Kloppende motor

31 juli 2017 15:02 #1 door jempi
Kloppende motor werd gestart door jempi
Ik rijd sinds kort met een Varadero XL 1000, bouwjaar 2000, met maar 17.000 km op de teller. Ik heb de indruk dat de motor een kloppend (daverend) geluid maakt, hoe lager het toerental hoe harder dat gevoel. Ik weet wel dat een twin meer trillingen heeft dan een viercilinder. Is dit normaal voor de Varadero of zou het aan de synchronisatie van de carburators of zo kunnen liggen. Oliepeil is in orde.

Rij nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 16:49 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Kloppende motor
De motor is weliswaar 17 jaar oud maar met 17000 km op de teller is het blok net los.
De Dero loopt het soepelst vanaf 3000 toeren, daaronder voel je dat het een V-twin is, daar kun je niets aan veranderen.
Als je twijfelt laat er dan eens iemand op rijden die al langer een Dero heeft, maar volgens mij is er niets aan de hand. Hoe lager in de toeren hoe meer je dat V-twin gevoel ervaart, ik kan er zelf wel genieten.  ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 17:24 #3 door jempi
Beantwoord door jempi in topic Kloppende motor
Bedankt Cas, ik heb hiervoor altijd met  BMW boxermotoren gereden en had geen ervarng met de  V- Twin.

Rij nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 17:56 - 31 juli 2017 17:59 #4 door alain
Beantwoord door alain in topic Kloppende motor
Ik rij al bijna 40 jaar (nog steeds) met BMW boxers en 8 jaar met een Transalp

de oude boxers lopen boterzacht vanaf 1000 toeren als je voorzichtig bent met het gas (ook in vijfde!)
de nieuwe boxers kloppen onder de 2000 toeren (altijd opletten voor blokkeren!)

De Transalp (en de Varadero?) klopt onder de 3000 toeren (maar heeft nog nooit geblokkeerd)
(Het was wel even wennen.)

Ik pas mij aan...

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.055 seconden