Varadero 2003 injectie loopt op 1 cilinder

04 dec 2017 22:30 #1 door mbz
Hallo,
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem. Cilinderkop achterzijde vervangen wegens koelwaterlekkage en daarvoor uiteraard flink wat zaken los moeten halen. Gelijk ook luchtfilter en bougies vervangen. Na het opbouwen wil die moeilijk starten maar loopt uiteindelijk wel, maar op 1 cilinder, de achterste. NB de voorste cilinder waar we niets aan hebben gedaan weigert. Bougie losgehaald en vonkt, tevens komt er tijdens het starten een flinke brandstofnevel door het bougiegat naar buiten. Voordat we de cilinderkop hebben vervangen startte de dero binnen 2 tellen en we zijn ook geen stekkertje vergeten... Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2017 06:32 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero 2003 injectie loopt op 1 cilinder
op de achterste cilinderkop zit op de uitlaat nokkenas een pulsgever en ook een sensor, zit dat nog goed? want als je brandstof en een vonk hebt zou het eigenlijk wel moeten knallen, alleen het moment van de vonk lijkt niet te kloppen. Ik neem aan dat je met het vervangen van de achterste cilinderkop de krukas niet meer hebt verdraait

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2017 22:39 #3 door mbz
Beantwoord door mbz in topic Varadero 2003 injectie loopt op 1 cilinder
Hallo xrvtuur.
Je opmerking over het verdraaien van de krukas heeft me aan het denken gezet. Dat was nl. wel nodig omdat de nokkenasketting (hoe is het mogelijk) onder in het blok van het tandwiel was gelopen maar met enig gepiel er weer op hebben gekregen.  Daarna wel krukas en nokkenassen op merktekens gezet alvorens te monteren. Maar als ik mij de werking van een 4 stroke motor voor de geest haal betekend dat dat de kleppen van de voorste cilinder nu waarschijnlijk niet op het juiste moment openen en sluiten ten opzichte van de achterste cilinder. Toch? De pulsgever zit bij mijn weten weer goed op de achterste cilinder en dat is ook de cilinder die loopt.
Dan is de vraag, hoe krijg ik dit op een makkelijke manier weer in het juiste ritme of moet ik daarvoor toch ook het voorste klepdeksel lichten en hoe moeten de nokken voor en achter dan staan?
PS. fijn dat je me weer uit de brand helpt, ben er bijna  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2017 05:42 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero 2003 injectie loopt op 1 cilinder
in het Haynes werkplaats boek staat goed beschreven hoe je alles op tijd moet zetten, je begint met de voorste cilinder, merkteken op vliegwiel moet op FT staan, maar dan ook de nokkenassen van elkaar afwijzen ( dacht ik, boek nu niet bij de hand) en dan kijk je op de merktekens van de nokkenas tandwielen goed staan tov de cilinderkop rand, daarna vliegwiel 3 kwart slag draaien tot RT teken op vliegwiel en dan achterste cilinder. (nokkenassen wijzen dan naar elkaar toe. maar dat van elkaar af of toe wijzen kan voor en achter net andersom zijn, ik weet het zo niet uit mijn hoofd)  Hoop wel voor je dat de zuiger nu niet de kleppen van je voorste cilinder heeft vernield.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2017 22:45 #5 door mbz
Beantwoord door mbz in topic Varadero 2003 injectie loopt op 1 cilinder
OK, dat moet het wel zijn dan. Heb het boek, dus zal de stand van de nokken nog ff checken. Kleppen zouden nog heel moeten zijn, we hebben de krukas handmatig rondgedraaid voordat we hem hebben gestart.
Dank voor de tip! We gaan aan de slag en laat je weten als alles het weer naar behoren doet  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden