Hallo allemaal, ik heb (zoals velen) een defecte brandstofpomp op mijn Varadero sd01.
Nu is het zo dat dit al was toen ik de motor afgelopen zomer kocht, ik wist niet beter.
Ik heb al veel forums doorgespit naar de beste oplossing (gemodificeerd)origineel/Facet/QH/Pierburg/Vacuumpomp.
Iedereen lijkt een verschillende voorkeur te hebben maar uiteindelijk lijkt een Facet pompje (mits goed gemonteerd) toch de beste oplossing te zijn.
Bij het engelse bedrijf RuggedRoads verkopen ze Facetpomp nr 40105 maar na wat zoekwerk blijkt deze een te hoge druk te leveren en bij uitgeschakelde pomp benzine door te laten.
Bij sommige motoren blijkt dit te resulteren in benzine lekkage door de overloop van de carburateurs, wat bij een Varadero in het blok terecht kan komen. Ik had RuggedRoads gemaild of dat alleen bij de Varadero soms voorkomt of ook bij de AT. Het pompje met nr 40178 heeft wel een inwendige klep. Samen met een schakeling via het oliedruksignaal zou dit relatief veilig moeten zijn.
Nu mijn vraag voor de ervaringsdeskundigen: Loopt de motor beter met zo'n Facetpomp tov. de originele pomp of zit daar geen verschil in?
Ik weet namelijk niet of de Mitsubishi pomp op mijn motor echt defect is of dat het alleen rotte puntjes zijn.
Als zo'n Facetpompje ook nog zorgt voor een betere motorloop dan neig ik ernaar om zo'n ding te bestellen.
Ook ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met andere pompen aangezien de meeste brandstofpomp topics al wat ouder zijn en er nu wellicht wat meer kilometers zijn bijgekomen. De QH pomp kon ik trouwens nergens meer vinden.
Ohja, en sorry voor het zoveelste brandstofpompen topic