Even een voorbeeldje wat een set Akrapovic slip-on dempers (SP-Series), K&N filter, smoorklep uit het luchtfilter, en een (goed afgestelde) PowerCommander III kunnen doen met een standaard 2003 Varadero.
Voor de duidelijkheid, deze Varadero liep voor de behandeling dus niet slecht ofzo, alleen de gasreaktie onderin was bagger.
Hoofdoorzaak is dattie onderin (<3000rpm) bij kleine gasopeningen heel arm liep, dat wordt alleen maar verder versterkt als je een K&N filter monteerd en meer open dempers zonder katalysators.
Dus diegene die denken dat hun Varadero met alleen sportdempers ineens zoveel beter loopt; It's all in your mind
Volgas bovenin toeren loopt hij standaard trouwens niet eens zo verkeerd.
Nog een kleine noot, de bank waar dit op gedaan is is qua exacte waarden vrij pesimistisch. Maar het gaat natuurlijk om de vooruitgang ;D Gasreaktie die origineel behoorlijk hikkerig is is nu vlijmscherp. Koppel onderin is enorm gestegen, het lijkt of je op een heel andere fiets wegrijdt.
Hier is dus een compleet nieuwe mapping ingegaan, er is vanaf nul begonnen.
Oja, nog even geprobeerd of het verwijderen van de dB-killers iets uitmaakt (bij deze Akra's), je raad het al, verschil is bijna niet te zien op de testbank en zeker niet te voelen op straat..