geen fuel cut off relais

25 juni 2018 19:43 #1 door jan1966
geen fuel cut off relais werd gestart door jan1966
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Varadero geen fuel cut off relais meer heeft.
De vorige eigenaar heeft tijdens een buitenlandtrip een bypass gemaakt toen het relais kapot ging en het zo gelaten.

Ik vind dit niet veilig en wil een nieuw relais plaatsen.

Nu zag ik in mijn manual dat het relais rechtsvoor hoort te zitten.
Op de radiateur zit een zwarte stekker met daarin een twee polige stekker met en groene en blauw/zwarte draad.



Vragen:
-kan de afwezigheid van het relais iets te maken hebben met mijn klacht dat de motor schokt?
(zie www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15109.0 )

-moet het relais op de zwarte stekker worden aangesloten?

-wat moet er dan met de twee polige stekker gebeuren?

-heeft iemand nog een gebruikt (of nieuwe) fuel cut off relais te koop?



Mvg Jan


Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 20:37 #2 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic geen fuel cut off relais
Excuses voor mijn domheid.

De foto heeft niets te maken met het full cut of relais. Dit zit wel rechts, maar hoger en achter de tellers.
Ik ga daar nog eens goed kijken.

Ik neem aan dat enkel een nieuw relais monteren de zaak niet oplost omdat de brandstofpomp het zonder, of met een kapot relais, niet doet. 
Ik zal dus de bypass moeten vinden en verwijderen.

Iemand nog een goede gebruikte of desnoods nieuw relais te koop?

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 22:09 #3 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic geen fuel cut off relais
Eerst het relais maar eens vinden.. de stekker op de foto lijkt me voeding voor de fan, kan het mis hebben. Het is in ieder geval geen relais. Vervolgens bypass vinden, doorknippen, nieuwe stekkers eraan krimpen en aansluiten op je nieuwe relais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 22:11 #4 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic geen fuel cut off relais
Je hebt gelijk wat betreft de stekkers.

Eerst maar eens kijken wat ik achter de tellers aantref. Wordt vervolgd.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2018 06:09 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic geen fuel cut off relais

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=263736728951&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 19:44 #6 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic geen fuel cut off relais
Ik heb de boel gesloopt. (zie www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=16903.0 )
en er blijkt wel een brandstofpomprelais aanwezig te zijn.
Deze zat met een tie wrap gemonteerd aan het relais er naast, dus niet conform zoals de motor uit de fabriek komt.

Vraag: functioneert het relais? Mede gezien het feit dat de vorige eigenaar heeft gezegd dat het relais tijdens een trip kapot was gegaan.

Ik heb de brandstofpomp gedemonteerd (behalve de stekker)
Met het contact aan gebeurt er niets.
Als ik de startknop indruk gaan de contactpunten op de brandstofpomp heen er weer.

Kan ik nu concluderen dat het relais werkt of is dat te kort door de bocht?

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 21:49 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic geen fuel cut off relais
Je kan het testen


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 22:02 #8 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic geen fuel cut off relais
Ingewikkeld verhaal.  :(


In ieder geval bedankt voor de reactie Arthur.


Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 23:49 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic geen fuel cut off relais

(..) Met het contact aan gebeurt er niets.
Als ik de startknop indruk gaan de contactpunten op de brandstofpomp heen er weer.

Kan ik nu concluderen dat het relais werkt of is dat te kort door de bocht?

Gr. Jan


Ja.


Het relais stuurt de pomp aan. Het relais zelf word aangestuurd door de ontstekinscyclus van de cdi.

Dus contact aan: spanning op de cdi, maar die levert geen ontsteking want motor draait niet rond. Dus staat pomp dus stil.

Bij bedienen van de startmotor(of als de motor loopt) levert cdi ontsteking en dan wil die motor ook brandstof hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden