Temperatuur laag

17 sept 2009 09:06 #1 door stingree69
Temperatuur laag werd gestart door stingree69
Mijn '00 Varadero wordt niet erg warm. Hij komt zelfs niet voorbij het eerste streepje, ook niet als ik em even de sporen geef  :o. Buiten was het nog 18 graden, dus aan de vrieskou zal het niet liggen.

Is dit wel normaal?  ???

Groeten,
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 10:32 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Temperatuur laag
Onder 'normale' omstandigheden staat het wijzertje halverwege, dus recht omhoog.
Deze stand bereikt het metertje (vooral in de zomer) al vrij vlot.
Wellicht is er iets mis met de temperatuurvoeler?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 13:17 #3 door stingree69
Beantwoord door stingree69 in topic Temperatuur laag
Zoiets verwachte ik al, bedankt.
De motor hort/stoot nu bij lage toeren ook, dan loopt ie heel zwaar. Dat zal hier waarschijnlijk wel mee samen hangen? Heb er nog een half jaar garantie op, dus ik zal em es even terug brengen voor nader onderzoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 14:50 - 17 sept 2009 14:52 #4 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Temperatuur laag
Mijn 2000 komt ook niet voorbij het eerste streepje, behalve in stads verkeer als ik lang voor een stoplicht sta. Maar als ik gewoon kan rijden komt ie nooit op de helft, zelfs van de zomer in frankrijk niet in 38 graden en op de snelweg...
Lang stilstaan bij een stoplicht na hard rijden, dan wil het metertje wel eens wat verder komen en de fan eens even aanslaan. Klinkt niet ernstig???

Horten en stoten bij lage toeren zou ik bij een injectie motor voor kunnen stellen, die dan het mengesel heel rijk zet. Maar een carbudero?? MM klinkt eerder naar een beurtje of een hangende choke ofzo..

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2009 20:41 #5 door stingree69
Beantwoord door stingree69 in topic Temperatuur laag
Zal wel aan de 'coole' blauwe kleur liggen  ;D

Heb em vanochtend weggebracht, laat nog wel even weten of ze er iets aan hebben kunnen doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2009 22:01 #6 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Temperatuur laag

Mijn 2000 komt ook niet voorbij het eerste streepje, behalve in stads verkeer als ik lang voor een stoplicht sta. Maar als ik gewoon kan rijden komt ie nooit op de helft, zelfs van de zomer in frankrijk niet in 38 graden en op de snelweg...
Lang stilstaan bij een stoplicht na hard rijden, dan wil het metertje wel eens wat verder komen en de fan eens even aanslaan. Klinkt niet ernstig???

marc


Bij mij precies zo! Niks mis mee hoor.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2009 18:26 #7 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Temperatuur laag

Vandaag teruggereden vanuit Laubach (buitenland weekend) en mijn 2001 Dero blijft ondanks de prachtige rode kleur ook lekker koel.

Meter komt bij rijden nauwelijks voorbij het 1e streepje en als ik inderdaad even stil sta in het zonnetje loopt het metertje iets verder door. De fan slaat eigenlijk alleen aan in de zomer bij filerijden of op hoogte.

Niets aan doen dus! Ik heb ook een olietemperatuurmeterje van Louis geplaatst op de plek waar normaal gesproken de oliedop zit. Olie keurig in de buurt van de 80 graden. Aangezien hij niet de olie zelf kan meten, maar de olie die via de koppelingsplaten wordt rond geslingerd, is dat een perfecte temperatuur. Ik belast de motor pas als ik de Dero lekker warm heb gereden en dat is zo errug makkelijk te controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2009 18:24 #8 door stingree69
Beantwoord door stingree69 in topic Temperatuur laag
Heb em even terug gehad naar de dealer, en die gaf inderdaad ook aan dat de temperatuur normaal was. Werd wel warm, ook al geeft ie nauwelijks iets aan... Het viel mij op omdat mijn motor ook wat 'zwaar' loopt bij constante toerentallen rond de 3-4000 toeren... Ik hoop dat iemand van jullie volgende week es even op mijn motor wil rijden om te voelen of dit anders is dan normaal. Volgens de dealer niet, maar ik twijfel er aan. Het zal wel zo zijn dat het even wennen is aan een Varadero als je net van een Pan European afstapt, maar toch...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 14:32 #9 door Tommieh
Beantwoord door Tommieh in topic Temperatuur laag
Het zal wel Honda-eigen zijn.

Mijn vorige motor, een VFR, kwam ook niet verder dan het 1e streepje.
Newbies vroegen ook vaak of de thermostaat stuk was ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden