Exit Trail Attack, Enter Battlewing!

31 okt 2009 20:31 #1 door delange33
Exit Trail Attack, Enter Battlewing! werd gestart door delange33
Na 2 setjes Conti TA's te hebben versleten, was ik het gezwabber van deze vreemde band spuugzat, vreemde band omdat hij wel degelijk goede kwaliteiten bezit maar niet op mijn Varadero.
Ik heb het gezwabber bij gas loslaten en uit laten lopen (voor een stoplicht of file) van zo'n 80km al vaker aangekaart, en dat ik dan m'n stuur echt goed vast moest houden is ook geen nieuws meer, tijd voor actie!
Vanmorgen op de motor geklommen en naar Ad (Mies) gereden, om de TA's te vervangen door Bridgestone Battlewings, gelijk de remblokjes gechecked en schoongemaakt met hulp van Jeroen (mijn dank is groot!) en vakman Ad (dito!).
En wat schertst mijn verbazing.....HET GEZWABBER IS VERDWENEN!!!!
Ikke echt wel blij ;D ;D ;D.
Motor rijd weer als nieuw, 2 jaar lang heb ik erover gedaan om terug te gaan naar Bridgestone en waarom ???, dat weet bijna niemand......ja ik weet het wel, ik wilde er niet aan dat het aan de band kon liggen.
Wel dus, maar let wel.. ik heb het over mijn Varadero he, want generaliseren daar (probeer) ik niet aan te doen ;).

Zie dit stukje dus maar als aanvullende informatie, en doe doe er je voordeel mee mocht het van toepassing zijn op jouw Varadero :angel:

Groetjes,
Marc.




Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2009 20:40 #2 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Marc, weet niet of het bij jou ook zo was, maar de Trail Attack zorgde bij mijn alp ook voor veel gezwabber (geen handen los!). Mijn achterband was wel raar afgesleten door veel recht uit rijden. Dit kwam omdat ik het vertrouwen in de motor kwijt ben geweest door een glijer. Die vierkante band zorgde er voor zijn beurt weer voor dat ik nog minder vertrouwen in mijn alp had.

Eerst dacht ik ook dat het gezwabber kwam door een grote topkoffer of ontbreken van stuurgewichten. Maar nu ik er anakee's onder heb liggen weet ik wel beter! Geen gezwabber, goed weggedrag en bochten nemen komt weer geleidelijk terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 11:53 #3 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Hoi Marc,
goed om te weten, daar mijn Dero ook zwabbert en ik al behoorlijke twijfel had m.b.t. de Conti's.
Overigens prima band met grote grip. Maar ook ik ga bij de nieuwe set weer over naar Battlewing.
Wens je veel veilige km's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 12:26 #4 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!

Maar nu ik er anakee's onder heb liggen weet ik wel beter! Geen gezwabber, goed weggedrag en bochten nemen komt weer geleidelijk terug.


Doen ze bij ons ook goed die Anakies. Zien er leuk uit ook onder de Alps.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 13:11 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Voor de liefhebbers... naar verluidt werkt Michelin aan een opvolger van de Anakee 2. Schijnt een erg goede band te worden (de Anakee is sowieso al een prima stukje rubber!).

Ik hou het voorlopig bij de Trail Attack... Maar had in het verleden ook al een afwijking met de naam "T66X"...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 14:33 - 01 nov 2009 16:41 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!

Voor de liefhebbers... naar verluidt werkt Michelin aan een opvolger van de Anakee 2. Schijnt een erg goede band te worden (de Anakee is sowieso al een prima stukje rubber!).
Ik hou het voorlopig bij de Trail Attack... Maar had in het verleden ook al een afwijking met de naam "T66X"...  ;D


Heb jij vroeger op Samba les gezeten  8) Is dat wel goed voor je rug al dat gewaggel  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 16:07 #7 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Ook ik heb mijn laatste setje  Conti's er onder zitten. Begin het gezwabber bij gas los ook al zat te worden. Weet nog niet wat het gaat worden, heb daar nog even de tijd voor. Denk wal dat bij de start van het volgende motorseizoen ze eronder vandaan gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 21:19 #8 door snicker
Beantwoord door snicker in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Ook ik sluit me aan bij de meningen/ervaringen Jeroen, Mense en anderen.
De Conti is een fijne band, goede grip, veel vertrouwen en ook levensduur, heb er nu 10.000 km mee gereden en ze zijn nog lang niet aan vervanging toe! Anakee's gingen 7,5/8000 mee.
Maar ja, dat gezwabber.....
Ik overweeg om weer terug te gaan naar de Anakee's of misschien zelfs de Pilot Road.
Bridgestones durf ik niet goed aan, de af-fabriek banden waren ook Bridgestones, ik geloof de trailwing. Wat een k*tband vond ik dat. Levensgevaarlijk als het regende... Maar aangezien zowel Mense als Jeroen deze band aanbevelen vraag ik toch om een reactie waarom ik eventueel voor de Battlewing moet kiezen.

Groet'n
Wim aka Snicker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 23:17 #9 door ho-ho-ho
Beantwoord door ho-ho-ho in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Ken dat gevoel van 'zwabberen' met de Conti TA's ; met splinternieuwe Conti's terug naar de bandencentrale, onder garantie ander setje geplaatst en 'gezwabber' -bijna- gedaan, dus lichte instabiliteit blijft. Afgezien daarvan beste band die ik ooit gehad heb, dus volgende keer gegarandeerd terug Conti TA. De Battlewings daarentegen die hadden de -zeer- vervelende eigenschap van zelf op droog wegdek totaal onverwacht uit te breken, zonder dat je ook maar een vaag idee hebt waarom, dus hier SABENA (Such A Bad Experience Never Again)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 08:07 - 02 nov 2009 08:09 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!

Ook ik sluit me aan bij de meningen/ervaringen Jeroen, Mense en anderen.
De Conti is een fijne band, goede grip, veel vertrouwen en ook levensduur, heb er nu 10.000 km mee gereden en ze zijn nog lang niet aan vervanging toe! Anakee's gingen 7,5/8000 mee.
Maar ja, dat gezwabber.....
Ik overweeg om weer terug te gaan naar de Anakee's of misschien zelfs de Pilot Road.
Bridgestones durf ik niet goed aan, de af-fabriek banden waren ook Bridgestones, ik geloof de trailwing. Wat een k*tband vond ik dat. Levensgevaarlijk als het regende... Maar aangezien zowel Mense als Jeroen deze band aanbevelen vraag ik toch om een reactie waarom ik eventueel voor de Battlewing moet kiezen.

Groet'n
Wim aka Snicker


Hoi Wim,

Honda plaatst Transalps en Dero's standaard op Trailwing. Die band wordt op het ADV-riders forum echter niet voor niets 'Deathwing' genoemd... Geeft te denken, niet dan?

Heb zelf geen ervaring met de Battlewing, maar de geluiden (ook internationaal gezien, kijk voor reverenties maar eens op het Forum www.varadero-international.com ) zijn over deze band erg positief.

Voordat de Trail Attack uitkwam, was het voor mij ook een serieuze optie als vervanging voor de T66 die ik toen (nog) had... maar mijn allerlaatste setje lek gereden in Italië en daar was de keuze óf nog 5.000 km doorrijden met een prop, óf nieuwe Anakees binnen een dag, of Battlewings en 5 dagen wachten...  ::)

Bram... mijn Dero zwabbert niet met TA's of T66X...  ;D Misschien heb ik daarom zo'n last van de rug...  ::) ;)

Maar ik heb Mense met 200 km/h op de Duitse Autobahn zien 'Dansen' en dat was zeker niet de Tango... Angstige ervaring...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 11:28 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Hallo, totaal geen klachten over de Conti trail attacks, bij asfaltgebruik geen gezwabber of andere instabiliteitsklachten. Hebben super wegliging en plat door de bocht geen enkel probleem, plakken goed.
In het zand werken deze banden niet, alleen op verharde zandpaden.
(technische info:Rijd op een '99 alp , dit voorjaar in D'land gekocht met 5700km, motor is nagenoeg nieuw. )
Zeer tevreden dus.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 18:55 #12 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Even een update voor alle bandenfreaks en snicker die denkt dat ik Jeroen ben.... ::) ;). Mijn motor plezier is weer helemaal terug hoor, de motor zwiert zoals vanouds weer vrolijk door de bochten, zonder onrustig gevoel in het stuur.
Heerlijke band, kan ik weer lekker de winter mee door ;D! Benieuwd hoe ze zich houden in de sneeuw..... 8)

Marc.





Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 20:28 #13 door Bertus
Beantwoord door Bertus in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Hallo, ook ik zwabber (mijn Varadero dan) bij het gas los laten, heb er Dunlop Trailmax onder zitten. Mijn broer heeft de Anakee's 2 er onder , en heeft nergens last van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 12:49 #14 door peet
Beantwoord door peet in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
had veel last van zwabberende varadero, navraag gedaan op dit forum (zwabberende motor agv topkoffer), reacties opgeleverd en hier lering uitgetrokken.
mijn varadero had voor een bridgestone battlewing 501 liggen en achter een dunlop trailmax 607d, de voorband vervangen door een dunlop trailmax 607d en alle problemen zijn bij deze opgelost.

Dat een band zo'n groot verschil kon maken had ik niet verwacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 08:26 #15 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
De juiste banden maken heel veel uit, maar onderschat ook het vakkundig uit-balanceren van de wielen niet.

Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 22:22 #16 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Exit Trail Attack, Enter Battlewing!
Zelf rijdt ik met veel plezier met anakees onder beide Alpen.
Mijn maat had ook problemen met TrailAttacks onder zijn V-strom 1000. Op het V-strom forum werd er ook al veel geklaagd over zwabberen van de
trailAttacks. Na contact met de dealer kreeg hij direct een nieuwe voorband.
Het commentaar van de importeur was dat productieproces zo nauw luistert dat er nog weleens iets misgaat.
Het is niet te zien aan de band en het blijkt ook niet uit de kwaliteitscontrole. M.a.w. het moet dus uit de praktijk blijken.
Na montage van de nieuwe voorband was het zwabberen weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden