Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01

10 jan 2019 20:37 - 10 jan 2019 22:34 #1 door Goudhaantje
Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01 werd gestart door Goudhaantje
Eind september heb ik mijn VFR verkocht en ben ik overgestapt op een Varadero uit 2001. Na enkele heerlijke kilometers is de motor stilgevallen in de Benelux tunnel omdat de benzine op was. Het reserve lampje was niet gaan branden. Daarnaast had ik ook niet gerekend op een verbruikt van 1:11. Stationair loopt de motor netjes, maar rijden bij lage toeren gaat wat schokkerig.
Het lampje van de benzine zou te maken kunnen hebben met de draden die verkeerd zitten, dat moet ik nog uitvogelen.
Hetgeen ik vervelender vind is het hoge verbruik en het schokkerige bij 55km/h in de derde versnelling.

Iemand wat tips waar ik naar kan kijken, of een tip van een goede monteur in regio Rotterdam?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 01:06 #2 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Zelf weet ik niet veel van de Varadero, maar mocht je er niet uitkomen dan kun je naar Rob in Alphen aan de Rijn ( http://motorbandenzaak.nl ). Hij is een van de drie clubdealers en je kunt daar ook zelf of onder begeleiding sleutelen aan je motor.

Maar hopelijk krijg je van Varadero rijders als Xrvtuur en andere leden tips om mee te beginnen. Wat ik wel weet dat er veel mensen zijn die een powercommander op de Varadero hebben gezet om het vermogen soepeler op de weg te krijgen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 07:07 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
powercommander is voor de injectie modellen, de 2001 is een carburateur versie, en die staan niet bekend om hun zuinigheid, een dynojetkit , dus andere sproeiers en gasnaalden schijnt goede verbetering te geven. Het lampje kan inderdaad niet werken als de draadjes verkeerd om op de sensor van de tank zitten. En als je er zelf niet uit komt is even langs Rob een goeie tip.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2019 18:18 #4 door Anne Blokland
Beantwoord door Anne Blokland in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
De problemen zijn herkenbaar.
Ik heb gisteren mijn luchtfilter gereinigd en de 2 kleine filters van het secundair luchtsysteem(ook in de filter box te vinden) vervangen.
Het verbruik weet ik nog niet(was 1 op 12) maar hij draaide veel rustiger en soepeler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2019 10:02 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Een SD01 koop je niet omdat het een zuinigheidswonder is. Heb er twee gehad, dan is een SD02 van na 2003 toch een betere keuze (nog beter: de SD03).
Zijn wel zuinig te krijgen. Op mijn 2e (SD01 van 2000) zat een dynojetkit, BMC luchtfilter en iridium bougies. Kost wat, heb je ook wat; verbruik daalde naar een (toen) acceptabele 1:16. Je moet je wel afvragen of je zo'n investering nog wilt doen op een motor van bijna 20 jaar oud... Varadero's kunnen overigens wel zonder enig probleem extreem hoge kilometerstanden aan.

Check ook ff de Nederlandse Varadero groep op Facebook. Zit veel expertise en kennis. Of kom naar het 21e Varadero International Meeting (VIM) in Denemarken, tijdens het Pinksterweekeinde!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 12:31 #6 door Goudhaantje
Beantwoord door Goudhaantje in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb de nodige spullen besteld en ga er in februari mee aan de slag.

Is zo'n dyno setje ook interessant met de standaard uitlaat, of kun je beter andere uitlaten kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2019 12:30 #7 door Mthijs
Beantwoord door Mthijs in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Heb zelf dyno setje gemonteerd samen met K&N luchtfilter, Dominator uitlaten (die zijn echt geweldig, zien er mooi uit en klinken helemaal super en dat alles voor een erg goede prijs, nog geen €300) en NGK bougies, geen iridium. Hierop loopt mijn Varadero SD01 echt subliem!
Verbruik ligt zo rond de 1:14,5 en ik scheur als een malle. Bij rustig toeren haal ik met wat geluk 1:16 maar meestal vind ik gasgeven gewoon te leuk!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 18:14 #8 door jhwestenberg
Beantwoord door jhwestenberg in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Hallo " Goudhaantje "... Ik heb ook een sd01 uit 2001. Ik heb het precies zo meegemaakt. Lampje brandde ook niet en viel ook stil. De sensor in de tank was toen kapot.+/- 85€. Door het vele starten zijn wel m'n contactpunten van de benzinepomp verbrand. Trouwens makkelijk te vervangen. Het inhouden bij 50/60 km/h is trouwens een kwaal. Heb iridium bougies gemonteerd en werd wel iets beter. Carburateurs synchroniseren helpt ook aanzienlijk. Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 20:20 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01
Gooi er eens ron 98 in.loopt stuk beter op.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2019 22:21 #10 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Hoog verbruik(1:11) Varadero SD01

Oldtimer schreef : Gooi er eens ron 98 in.loopt stuk beter op.


Dat maakt bij mijn Varadero niets uit. Zonde van de 10 cent per liter extra.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden