lekke uitlaatpakking

25 jan 2010 22:00 #21 door RonaldV
Beantwoord door RonaldV in topic lekke uitlaatpakking
Koop je deze pakkingen online (welke website?)of gewoon via de dealer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2010 22:13 #22 door jack
Beantwoord door jack in topic lekke uitlaatpakking
Ik denk dat je ze gewoon bij de dealer kunt halen. Er staat tenslotte een honda artikelcode bij.

26 jan 2010 08:15 #23 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic lekke uitlaatpakking
NB: Zorg dat je twee (!) pakkingen besteld. Het probleem wordt mede veroorzaakt doordat de originele pakking gewoon te kort is. Door twee pakkingen (ff creatief met kurk zijn) op elkaar aan te sluiten / met overlap en daarop de (juiste!) VW klem is het probleem verholpen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

26 jan 2010 18:44 #24 door jack
Bernard, het is  mij niet helemaal duidelijk hoe je dat met dat kurk moet doen. Tekeningetje?

26 jan 2010 21:35 #25 door Two Plugs
Creatief met kurk - is een synoniem voor een creatieve oplossing...  ::)

Je moet met twee pakkingen uitkomen op ongeveer 1,5 pakking. Gewoon op elkaar laten aansluiten en de klem er over, klaar!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

26 jan 2010 21:43 #26 door jack
:-[ Daar had ik nog nooit van gehoord "creatief met kurk zijn". En ik vermoed dat ik niet de enige was  ;D. Maar goed: weer wat geleerd. Waar zo een forum al niet goed voor is.

26 jan 2010 21:57 #27 door mk2
Beantwoord door mk2 in topic lekke uitlaatpakking
Pakkingbus onderdeel is 18392-MK4-000 orgineel Honda.
Nummer van de pakkingring heb ik niet (cilinderuitlaat) deze hebben ze mij zo meegegeven.
Ik heb één bus gemonteerd omdat je de voorpijp er niet helemaal in kunt krijgen.

groeten,
Maarten

26 jan 2010 22:40 #28 door jack
Het is nogal onduidelijk wat nu de juiste pakking moet zijn voor de achterste cylinder. MK2 zegt nu dat het de pakking is met de maat 38x44x24 mm is honda code 18392-MK4-000 terwijl Ad stelt dat dat niet de juiste is. Volgens de info op de Duitse website  www.fastriders.de/katalog/Motor-Antrieb/Dichtungen-Auspuff.pdf heeft Ad gelijk en zou het de pakking met de maat 48,5 x 43,0 x 20,5 mm (is Honda code 18392-MG7-750) moeten zijn. Dit wordt ook bevestigd op de website van Bernard users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html . Als je namelijk naar deze site gaat zie je op de eerste foto de pakking met daarnaast de Honda verpakking van de pakking. Op deze verpakking is duidelijk te lezen dat er staat ..392-MG7-750 (eerste 2 cijfers zijn niet te lezen). Dit is de pakking met de maat 48,5 x 43,0 x 20,5 mm.

Schiet mij maar lek. (is synoniem voor: nu weet ik het niet meer)  ;D

27 jan 2010 00:45 #29 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic lekke uitlaatpakking
wij gaan niet schieten..

in het uitlaat systeem worden 3 pakkingbussen gebruikt

2 x de 44 en 1 x de 48(48,5) doorsnede

in het online systeem staat 3 x  de zelfde

het gaat er nu om welke er lek is, maar op de foto van two plugs staat de afbeelding daar waar de bus 48 mm doorsnede in moet

echter om deze te vervangen moet de uitlaat bocht ook los van de voorste cylinder anders gaat het niet (al moet er nog veel meer af)

huib heeft er ervaring mee.. we hebben samen al mee gemaakt dat  je niet altijd de juiste parts mee krijgt

probeer het maar :-\

27 jan 2010 19:55 #30 door Two Plugs
Klopt idd, Ad... Op die plek (eigenlijk de standaard pakking die stuk gaat...  >:( ) is het een behoorlijke omvangrijke klus...  :-\

De hele meuk moet d'r onderuit... Als het nu ook nog eens goed bereikbaar zou zijn...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

27 jan 2010 20:33 #31 door jack
Ik ga alle pakkingen vervangen (moet toch nieuwe dempers monteren en een pakking was lek dus dan alles maar). Als ik het goed begrijp heb ik dus het volgende nodig: Voor de plek van de probleempakking 2 pakkingen (methode van bernard) van 48 mm en voor de pakkingen tbv de dempers ieder 1 pakking van 44 mm? Ik had de vw klem van 46,7 mm gehaald. Deze past natuurlijk niet om de pakking van 48 mm. Hier zal ik dan maar een ik denk een 52 mm klem voor halen. Bij de nieuwe bos dempers krijg ik 2 uitlaatklemmen voor de dempers dus die hoef ik niet te halen.

27 jan 2010 21:15 #32 door jack
Ik ben er uit. Voor de rechterdemper (als je achter de motor staat) heb je 1 44mm pakking en een 46,7 mm klem nodig. Voor de linker demper 1 48mm pakking en ongeveer een 52 mm klem. En voor het stuk uitlaat vanaf de achterste cylinder 2 pakkingen van 44mm (methode bernard) en een 46,7mm klem. Daarnaast natuurlijk de pakkingringen voor de cylinders.

08 feb 2010 18:43 #33 door jack
Mijn nieuwe dempers komen morgen pas binnen, maar heb gisteren alvast de pakkingen bij de cylinders en de pakkingbus van de achterste cylinder vervangen. De pakkingbussen zijn toch niet 2 verschillende maten. Bij mij zijn het gewoon 3 bussen van 44 mm. Was trouwens nog een  hele klus om de pakking bij de achterste cylinder te vervangen. Om de pakkingbus daar te kunnen plaatsen moet je de uitlaatpijp eerst wat wijder maken met een waterpomptang om de pakkingbus te kunnen plaatsen. Daarvoor moet je de pijp kunnen kantelen en dat ging niet omdat de uitlaat op mijn middenbok leunt en er dus niet genoeg ruimte is om de uitlaat te kunnen kantelen >:(. Dus eerst middenbok eraf en dan de hele uitlaat eraf, pijp wijder maken, vervolgens uitlaat monteren en pakkingbus plaatsen met vw 46,7 klem.

Morgen de Bos dempers plaatsen. Ben benieuwd hoe deze klinken.

08 feb 2010 23:02 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic lekke uitlaatpakking

Mijn nieuwe dempers komen morgen pas binnen, maar heb gisteren alvast de pakkingen bij de cylinders en de pakkingbus van de achterste cylinder vervangen. De pakkingbussen zijn toch niet 2 verschillende maten. Bij mij zijn het gewoon 3 bussen van 44 mm. Was trouwens nog een  hele klus om de pakking bij de achterste cylinder te vervangen. Om de pakkingbus daar te kunnen plaatsen moet je de uitlaatpijp eerst wat wijder maken met een waterpomptang om de pakkingbus te kunnen plaatsen. Daarvoor moet je de pijp kunnen kantelen en dat ging niet omdat de uitlaat op mijn middenbok leunt en er dus niet genoeg ruimte is om de uitlaat te kunnen kantelen >:(. Dus eerst middenbok eraf en dan de hele uitlaat eraf, pijp wijder maken, vervolgens uitlaat monteren en pakkingbus plaatsen met vw 46,7 klem.

Morgen de Bos dempers plaatsen. Ben benieuwd hoe deze klinken.

welk bouwjaar model heb jij jack

kunnen we onze wiki aanpassen met het feit dat er bij jouw motorfiets wel de 3 bussen van 44 mm thuis horen

09 feb 2010 20:04 #35 door jack
Ad, ik heb bouwjaar 2003. Ik heb net de BOS dempers gemonteerd en had geen pakkingbussen voor de dempers nodig. De dempers sluiten nauw om de uitlaatpijpen en hoeven enkel met uitlaatklemmen bevestigd te worden om ze luchtdicht te krijgen. De uitlaatklemmen waren overigens meegeleverd. De 40 mm klemmen zijn niet te vergelijken met de vw klem bij de achterste cylinder. Zal ze tzt vervangen door wat betere klemmen.

Ik heb ook gelijk de db killers verwijderd en heb net de motor gestart om te horen hoe ze klinken. Een wereld van verschil met de standaard dempers. Ze maken een mooi diep donker geluid en ik ben er erg tevreden over  ;D.

01 juli 2010 20:06 #36 door rockincharlie
Beantwoord door rockincharlie in topic lekke uitlaatpakking
Nou bij mij hetzelfde probleem. Dero uit 2004 injectie.
Ga de boel eerst maar demonteren om te zien wat ik nodig heb.
wordt vervolgd.........

Carl

01 juli 2010 22:15 #37 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic lekke uitlaatpakking
Hallo,

Ik begin door de bomen het bos nu een beetje te zien. Heeft iemand een adres waar je online het hele pakkingen-pakket kunt kopen?

Tomtom

02 juli 2010 07:55 #38 door Two Plugs

Hallo,

Ik begin door de bomen het bos nu een beetje te zien. Heeft iemand een adres waar je online het hele pakkingen-pakket kunt kopen?

Tomtom

Ff bij je Honda dealer langs gaan, of bij Ad in Sprundel?  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

02 juli 2010 10:35 #39 door marc Lenssen

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

29 juli 2010 15:29 #40 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic lekke uitlaatpakking
Hallo vaklui,

Het is zover: ik moet nu echt de pakkingen gaan vervangen ???. Het geknal wordt nu echt te gortig. Ad, heb ik nou goed gelezen dat jij me aan een compleet setje kan helpen of moet ik gaan googelen?

groet Tom

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden