varadero begint spontaan lager in toeren te lopen en valt stil

07 nov 2018 16:42 #1 door thijsjem
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw hier met mijn 2005 injectie varadero. En ik zit met het volgende probleem. Als de motor warm is tijdens het rijden en ik schakel bijvoorbeedl terug voor een rotonde en laat hem dan rustig naar die rotonde toe lopen ( stapvoets ) merk ik dat het toerental onder de 1000rpm zakt en de motor valt daarna stil. Elektrisch blijft alles werken en kan de motor dan ook gelijk weer starten. Kleppen + gaskleppen zijn afgesteld en als de motor wel blijft lopen draait hij ongeveer 1250 toeren.

Heeft iemand een idee. Zoek functie leverde mij niets op

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 12:26 #2 door Longl1
super tanken en niet onder de 2000 rpm komen Is mijn ervaring Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 17:45 #3 door xrvtuur
Kleppen en gaskleppen zijn afgesteld?  had je dit probleem met uitvallen dan daar voor ook of juist niet?  Zitten de juiste bougies erin, De IJr8b9. En als je de stationair schroef rechts onder je tank ietsjes indraait valt hij dan nog uit?

Varadero SD02 2004

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 21:54 #4 door Albert

thijsjem schreef : Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw hier met mijn 2005 injectie varadero. En ik zit met het volgende probleem. Als de motor warm is tijdens het rijden en ik schakel bijvoorbeedl terug voor een rotonde en laat hem dan rustig naar die rotonde toe lopen ( stapvoets ) merk ik dat het toerental onder de 1000rpm zakt en de motor valt daarna stil. Elektrisch blijft alles werken en kan de motor dan ook gelijk weer starten. Kleppen + gaskleppen zijn afgesteld en als de motor wel blijft lopen draait hij ongeveer 1250 toeren.

Heeft iemand een idee. Zoek functie leverde mij niets op

Alvast bedankt.


het lijkt dat ik het zelfde probleem heb met mijn 2006 Varadero. Heb je het probleem kunnen oplossen?
groet,

HAARLEM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 23:20 - 11 dec 2019 23:21 #5 door Waffie
je mengsel is te rijk

waarom , dat zul je uit moeten laten zoeken


check maar met een co2 meting

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 09:27 - 12 dec 2019 09:27 #6 door Garfield
Dit is injectie hè ?
Ik zou eens naar de meter(s) voor de motor temperatuur kijken.
Als die kapot is kan de computer denken dat het blok koud is en het mengsel dus te rijk houden.
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met een duitse baksteen (BMW K1100LT).

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda NX250 Dominator (MD21), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS (SC26).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2020 12:44 #7 door Matth
Een beetje iets soortgelijks gehad. Motor viel stil bij aanrijden rotonde, stoplicht, kruising.... kon hem zonder problemen steeds opnieuw starten totdat ie op een gegeven moment ook niet meer wilde starten. Dit alles gebeurde in een tijdsbestek van twee dagen rijden.

Bleek een kabelbreukje onder het contactslot te zijn waardoor de HISS "geactiveerd werd".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden