Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)

17 aug 2009 22:28 - 27 aug 2009 23:50 #1 door bouma850
Hallo,

Ik heb al een aantal keren vreemde storingen gehad en was er nu vanaf. Heb kort geleden de brandstofpomp vervangen voor een upgrade variant. Vorige week nog een uitlaatklem vervangen. Motor loopt als een zonnetje. Nou komt het.
Ik ben vanavond even een stukje wezen rijden. 2 keer 5 km. Kom net thuis, had voor het eerst de verstralers weer aan gehad. Deze moesten even iets bijgesteld. Dus motor in het hok (had hem achterhuis al uit gezet), daarna lampen iets bijstellen, daarna op contact zetten om te controleren of het goed was. De sleutel ging om maar het dasboard zei niet "ik sta op contact" en er gebeurde dan ook niets. Nog een aantal keren sleutel op en van contact gedraaid maar helaas nog steeds zonder resultaat. Toen hoorde ik na een paar minuten staan tieren een klein klikje. Gelijk weer geprobeerd op contact te zetten en nu lukte het gewoon en dus ook starten lopen.
Wat kan dit zijn? Er is een paar maanden geleden al eens door een monteur gekeken naar de contactpunten, althans daar heb ik voor betaald dus even vanuit gaande dat dit zo is. Waar moet ik dit zoeken?
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt. Groet Arend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 06:59 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
eerste reactie van mijn kant, je accu polen zitten niet goed vast......

Maar ik zou dan niet weten wat dat klikje was.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 08:09 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Wat voor model heb je? Is het een injectiedero van 2003 of jonger, dan kan het zijn dat je startblokkering HISS begint op te spelen... Hier zijn helaas meerdere klachten over...

Maar idd net als Rob schrijft, eerst ff de accupolen controleren!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 19:04 #4 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Bouwjaar 99.

Ik zal eens kijken naar die klemmen maar als die niet goed zitten doet het klokje ook niks toch???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 19:24 #5 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)

Wat voor model heb je? Is het een injectiedero van 2003 of jonger, dan kan het zijn dat je startblokkering HISS begint op te spelen... Hier zijn helaas meerdere klachten over...

Maar idd net als Rob schrijft, eerst ff de accupolen controleren!


Mijn HISS begint ook op te spelen af en toe, vooral als ik naast een paar vrachtwagens sta met hun 'bakkies'. Het lijkt erop dat deze met hun frequentie storen op de HISS, maar het kunnen ook andere dingen zijn zoals telefoonmasten ect. Als ik dan m'n Motor een eindje verderop duw is het probleem verholpen....
Sommige auto's hebben hier ook last van, de anwb ook..... 8)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 22:21 #6 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Geen accuklem problemen. Zit prima vast, geen roest.

Hmm waar nu te zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 10:19 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Hiss is voor jou dus geen probleem (99)...

Het kan wellicht ook idd kortsluiting zijn in het contactslot...
Wellicht kun je hier iets vinden:

www.varadero-international.com

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2009 21:55 #8 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Hm.
Na vanmiddag terug te zijn gereden uit mijn werk, hij reed echt weer heerlijk met een aantal nieuwe uitlaatklemmen, heb ik de motor voor huis neergezet. Motor afgezet en gelijk weer op contact. Even testen. Nou ging goed. Nogmaals ook dat ging prima. Daarna koffers van de motor af en voor de voordeur neergezet. Toen weer gaan zit sleutel erin, omdraaien.... NIKS!
Gewoon weer geen contactlampjes. Dus na eten de motor lopend achterhuis gebracht en in het hok neergezet. Net nog eens gekeken maar nog steeds geen contact.
Vreemd hoor. Zou dit een plakkend relais zijn of iets dergelijks?
Graag hulp. Hij liep echt gewoon heerlijk maar moet dat dus wel blijven doen  >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 10:42 #9 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Er zijn van die mensen die een zware sleuten bos hebben dat is doodelijk voor deze schakelaars.
Ook in de auto zie je dit dan moet een nw slot kopen op de sloop of schakelaartje maken ergens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 12:08 #10 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)

Er zijn van die mensen die een zware sleuten bos hebben dat is doodelijk voor deze schakelaars.
Ook in de auto zie je dit dan moet een nw slot kopen op de sloop of schakelaartje maken ergens.


Hmm dus wat jij zegt is, kijk eerst eens naar je contactslot. Wellicht dat daar iets niet goed zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 23:56 #11 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Gisteravond de stoute schoenen aangetroken en even samen met mijn zwager (ex automonteur) wezen kijken bij de motor.
Eerst contactslot maar dat leek ons beide niet voor de hand liggend aangezien deze superstrak bij het balhoofd zit.
Daarna toch de draden van contact af gevolgd. Linkerkap en beugel eraf gedraaid zodat we er wat beter bij konden. Daar lag een bos stekkers in een plastic condoom achter. De draad vanaf contactslot blijven volgen tot de eerste stekker. Die los en ja hoor helemaal opgevikt rondom de massa draad. Waarom?
Omdat er een stel prutsers handvatverwarming en 12V aansluiting hadden bijgeknipt op een wel heel vreemde wijze. Draden beide halverwege ontblood en in elkaar gedraaid. 1 van de nieuwe draad stak echter nog 5 cm door en was mooi scheef afgeknipt. Stak een mooi puntje uit.

Hoe kunnen mensen iets op deze manier monteren. Nou ja de varadero doet het weer en is weer storingsvrij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2009 10:37 #12 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Na stukje rijden geen contact meer (OPGELOST JOEHOE!!)
Super !! 


Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint !

Fijn dat je nu weer ongestoord en ANYTIME je brommer kunt pakken !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden