Bandendruk

11 sept 2009 20:34 #1 door vara 2
Bandendruk werd gestart door vara 2
Heren Vararijders , heb mij juist nieuw rubber Anakee voor mijn vara aangeschaft tijdens reisje in Frankrijk ,en mijn vraag is nu hoeveel bandendruk er het beste in moet achteraan . Mijn gewoontebanden zijn normaal MT 90 Scorpion , daarom ?

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 23:52 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Bandendruk
Kijk eens op de band, en op je achterbrug. en oh jah: 15 PSI is één bar, dus 36 PSI (vaak voorkomend) is 2.5 bar enzo.

Voor straatgebruik met wat baggage adviseer ik 2.4 / 2.9 Bar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2009 23:50 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandendruk

Heren Vararijders , heb mij juist nieuw rubber Anakee voor mijn vara aangeschaft tijdens reisje in Frankrijk ,en mijn vraag is nu hoeveel bandendruk er het beste in moet achteraan . Mijn gewoontebanden zijn normaal MT 90 Scorpion , daarom ?


de juiste bandendruk is  volgens michelin 2,5 bar voor en 2,5 bar achter

je mag hier ca plus/min  0.2 van afwijken naar persoonlijke voor keur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2009 07:38 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bandendruk

de juiste bandendruk is  volgens michelin 2,5 bar voor en 2,5 bar achter

je mag hier ca plus/min  0.2 van afwijken naar persoonlijke voor keur


Hallo Ad,

Dit is niet het advies wat ik van Michelin heb gekregen. De waarde zoals aangegeven door Hotel317 zijn voor de Anakee ook door Michelin aan mij geadviseerd. Ik hanteer voor overigens 2,5. Achter afhankelijk van de belasting (vakantie met bagage, etc) 2,7 tot 2,9.

Michelin en Continental staan er om bekend dat ze een relatief hoge bandendruk kunnen hebben voor een prettig rij-; en stuurgedrag.  De waarden die ik bij de Anakee heb aangehouden, hanteer ik nu ook bij mijn (overigens superbe!) Conti Trail Attack.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2009 20:13 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandendruk

Hallo Ad,

Dit is niet het advies wat ik van Michelin heb gekregen. De waarde zoals aangegeven door Hotel317 zijn voor de Anakee ook door Michelin aan mij geadviseerd. Ik hanteer voor overigens 2,5. Achter afhankelijk van de belasting (vakantie met bagage, etc) 2,7 tot 2,9.

Michelin en Continental staan er om bekend dat ze een relatief hoge bandendruk kunnen hebben voor een prettig rij-; en stuurgedrag.  De waarden die ik bij de Anakee heb aangehouden, hanteer ik nu ook bij mijn (overigens superbe!) Conti Trail Attack.


de waarden die ik noemde komen uit het technisch handboek voor michelin banden

daar moet ik vanuit gaan....
echter het advies van de dealer/michelin adviseur heeft een override functie omdat de juiste spanning van meer factoren af  hangt

overigens staat het advies van de banden spanning voor conti trail wel vermeld met 2,5 voor en 2.8 achter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2009 23:37 #6 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Bandendruk
Dag heren Vararijders, bedankt en denk dan ook Jullie goede raad op te volgen.

mvg vara 2

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden