Spanningsregelaar?

22 juli 2009 21:57 #1 door Dobbertje
Spanningsregelaar? werd gestart door Dobbertje
Tijdens het rijden stopt de motor ineens. Veilig langs de kant kunnen zetten. Startknop ingedrukt: Geen spanning. Zekeringen nagekeken. Bleek een zekering kaduuk. Vervangen door 10 ampere; even lopen en weer kaduuk. Omdat ik in the middle of nowere stond de laatste reserve (20 ampere) erin gevrot. Nu wel lopen, maar na een paar kilometer een plof en rook achter het rechterdashboardkuipdeel vandaan... De boel opengeschroefd en daar trof ik een relaisachtig iets aan dat op zeker de geest had gegeven.... Na demontage van dat ding niet meer lopen dus...Ja ik wel dus... Is dit de spanningsregelaar of? Is het ontploffen van dat ding oorzaak of gevolg...(van het eigenwijs gebruiken van de 20 ampere?) Wie weet het?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2009 23:33 #2 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Spanningsregelaar?
dat kan het gevolg zijn van overspanning. Ik zou de stekker en bedrading van de spannings regelaar eens nakijken. Misschien dat die er al zwart of aangetast uitziet.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 08:39 #3 door Dobbertje
Beantwoord door Dobbertje in topic Spanningsregelaar?
Waar kan ik de spanningsregelaar vinden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 10:19 #4 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Spanningsregelaar?

Waar kan ik de spanningsregelaar vinden?


Deze zit achter het kapje bij je rechter been waar ook de stelschroef van je achtervering zit. 4 imbus boutjes losdraaien e voila!

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 22:17 #5 door Dobbertje
Beantwoord door Dobbertje in topic Spanningsregelaar?
Samen met de monteur (Huybers te Schijndel) tot de conclusie gekomen dat de spanningsregelaar nog goed is. Het brandstofpomprelais is iig naar de kl.te en het kost weer genoeg om dat ding te vervangen. Dan is het nog maar de vraag wat de oorzaak is...Brandstofpomp het ik onlangs gereviseerd en werkte tot nu toe goed. Vandaag nog even gedemonteerd, maar ziet er keurig uit verder...
Vervelend is dat de motor ergens op een parkeerplaats staat; dat ding is toch werkelijk niet te vervoeren met de hand!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 15:00 - 24 juli 2009 15:20 #6 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Spanningsregelaar?

Samen met de monteur (Huybers te Schijndel) tot de conclusie gekomen dat de spanningsregelaar nog goed is. Het brandstofpomprelais is iig naar de kl.te en het kost weer genoeg om dat ding te vervangen. Dan is het nog maar de vraag wat de oorzaak is...Brandstofpomp het ik onlangs gereviseerd en werkte tot nu toe goed. Vandaag nog even gedemonteerd, maar ziet er keurig uit verder...
Vervelend is dat de motor ergens op een parkeerplaats staat; dat ding is toch werkelijk niet te vervoeren met de hand!


Welk jaar is jou dero ??

Overspanning zou je snel moeten kunnen meten ,,

hij loopt wel met een (zware) zekering eventjes (los van die pomrelais dan ),, kan je gelijk dan meten wat ie doet....
Maar het kan ook zijn dat er ergens sluiting is ( veldsluiting of zo of een doorgesleten kabel(boom)

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 23:14 #7 door Dobbertje
Beantwoord door Dobbertje in topic Spanningsregelaar?
Heb het nieuwe pomprelais inmiddels binnen en probeer in ieder geval de motor thuis te krijgen... Daarna (indien de 10 ampere er uit blijft klappen) strip ik de boel om een eventuele kortsluiting te lokaliseren... Dank voor het waardevolle advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2009 21:46 #8 door Dobbertje
Beantwoord door Dobbertje in topic Spanningsregelaar?
Vandaag met knikkende knieen het relais gemonteerd, nadat ik me ervan had vergewist dat de brandstofpomp en de spanningsregelaar nog heel waren...
Prutteldepruttel...en lopen... Geen gekke dingen. De Vara weer naar zijn eigen stekkie gereden en als beloning een schoonheidsbehandeling gegeven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2009 10:29 #9 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Spanningsregelaar?

Vandaag met knikkende knieen het relais gemonteerd, nadat ik me ervan had vergewist dat de brandstofpomp en de spanningsregelaar nog heel waren...
Prutteldepruttel...en lopen... Geen gekke dingen. De Vara weer naar zijn eigen stekkie gereden en als beloning een schoonheidsbehandeling gegeven...


heb je rare spannings waardes gemeten ??
werkt alle verlichting nog goed ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2009 19:00 #10 door Dobbertje
Beantwoord door Dobbertje in topic Spanningsregelaar?
Vooralsnog werkt alles naar behoren en ziet het er naar uit dat het relais de enige schuldige was...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 07:50 #11 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Spanningsregelaar?

Vooralsnog werkt alles naar behoren en ziet het er naar uit dat het relais de enige schuldige was...


oke ,,, leuk is anders maar het had ook nog erger (lees duurder) kunnen worden
maar je kan weer rijden


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden