- Berichten: 135
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
IK zou zeker eerst zorgen dat er van beiden voldoende inzit,
en daarna gaan opletten tav van verbruik en lekkage
wat wil je anders doen,
je motorfiets binnen brengen gaat je in eerste aanleg niet veel verder helpen omdat het probleem vooralsnog vaag is.
diagnose stellen is dan namelijk lastig als je niet weet waar je moet gaan zoeken en alles begint meestal bij lekkage en dan pas bij verbruik,
koelsysteem afpersen is de manier of je lekkage hebt en daarna een cylinder kop lektest of je koppakking nog in orde is en vervolgens een compressie test of je zuiger afdichting nog binnen tolerantie valt.
Dan ben je wat duiten kwijt en heb je mogelijk een diagnose.. alles is in orde of er is iets mis en we moeten wat gaan doen wat je vervolgens nog meer duiten gaat kosten.
of je gaat er op letten en vult zo nu en dan wat bij en later als je veel hebt bijgevuld of andere problemen ervaart moet je of kun je er ook iets aan doen of laten doen en dat koste je ook veel duiten
het resultaat is bijna het zelfde maar de aanloop kosten zijn verschillend
mocht dit alles jou gemoed rust niet troosten is er een derde oplossing.. motor snel verkopen en een andere nemen..
dan slaap je weer geruster want de oorzaak van je zorgen is weggenomen.
moraal van het verhaal...... accepteer het en zie het even aan...meestal is er weinig aan de hand en heb je misschien anders het oliepeil vergeleken dan normaal (stond niet vlak of enkel op het voorwiel etc)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik ga je ook nog proberen gerust te stellen koelvloeistof lekkage bij een dero zijn vaak losse slangklemmen rechts voor, in de buurt van het expansie vaatje, dus eens even checken daar. Olie peil is soms moeilijk te controleren, valt mij soms op dat na een lange stevige het peil kort daarna laag staat, doe je een dag later weer een normaal ritje staat het peil weer goed. Wat ook erg belangrijk is of de motor recht staat, ietsje overhellen en je hebt al flink verschil bij het kijk glaasje. Ik ben er hier al een keer om uitgelachen maar ik peil met klein waterpasje op de tank en omdat ik dan op de motor zit om hem precies recht te houden kijk ik met een klein spiegeltje op een steel in het kijk glaasje. Mijn ervaring met opbokken en dan peilen geeft teveel verschil omdat de motor dan vaak scheef staat. Je bougie lijkt goed maar deze bougies zien er na 40000km ook nog zo uit, slijtage is moeilijk te zien, Honda schrijft voor om ze na 48000km te wisselen. In Nl kosten deze bougies tussen de 30 en 40 euro per stuk, op ebay koop je ze voor 18 euro.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.