Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99

20 sept 2009 15:34 - 20 sept 2009 16:08 #1 door allroader
Door een voor mij nog onbekende oorzaak ben ik een tweetal weken geleden onderuit gegaan. Het wegdek was behoorlijk nat en bij het stevig aanremmen naar een bocht lag ik voor dat ik het wist naar de sterren te kijken. Een kleine 2000 euro schade later vraag ik me af of de remleidingen van mijn fiets niet geupgrade moeten worden. Ze zijn toch al zo'n 10 jaar oud en waarschijnlijk aan vervanging toe. Het had mijn schuivertje niet voorkomen, maar het zal wel helpen om mijn gekneusde ego wat op te poetsen. Want dat is gelukkig het enige wat ik aan de val met ongeveer 60 km/u heb overgehouden.
Nu heb ik wat rondgesnuffeld op het forum, maar nu ben ik er nog niet veel over tegen gekomen.
Het wordt toch een kostbare klus. Alleen de leidingen zijn volgens mij al zo'n 500 euro.
Heeft iemand deze klus al aangepakt en geeft het inderdaad de zoveel betere remresponse? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2009 19:41 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
De relatie tussen jouw vallen en de remleidingen ontgaat me.
Zo te lezen deden je remmen het en gelet op het feit dat het nat was en je ineens de sterren aan het bestuderen was doet me eerder denken dat je, je zelf onderuit geremd hebt. Wees in dat geval blij met die oude rubberen slangen met Stahlflex leidingen was je in dat geval nog eerder onderuit gegaan.

Wellicht is een Dero met ABS een optie  8)

20 sept 2009 20:50 - 20 sept 2009 20:53 #3 door allroader
Beantwoord door allroader in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
@V-Twin zoals boven beschreven ligt er geen relatie tussen de oude remleidingen en het vallen. Ik ga er vanuit dat er iets op het wegdeksel lag waardoor ik onderuit ging. En ach na 10 jr motorrijden en wat rijopleidingen verder, een keer goed onderuit gaan zet je weer op scherp!
ABS is altijd een optie. Alleen in mijn geval zeker niet. Mijn ouwe trouwe lobbes ziet er nog goed uit en draait als een naaimachintje. En het "oude" model dero vind ik nog steeds erg mooi.
Vandaar het oriënteren naar andere remleidingen. Dat deze nog meer "bijten" heb ik ook begrepen, maar volgens mij zijn ze wel beter te doseren.....?!
Dus als er ervaringen zijn verneem ik ze graag.

21 sept 2009 09:30 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Ze grijpen eerder aan of je dat nu ook beter doseren kunt noemen weet ik niet.
Soort en type remblok beïnvloed het doseren m.i. meer.

21 sept 2009 09:56 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Stalen remleidingen hebben minder verlies vanwege uitzetten en zijn dus beter te doseren (kleinere slag voordat je voorwiel begint te jammeren). In combinatie met een betere/grotere rempomp zul je ook merken dat je doordat je minder kracht hoeft te gebruiken (op racers soms slechts 1 vinger) je minder tijd hoeft "na te denken" over het remmen zelf.

Honda adviseert trouwens om remleidingen na 7 jaar te vervangen hoewel sommige er al 20 jaar zonder problemen opzitten natuurlijk is het geen schande om eens rond te gaan kijken voor nieuwe.

En stalen remleidingen €500? is dat inc. montage ofzo? als je alleen de leidingen van je voorremklauwen (zelf?) vervangt valt de prijs nog reuze mee denk ik. Evt. zullen er wel forumleden zijn die je er doorheen willen lullen. :)

21 sept 2009 10:04 #6 door jack
Beantwoord door jack in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Ik heb van de winter alle remleidingen van mijn varadero 2003 zonder abs vervangen door stalen remleidingen. Ik heb alle remleidingen eraf gehaald en ben naar Remkaflex in Alkmaar gegaan die de originele remleidingen heeft nagemaakt. Voor heb ik ipv het standaard van 1 naar 2 via het ijzeren leidinkje wat over je voorspatbord loopt voor elke remklauw een aparte leiding genomen. Kosten 320 euro all in. Goede kwaliteit, service en vakkennis van remkaflex.

Meer remvermogen en goed doseerbaar.

Maak als je alles gaat demonteren veel foto's en nummer de leidingen zodat je bij het monteren weet waar welke leiding moet. Het zijn er namelijk een stuk of wat. Ik geloof 8 of 9.

21 sept 2009 21:45 #7 door allroader
Beantwoord door allroader in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
@Hotel 317 het betreffen zoals @Jack al aangeeft zo'n 10 leidingen. Ik heb het internet afgezocht en de goedkoopste set met krimpkous bekleed komt op 435 euro. Dat is dus excl. montage.
@Hotel 317 je hebt het over een betere/grotere rempomp..... Aan welke moet ik dan denken?
@Jack bedankt voor de tip van Remkaflex. Deze ga ik zeker ff met een bezoek vereren!

Mannen allen bedankt voor jullie reacties!

O ja, ik ben vanavond lid geworden van de club. Mijn dero heeft namelijk al veel voordeel van de club gehad.

28 sept 2009 14:08 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Hallo,

Een setje HEL remleidingen kost 145€ voor alle 4 de leidingen (3 voor, 1 achter).

Hierbij kan je nog banjo kleur en kleur van de leiding (omhulsel) kiezen (zonder meerprijs).

Wil je ook gekleurde banjobouten, dan komt er een meerprijs van 3€/st dacht ik.

Oja, er worden zowiezo nieuwe banjobouten en dichtingsringen meegeleverd.

www.motorbazaar.nl/

Ik heb er in totaal al 4x besteld, altijd prima service, gewoon ff mailen.

Groeten, Thomas

28 sept 2009 22:52 #9 door jack
Beantwoord door jack in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Voor een varadero zijn het er meer dan 4. Ik heb even op de website in de uk gekeken. Daar zijn ze goedkoper dan in Nederland en kosten 319 pond.

helperformance.com/shop/uk/lines/cbs.htm

02 okt 2009 13:20 - 02 okt 2009 13:23 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Jullie snappen het niet helemaal.

Als jij bij motorbazaar besteld kan je er evengoed 5 of 6 bestellen, dan moet je telkens 40€ extra rekenen.

Als de leidingmaten bij HEL (Noud, eigenaar van de shop laat ze vaak door HEL maken) niet bekend zijn, dan moet jij zelf even nameten.

312pond is HEEEEEEL erg veel voor een setje stalen remleidingen.

Maar hoeveel leidingen heeft een Vara dan? Ik dacht 3 voor en 1 achter... of zijn het er vooraan 4 en werken ze met 2 splitters... ?

edit: heb even teruggelezen, 8 leidingen  :o ??? :o dat is echt veel. Je bent trouwens niet verplicht de originele opzet te behouden (je kan evengoed 2 leidingen trekken vanaf de pomp naar beide klauwen, maar weet niet hoe dat bij abs enzo zit...)

12 mrt 2010 19:03 - 12 mrt 2010 19:10 #11 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
Zijn er nog meer mensen die hun remleidingen hebben vervangen voor staalflex remleidingen? Het gaat me vooral om de niet ABS motoren tot 2003!

Hoe zijn de ervaringen?

Heb wat rondgesnuffeld op het internet en kwam deze tegen: helperformance.com/store/product_info.ph..._92&products_id=3943

Edit: de rear rem set kost 50pond!

Varadero '99 52.000km

12 mrt 2010 19:35 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stalen remleidingen voor mijn varadero van '99
de kwaliteit zit in de teflon leiding

goodridge is wat dat betreft de top.. (meer nog dan de remsystemen van hel

23 mrt 2010 19:20 #13 door de Wolf
Wat zou een hele set van Goodridge kosten Ad? Misschien een leuke clubactie als er genoeg gegadigden zijn?

Varadero '99 52.000km

23 mrt 2010 21:40 #14 door Waffie

Wat zou een hele set van Goodridge kosten Ad? Misschien een leuke clubactie als er genoeg gegadigden zijn?

duur(der)  als ik als richtlijn de prijs aanneem van goodridge  engeland kost deze compleet  met rvs banjo's  etc  ca 285 euro

24 mrt 2010 17:25 #15 door de Wolf
Ok, dat is goedkoper dan HEL (290pond) en de kwaliteit van Goodridge is beter zeg je. Klinkt goed.

Varadero '99 52.000km

24 mrt 2010 18:00 #16 door Waffie
maar vooral in  de rvs uitvoering !! blijft dus mooi

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden