×
Schrijf je nu in voor de Paasrit op maandag Tweede Paasdag 22 april! (22 apr 2019)

Op Tweede Paasdag is het tijd voor de Paasrit. Een zeer gevarieerde rit met vliegtuigen, een veerpont, polders, bollenvelden, dijkjes en eindigend bij de museummolen van Schermerhorn. Deze molen kunnen we gratis bezichtigen met het toegangskaartje dat je bij de start van de rit krijgt.
Klik snel verder voor meer informatie!

Voorrem (Dual Combined Braking System) blijft hangen / aanlopen

11 apr 2019 22:33 #1 door Mthijs
Hallo allemaal,

Ik heb een Varadero SD01 uit 1999, al een jaar of 5 in bezit, geweldig ding. Diverse upgrades (Hyperpro voorvering, customised zadel, sport uitlaten, K&N, Dynojet, hoger scherm, Oxford handvatverwarming, Bagster, Garmin, etc.) en ben er nog steeds super tevreden mee.

Van de week flinke rit gemaakt toen me een schrapend geluid van het voorwiel opviel. Bleek dat de remmen aanliepen. Dus boel uit elkaar gehaald, zuigers en keerringen schoongemaakt en alles weer gemonteerd. Nu loopt de voorrem nog steeds aan en het blijkt aan de linker klauw te liggen. Dus ik verdenk het DCBS systeem, de linker klauw zit vast en moet volgens mij vrij kunnen bewegen. Toch?

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen? Zou echt superfijn zijn! Bij voorbaat dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 08:44 #2 door robgoesdakar
Remklauw links moet naar voren geduwd kunnen worden en daar dus druk op hebben.

Maar hebt ook links de boel uit elkaar gehad ?

Want dan heb je ook de boel moeten voorzien van nieuwe remvloeistof. En dus moeten ontluchten en dan moet je die linkerklauw ook bij gebruiken door deze naar voren te duwen.

Maar, als de linker klauw blijft 'hangen' op de schijf, dan trekt deze zich dus naar voren toe en bedient daarmee de achterrem. (Mits goed ontlucht) Dus zou het in jouw geval kunnen zijn dat je remklauw vast blijft zitten door vast zittende cupjes e.d. (vandaar dus mijn eerdere vraag of je de boel links ook uit elkaar gehaald had)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 15:10 #3 door Mthijs
Beste Rob,

Bedankt voor je reactie en het meedenken. De cups enzo had ik idd allemaal los gehad en schoongemaakt. Heb nog wat naslagwerk gedaan en ik heb het zojuist kunnen oplossen. Het was niet zozeer het DCBS systeem of de remzuigers die bleven hangen, maar de remklauw zelf moet op twee pennen vrij kunnen bewegen, haaks op de remschijf. Dat zat vast. Heb met een rubberen hamer flink moeten meppen om het los te krijgen. Eén van de twee pennen was flink verroest en daar zat het vast. Schoongemaakt, geschuurd en laagje vet op gesmeerd en nu kan de klauw weer bewegen en loopt het niet meer aan. Weer wat geleerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden