achterwiel blok toe

20 sept 2009 22:12 - 20 sept 2009 23:23 #1 door visserken
achterwiel blok toe werd gestart door visserken
Was vandaag aan het rijden(vara 2002) en een auto voor mij ,kom versnelling lager en opeens slaat motor af en  ::)met een gierend achterwiel als resultaat , gelukkig heb ik de motor uit een positie waarbij het achterwiel al slingerend te keer ging kunnen bijsturen wat heb ik verkeerd gedaan dat motor afsloeg en kan je achterwiel zo blokeren het had net gebrand achter mij.Motor dan bij stilstand opnieuw probleemloos kunnen starten.
( heb motor nog maar een drie weken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2009 23:53 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic achterwiel blok toe
Best verhaal daar zeg, wat voor snelheden hebben we het hier over? Een motor die afslaat bij het terugschakelen?  klinkt als vastlopen, en dat klinkt als een oude eigenaar die zijn problemen aan jou heeft verkocht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2009 00:37 - 21 sept 2009 00:39 #3 door visserken
Beantwoord door visserken in topic achterwiel blok toe
Snelheid van rond de 70 wat bedoel je met vastlopen heb nu met deze motor een 1500 km gereden en nog geen problemen gehad en na stilstand gewoon opnieuw kunnen starten zonder problemen en naar huis gereden nog een 20 tal km en goed doorgefietst aan 120 p/uur .
zou dat kunnen dat je achterwiel zo vast( lage versnelling) komt bij uitvallen motor had wel de koppeling niet ingeknepen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2009 20:55 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic achterwiel blok toe
Ja dat kan, dat het achterwiel blokkeerd als íe uitvalt juist op het moment dat je teruggeschakeld hebt. Je was wellicht óók net aan het remmen met de voorrem, waardoor er niet al te veel gewicht op het achterwiel rustte ?

Zéker bij een dikke 2-cilinder als een Varadero drukt een achterwiel op zo'n moment niet zo snel door de compressie heen  :-\  met een blokkerend wiel tot gevolg  :(

Remedie: koppeling er direkt weer bij nemen en hij loopt weer 'vrij'  :)

Gelukkig dat je e.e.a. op kon vangen en dat er niets ernstigs gebeurd is  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2009 21:15 #5 door visserken
Beantwoord door visserken in topic achterwiel blok toe
Oef ben al beetje gerustgesteld en zal er al wat vlugger terug opspringen maar dat doet toch raar hoor.
Als hij me dat nog een keer lapt vliegt hij buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 09:51 #6 door Menno
Beantwoord door Menno in topic achterwiel blok toe

Heb het ook een keer gehad, aanleiding was anders. Schakelde terug in plaats van op, en dat ging ook nog eens dubbel. Noem het maar een programmeerfoutje in mijn brein. Ik reed toen 70-80 en zo stond ie dus ineens in z'n 1. Achterwiel blokkeerde meteen en motor sloeg af. Koppeling in en terug naar 3e en het probleem was opgelost. Was wel wat je noemt "een momentje".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 12:33 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic achterwiel blok toe
Heb het idd ook gehad met mijn eerste Dero. Maar ook bij nét ff te enthousiast remmen en schakelen in de bergen op mijn trouwe Transalp... Ducati's schijnen er overigens ook iets van te kunnen. Typisch voor dikke tweecylinders (of één cylinders)

Beetje met beleid schakelen en je hebt geen probleem.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 15:46 #8 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic achterwiel blok toe
De dikke Suzuki twee cylinders met 130 PK (en maar 180 kilo) hebben er zelfs een aparte zg antipop clutch voor, anders blokkeert het achterwiel inderdaad te snel bij terugschakelen........beetje opletten en allicht iets meer op de koppeling letten moet er geen probleem zijn......

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2009 19:51 #9 door visserken
Beantwoord door visserken in topic achterwiel blok toe
Ja vandaag al weer lekker gebrommert en al niet veel meer aan gedacht aleen mijn achterband ziet er niet meer zo mooi uit heb net op circuit gereden.
Maar het kon erger geweest zijn maar ja geen brokken gemaakt en weer een ervaring rijker en binnenkort een prijsige achterband armer. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 10:17 #10 door VaradeJos
Beantwoord door VaradeJos in topic achterwiel blok toe
Het gebeurd mij ook wel een enkele keer maar dan alleen als de motorblok nog koud is, waarscheilijk te weinig shook dus iets te laag toerental het is wel zo dat de dikke Vtwin niet zo maar door zijn compressie gaat als je nog rijdend de koppeling weer op laat komen als de moter is afgeslagen ik gebruik dan gewoon de start knop !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden