- Berichten: 2066
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
@ Michiel: Volgens mij woon je bij mij in de buurt en hebben we tevens dezelfde motor. Wellicht is samen sleutelen een optie. Ik heb inmiddels een hoop van Ad geleerd, maar weet ook waar mijn grenzen liggen. Ik ben in elk geval zelf ernstig gaan twijfelen over het wel of niet inbouwen van zo'n kit. Ik zal het in elk geval niet in Uithoorn laten doen, dat is zeker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bobby, leeuk stukkie tikwerk, maarreh
Wat heeft dat met de Dynojet ellende van MichielXL1000 te maken?
Weet overigens niet of ik mijn perfect lopende Dero op het spel wil zetten door zo'n setje in te bouwen. Hopelijk hoor je van de andere specialist wat er mis is gegaan zodat wij er ook van kunnen leren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het inbouwen van een Dynojetkit kan je overal laten doen of gewoon lekker zelf doen.
Het AFSTELLEN van de fiets na inbouw is heel wat anders en er zijn naar mijn mening maar een paar échte specialisten in Nederland. Het beste kan je gaan naar de tuners die ook werk doen voor bekende raceteams, deze tuners hebben meestal een schat aan ervaring en die doe je niet in een paar jaar op :
Als voorbeeld Nolen Motors in Strijen, Aart is heel bekend in het racecircuit maar vindt het net zo leuk om bv een Varadero perfect af te stellen. Die man heeft nog passie in zijn werk.
Hij heeft mijn toenmalige injectie Varadero afgesteld (Powercommander+Akrapovic dempers+nog een paar trucjes), met heel goed resultaat.
Dat een motorzaak een Dynojetbank in de werkplaats heeft staan (en dat zie je steeds vaker) wil zeker niet zeggen dat ze er mee om weten te gaan!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mij weten ze er in goes (Ruud Fredriks) wel iets van. Iemand ervaringen met deze club?
www.tovami.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mij weten ze er in goes (Ruud Fredriks) wel iets van. Iemand ervaringen met deze club?
www.tovami.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vandaag naar de andere Dynojet dealer geweest. Goede indruk van gekregen.
Eerlijk is eerlijk, bij de testrun bleek dat de motor nog wel goed afgesteld stond. Gelukkig, want er mocht na alle ellende rondom de inbouw, afstelling en herhaaldeljk controleren van de kit ook wel eens wat goed gaan.
Dat de motor bij het starten met de choke zichzelf langzaam lijkt te verzuipen is niet helemaal opgehelderd. Ik laat dat maar even voor wat het is.
Al met al heeft het hele geintje mij ruim 700 euro gekost, incl. de ellende met eerste Dynojet dealer en de rechtsbijstand, het testen bij de tweede Dynojet dealer etc. Erg veel geld, zeker als je je bedenkt dat hij sinds de laatste afstelling niet echt minder bokt, maar een heel klein beetje zuiniger rijdt (1:13,7) en ook niet echt beter oppakt bij het gas geven.
Dat minder bokken en beter oppakken deed hij in eerste instantie wel na de inbouw van de kit, maar na alle afstellingen die er zijn gedaan is dat effect weg.
Had ik van te voren geweten wat het eindresultaat zou zijn dan zou ik er niet aan begonnen zijn. Los van alle ellende die het gebracht heeft.
Wat ik er wel van geleerd heb is dat ik mijn eigen motortechnische kennis verder wil vergroten en meer zelf wil gaan doen. Daarom ga ik maar eens kijken bij Ad Mies en wellicht nog eens een middagje sleutelen met TallGuy.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
@Tallguy: lijkt mij een goed plan. Moeten we maar een keer afspreken. Misschien heeft onze collega rijder in Bussum ook interesse om mee te doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mag ik vragen bij welke dealer je geweest bent? Ik zit ook met een PowerCommander/Dynojet probleem.
Na het inbouwen liep hij werkelijk als een zonnetje...maar na 500 km begon het hikken weer zo rond de 3000 tpm. De uitdraai van de testbank schijnt goed te zijn, maar hij rijdt nog steeds niet lekker (pakt niet lekker op, gaat haperend). Mijn dealer weet ook niet precies wat er mis gaat. Het blijkt dat hij nog een Varadero (2007) heeft die het nog veel erger heeft. Een paar weken terug (en op de beurs) vertelde hij mij dat er een nieuwe versie van de PowerCommander komt, en dat dat het proberen waard is.......allemaal leuk en aardig, maar ik benieuwd wat dat geintje me dan gaat kosten...
Als het zo blijft ga ik denk ik toch eens naar een andere motor kijken want het bederft het plezier in in het motorrijden...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mijn dealer hoefde ik het daar niet in te zoeken, als was mijn vraag eerder of de lambdasonde nog ingeschakeld was (was een vraag van Ruud Fredriks waar ik naar mijn probleem informeerde). Mijn mapping heb ik ook bijvoorbeeld aan PowerPoint gestuurd (waar ik mijn BMC filter besteld heb), die melde mij dat de afstelling er goed uitzag. Om eerlijk te zijn weet ik niet uit mijn hoofd welk type PowerCommander ik heb, ik dacht de PCIII.
Als je een uitdraai van jouw testrun kunt sturen zou ik dat wel leuk vinden als vergelijkingsmateriaal. Het gekke bij mij is dat mijn motor in het begin perfect liep, maar daarna leek het wel of er verloop in de mapping optrad. Volgens mijn dealer was dit niet het geval...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb Akrapovic dempers, BMC luchtfilter en dan een PowerCommander. Op aanraden van mijn Dealer heb ik voor een BMC filter gekozen...volgens hem was de luchtdoorvoer iets gunstiger dan die van een K&N filter. Zelf denk ik dat je daar niet zoveel van merkt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
1op16 >
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.