstaande deuren in de schuur gemaakt om hem hier in te kunnen zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2009 23:55 #3 door trhansalp
Beantwoord door trhansalp in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse
stuur 81
spiegels 91
handwindkappen 93 maar die zijn gelukkig flexibel.
richtingaanwijzers zitten in de kuip.
tank niet gemeten, en ik ga niet nog een keer kijken  ;D

varadero 2005

Nog even en dan stopt deze hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2009 07:26 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse
De Dero staat hier in de schuur. Dezelfde schuur waar Karinda's Africa Twin destijds ook doorheen moest. Het stuur is (stuurstang) dan ook exact dezelfde als van de Twin (en de Transalp).

Hou er wel rekening mee dat de paar kilo's extra er voor zorgen dat je bij manouvreren met lage snelheid ff iets meer je fysieke conditie moet aanspreken...  :angel:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2009 09:25 - 13 juli 2009 09:27 #5 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse

De Dero staat hier in de schuur. Dezelfde schuur waar Karinda's Africa Twin destijds ook doorheen moest. Het stuur is (stuurstang) dan ook exact dezelfde als van de Twin (en de Transalp).

Hou er wel rekening mee dat de paar kilo's extra er voor zorgen dat je bij manouvreren met lage snelheid ff iets meer je fysieke conditie moet aanspreken...  :angel:


had in m'n hok eerst een alp staan ,, en als je een alp ergens niet kan neerzetten word het ook een hele toer met een fiets ( op de lengte na dan ) de AT is aan alle kanten net ff wat breder maar gaat wel.

ik ga de brandgang door en maak een achterwaarde draai rechts naar achteren , de tuin deur is breder dan een normale deur maar moet iets manoeuvreren voor het stuur ,,, en de breedte van de tank bepaald te marge .....

Zou best een ander huis ook willen met een garage maar dat zit er helemaal niet in  ;D

Ik denk dat een dero door het 50 kg meer gewicht wel lastiger te doen is.......

en voor het huis vind ik niet verstandig , word ie nat en is ie makkelijker te jatten of te slopen, nu woon ik in een redelijke wijk er staan wel meer motoren voor de deur onder een zeil ......

iedereen bedankt voor zo ver

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2009 12:49 #6 door trhansalp
Beantwoord door trhansalp in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse
Woont er een varadero rijder bij je in de buurt. Live case zou ik zeggen.

Nog even en dan stopt deze hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2009 21:54 - 13 juli 2009 22:04 #7 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse
De A.T meer weg geschikt maken is een optie ik denk alleen dat je uiteindelijk toch op een varadero uitkomt aangezien deze toch bijna 35 pk meer heeft.
Eigenlijk zit ik ook aan een dero te denken maar twijfel ook nog.
Gelukkig heb ik vandaag weer ouderwets lekker woon/werk kunnen rijden zonder pijn in mijn rug.

Ik weet niet wat je budget zou zijn maar op het op het industieterrein waar ik werk staat bij een motorzaak een varadero met 6500 km van 2004.
www.robdenbalvertmotoren.nl/
Inruilprijzen zijn hier ook goed (eigen ervaring)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 14:48 - 24 juli 2009 15:23 #8 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Afmeting & haalbaarbaarheid analyse

Woont er een varadero rijder bij je in de buurt. Live case zou ik zeggen.


Wie is er zo gek ;D ???

De A.T meer weg geschikt maken is een optie ik denk alleen dat je uiteindelijk toch op een varadero uitkomt aangezien deze toch bijna 35 pk meer heeft.
Eigenlijk zit ik ook aan een dero te denken maar twijfel ook nog.
Gelukkig heb ik vandaag weer ouderwets lekker woon/werk kunnen rijden zonder pijn in mijn rug.

Ik weet niet wat je budget zou zijn maar op het op het industieterrein waar ik werk staat bij een motorzaak een varadero met 6500 km van 2004.
www.robdenbalvertmotoren.nl/
Inruilprijzen zijn hier ook goed (eigen ervaring)


Heb ff gekeken vond hem niet zo scherp ,, voor dat bedrag kan je veel al een 2005 of 2006 krijgen.
maar als ie super inruilt dan is het niet erg ,, Duiven - Almelo is als het serieus is wel te doen.
Wel een mooie kleur. en belachelijk weinig KM,, als je een dero koopt zet je er toch wel wat meer KM op in die 5 jaar ,, zou het ding amper  1200 per jaar gedaan hebben ........

link.marktplaats.nl/266710753   is goedkoper en 20 K is nog steeds weinig maar wel geloofwaardiger
en ook garantie voor deze prijs

of deze link.marktplaats.nl/266712684   ook zo vreselijk weinig gelopen , net zo duur en jonger en ABS en garantie

Maar ik ben net terug van vakantie ,, en de mail te binnen druppeld stemt me niet vrolijk ,, mijn baantje is een jaar contract ,, en het lijkt erop dat ie wel eens niet verlengt kon worden en ik laat het ene wel van het andere afhangen.....

Maar iemand z'n dero eens proberen in te steken in het motor hok kan natuurlijk altijd wel .....



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden