SD01 plotseling dood.....

08 sept 2009 11:14 #1 door marc Lenssen
SD01 plotseling dood..... werd gestart door marc Lenssen
:o
Vanochtend fijn gestart en op weg naar het werk valt de fiets stil. Helemaal niks meer, als ik het contact aanzet gaat er zelfs geen lampje meer branden.......

Ben net terug van twee weken zuid Frankrijk met de fiets en mag blij zijn dat het niet daar gebeurd is. Maar tijdens de vakantie wel twee koplampen mogen vervangen. Ik dacht dat ze gewoon oud waren maar zou dit duiden op spannings regelaar? Het is nog de originele zonder koelribben. Nu de fiets helemaal niets doet naar welke zekering mag ik zoeken? En waar zit die?

Dank voor elke suggestie,

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 13:59 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic SD01 plotseling dood.....
Heb je misschien ook een alarm (standaard Honda c.q. spyball)? Die kan het nml begeven met als resultaat dat nix meer werkt...  :-\


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 14:17 #3 door jack
Beantwoord door jack in topic SD01 plotseling dood.....
Hoi Marc, ik had ongeveer hetzelfde. Bij mij deed ook niets het meer. Het lag uiteindelijk aan vuiligheid bij mijn dodemansknop. Opgegemaakt en schoongemaakt met contactspray en hij deed het weer. Het zou ook de schakelaar bij je zijstandaard kunnen zijn die vuil is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 14:21 #4 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic SD01 plotseling dood.....
Ik dacht ook al even aan de dodemans knop, die heb ik een paar maal in gedrukt en weer terug, geen verandering. Ook de zij standaard heb ik een paar maal laten klappen,....niks. Maar met de zijstandaard uit slaat ie normaal alleen af, ik krijg nu nul als ik de contact sleutel omdraai, geel lampje, geen klikje....
Zal die plekken vanavond eens verder schoon maken en de accuspanning eens meten...... Heb voor de zekerheid toch maar een regelaar besteld......nu nog weten waar de hoofdzekering zit....als die er al is.... :-)

En Oh ja...geen alarm.....voorzover ik weet...

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 17:54 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic SD01 plotseling dood.....

Hoofdzekering is de 30A zekering in het zekeringkastje bovenop de accu. Makkelijk te controleren dus. Het overlijden van de twee koplampies klinkt als een te hoge spanning als gevolg van een niet goed werkende spanningsregelaar. Als de stekker die je regelaar ingaat tekenen van smelten vertoond of het plastic bruin is, dan heb je volgens mij de oorzaak te pakken. Kwestie van doormeten.

Als er echter geen lampje meer aangaat, moet je ook ff je contact controleren. Ook ff de massa van de brommer controleren. Ik denk namelijk niet dat het de dodemansknop is, dan branden er namelijk wel lampies, wil ie alleen niet starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 19:08 #6 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic SD01 plotseling dood.....
Hey Menno,

Dat dacht ik ook al. Net de fiets even naar huis geduwd....best pittig gewicht met dit weer...:-)
De accu heeft spanning, maar de 30 amp zekering boven op het start relais blijft springen, ik hoef niet een contact aan te zetten, zodra ik de stekker er weer op zet plopt ie. Het is de 30 amp zekering bovenop het relais, niet de 30 amp onder op, die is heel.
Ik kan aan de spannings regelaar geen sporen van oververhitting vinden maar heb toch al maar een nieuwere versie met koelribben besteld, Duitsland, 75 eurie incl versand....
Op het engelse forum gelezen dat iemand met de zelfde symptomen een kapot start relais had, zou daardoor die zekering voortdurent ploppen? het is en kortsluiting in een circuit dat direct op de accu zit en niet via contact sleutel onder spanning gezet wordt.
Alle ideeen welkom!!!!!

dank,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 19:36 - 08 sept 2009 20:10 #7 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic SD01 plotseling dood.....
Ok,
even verder getest. Als ik de verdachte spanningsregelaar afkoppel en dan de stekker op het relais terug steek dan blijft de zekering heel. Het lijkt er dus wel erg op dat de regelaar een kortsluiting ofzo maakt. Me3t de regelaar eraf gaat het contact ook weer gewoon aan, alle lampjes lichten op en het kloje loopt weer gewoon. De nieuwe regelaar is vanmiddag in Duitsland op de post gegaan, ik hoop dat ie er voor het weekeinde is en dan snel testen.
Andere ideeen zijn nog steeds welkom en ik hou U op de hoogte......

groet en jullie veel rijplezier..... boehoehoe...

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 21:19 #8 door bouma850
Beantwoord door bouma850 in topic SD01 plotseling dood.....
Hmm volgens mij heb je de oorzaak al te pakken. Kan bijna niet missen. Ik had een vergelijkbare storing. Eerst contacten laten nalopen en reinigen (200 euro), daarna weer fout toen brandstof pomp verwisseld met een revisie variant, daarna weer problemen. Toen zelf maar even gaan zoeken. Bleek de vorige eigenaar door zijn garage een 12V aansluiting en handvatverwarming aan had laten sluiten. Dit is op wel zo'n prutserige manier gegaan. Stekker dus doorgebrand. Los stuk draad met een blood stuk koperdraad. Al met al een dikke bende. Dat eruit geknipt, goed aangesloten en nu probleemloos. Die 200 euro is dus echt voor jan lul geweest. Ze hebben er bijna niets aan gedaan
Succes met oplossen en rijden komend weekend ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 23:00 #9 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic SD01 plotseling dood.....
dank je Bouma,

daar hoop ik ook op..... :-) dat rijden het komende weekeinde dan.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 19:37 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic SD01 plotseling dood.....
yep, gelukkig, spannings regelaar bij de post. Even erop gezet en alles werkt weer.....pppfffeeewwww...verder niets kapot gegaan door overspanning.....dus weer fijn sturen.......

Goed weekeinde,
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 22:56 #11 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic SD01 plotseling dood.....
Hoi Marc,

Bedankt voor het delen van je (niet zo toffe) ervaring, ik weet tenminste nu waar ik aan moet denken mocht mij zoiets een keer overkomen.

Rock hard & ride free!
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2010 09:20 #12 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic SD01 plotseling dood.....

yep, gelukkig, spannings regelaar bij de post. Even erop gezet en alles werkt weer.....pppfffeeewwww...verder niets kapot gegaan door overspanning.....dus weer fijn sturen.......

Goed weekeinde,
Marc


Beste Marc, waar heb jij je spanningsregelaar gekocht als ik vragen mag ? De org. of een andere merk....waarvan ik hoor dat deze weleens beter zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2010 10:22 #13 door Rob0860
Beantwoord door Rob0860 in topic SD01 plotseling dood.....
Beste Marc,

Twee weken geleden hetzelfde gehad, s'morgens vroeg. Zekering gesprongen en zat kortsluiting in de kentekenplaat verlichting.
Vara is van 2008.
Gr
Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2010 22:23 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic SD01 plotseling dood.....

Beste Marc, waar heb jij je spanningsregelaar gekocht als ik vragen mag ? De org. of een andere merk....waarvan ik hoor dat deze weleens beter zijn.


Volgens mij heeft Marc hem gekocht bij Motek.
Meerdere clubleden hebben, tot tevredenheid, daar hun spanningsregelaar gekocht. Aansluiting is gemodificeerd en gaat rechtstreeks van de regelaar op de accu. Minder kans op storing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2010 20:02 #15 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic SD01 plotseling dood.....
Ik wil ook een nieuwe spanningsregelaar kopen en wilde op de site van Motek kijken....echter kan de site niet vinden  ??? Heeft iemand een linkje voor me?

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2010 20:06 - 23 feb 2010 20:09 #16 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic SD01 plotseling dood.....

Ik wil ook een nieuwe spanningsregelaar kopen en wilde op de site van Motek kijken....echter kan de site niet vinden  ??? Heeft iemand een linkje voor me?



FF de zoek functie gebruiken van af het Hoofdscherm en je vind :


www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...16.msg17743#msg17743


met daarin het juiste adres :)


[color=rgb(51, 68, 102)] http://www.motek.de/motekweb/html/dienste.html [/color]

Succes !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2010 20:19 #17 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic SD01 plotseling dood.....
Tjonge jonge. Zit nog met m'n hoofd bij .co.uk en .com maar .de is inderdaad logischer.....

Dankjewel.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2010 08:09 #18 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic SD01 plotseling dood.....
Ik heb ook contact gehad met www.carmo.nl
Daar hebben ze ook een verbeterde versie van de spanningsregelaar.
Prijs 97,- euro excl.19% BTW, 3 jaar garantie, plug and play (CARR581)
Evt. mag je de oude toezenden en meten ze hem door, als hij stuk is en je koopt een nieuwe betaal je geen kosten voor het nameten.
Ik weet niet welke Motek heeft ? Ik kon de site ook al niet vinden.
Bij deze site verkopen ze ook evt. Maar weet niet of dit een org. Honda is. Want daar heb ik slechte verhalen over gelezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2010 11:37 #19 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic SD01 plotseling dood.....

....
Ik heb ook contact gehad met www.carmo.nl.Daar hebben ze ook een verbeterde versie van de spanningsregelaar.
Prijs 97,- euro excl.19% BTW, 3 jaar garantie, plug and play (CARR581).....


Och er zijn vele leveranciers en je moet ook een dosis geluk hebben. Probleem zit vooral in de stekker verbindingen die moet je goed bijhouden. Motek heeft een alternatieve aansluiting voor op het laadcircuit waardoor 1 stekker verbinding volledig komt te vervallen, dus minder kwestbaar. Bij een AT is het laadcircuit tussen de regelaar en de accu  onnodig omslachtig en bovendien te licht uitgevoerd en daardoor kwetsbaarder dan strikt noodzakelijk.

Prijzen aftermarket ontlopen elkaar niet erg veel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2010 12:07 #20 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic SD01 plotseling dood.....
Ook overal 3 jaar garantie ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden