Middenbok verwijderen

29 juni 2018 15:17 #1 door mdamstel
Middenbok verwijderen werd gestart door mdamstel
Ik heb 2 jaar geleden mijn Varadero SD01 laten verlagen. Probleem is nu dat ik met passagier met de middenbok aan de grond kom bij langzame bochten (rotondes vooral), dat voelt en klinkt niet erg fijn (ik verhoog de voorspanning van de achtervering al indien ik een passagier heb). Ik gebruik m ook niet -dit is de eerste motor die ik heb waarbij het me niet lukt hem op de middenbok te zetten- . Kan de middenbok makkelijk verwijderd worden?

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 11:16 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Middenbok verwijderen
De middenbok zit met drie bouten door het motorblok vast, de moeren zitten aan de rechterkant, de bouten moet je dus van rechts naar links eruit duwen. de linker schetsplaat van de voetsteun ,incl versnellingspook moet eraf, dit doe je door aan de linkerkant de grote moer van de achterbrug los te draaien. Al met al een behoorlijk karweitje en dan moeten die drie lange bouten ook nog niet vast gerot zitten.

Dat je de motor niet op de bok krijgt komt omdat je hem verlaagd hebt, eigenlijk moet je dan je middenbok ook verlagen of meer spinazie eten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 11:40 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic Middenbok verwijderen

Dat je de motor niet op de bok krijgt komt omdat je hem verlaagd hebt, eigenlijk moet je dan je middenbok ook verlagen of meer spinazie eten


Wie niet sterk is moet slim zijn. Je rijdt je achterwiel op een plankje van de geschikte dikte en trekt je motor moeiteloos op de middenbok. Ik moet dat ook doen met mijn (beladen) Transalp.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 01:23 #4 door mdamstel
Beantwoord door mdamstel in topic Middenbok verwijderen
Dank voor de reactie, ik ga kijken wat ik doe, en zeker de tip met het plankje uitproberen!

Honda Varadero (2001)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden