Nat en vuil onder zadel?

12 jan 2019 07:45 #1 door caroden
Nat en vuil onder zadel? werd gestart door caroden
Gisteren heb ik de maiden trip op mijn 'nieuwe' Varadero gemaakt. Helaas regende het  :(

Thuis al gelijk de motor schoongespoeld want hij was heel smerig geworden. En toen even lekker alles bekeken. Ook onder het zadel. En daar was het door de regen nat en vuil geworden op de plek waar het gereedschapsetje en het serviceboekje ligt. Lijkt me niet de bedoeling, of het ik het mis? Er zit in het kunststof wel een gaatje (af-fabriek). Hoort daar een afdekdopje op misschien?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 10:25 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nat en vuil onder zadel?
Komt dat niet gewoon vanwege het (te fanatiek) afspoelen van de motor ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 10:53 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nat en vuil onder zadel?
is mijn ervaring ook, het wordt natter van wassen en afspoelen dan van regen, tussen zadel en frame zit wat ruimte dus kan wel wat water door, het gaatje in het gereedschapbakje zit daar dan ook om water weg te laten lopen, zit ook links zodat als hij op de zij standaard staat het water weg loopt, dus gaatje niet dicht maken! papieren zou ik daar niet bewaren. Ik heb er banden reparatie set en compressortje liggen, alles verpakt in plastic. En na wassen even droog maken, het zadel is zo af.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 12:05 #4 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Nat en vuil onder zadel?

Komt dat niet gewoon vanwege het (te fanatiek) afspoelen van de motor ?


Nee, ik ontdekte het al voordat ik 'm ging afspoelen. Het was echt vuil water met zand etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 12:08 #5 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Nat en vuil onder zadel?

is mijn ervaring ook, het wordt natter van wassen en afspoelen dan van regen, tussen zadel en frame zit wat ruimte dus kan wel wat water door, het gaatje in het gereedschapbakje zit daar dan ook om water weg te laten lopen, zit ook links zodat als hij op de zij standaard staat het water weg loopt, dus gaatje niet dicht maken! papieren zou ik daar niet bewaren. Ik heb er banden reparatie set en compressortje liggen, alles verpakt in plastic. En na wassen even droog maken, het zadel is zo af.


Oke, logisch van dat gaatje, ik laat ze open.

Ik heb het boekje en de rest in van die afsluitbare plastic zakjes gedaan.

Hoop eigenlijk niet veel in de regen te rijden, ik hoef er geen woon-werk mee te doen dus wil eigenlijk alleen lekker toeren met goed weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden