Vreemd gaan?

13 nov 2009 22:26 #1 door snicker
Vreemd gaan? werd gestart door snicker
Zoals wellicht meerdere deelnemers hier op het forum zit ook ik er wel eens aan te denken om ''vreemd te gaan'' :P

Ik heb mijn oog laten vallen op een ....KTM 990 Adventure.

Reden van mijn begeerte:
-De Varadero is een prachtige, zeer betrouwbare, brave, beetje te zware maar comfortabele motor.
-De KTM is een prachtige, wellicht ietwat onbetrouwbare maar wel weer zeer spannende slanke motor.

Op beide machines kan je lange reizen maken.

Met de KTM kan je ook nog eens lekker crossen ;D

Ik ben geen techneut, ketting spannen/smeren gaat nog, de rest is voor de dealer.
Onderhoud Honda is niet goedkoop maar goed te overzien.
Iemand ervaring met de KTM?

Wat moet ik doen.....

Dank voor de reacties/adviezen.

Groet'n
Snicker aka Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 22:34 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Vreemd gaan?
Ik weet verder niks van KTM, maar mij is hij afgeraden als zomer/winter kilometervreter. Onvoldoende beschermd voor ons grillige klimaat (ze worden gauw lelijk).

Qua techniek en design aan de andere kant ben je wel weer in één klap up-to-date!



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 22:44 #3 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Vreemd gaan?
Hoor hier eigenlijk maar weinig van de GS 800?
Lijkt mij een geweldige motor!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 22:50 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Vreemd gaan?
JAAAAA die stond bovenaan bij mij! 8)

Maar ook afgeraden: dat ding heb de bof en de mazelen en de waterpokken allemaal tegelijk. Daar moet je je dan weer voor bijverzekeren bij.. jawel, de dokter zelf!

Ik hoor wel steeds maar: de nieuwe Ténéré!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2009 23:29 #5 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Vreemd gaan?
Met deze ( twee  ;D ) zou ik ook kunnen leven hoor.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2009 00:04 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Vreemd gaan?
JAAAAA..

Die 2 bedoelde ik...  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2009 09:19 #7 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Vreemd gaan?

Ik heb mijn oog laten vallen op een ....KTM 990 Adventure .
Reden van mijn begeerte:
-De Varadero is een prachtige, zeer betrouwbare, brave, beetje te zware maar comfortabele motor.
-De KTM is een prachtige, wellicht ietwat onbetrouwbare maar wel weer zeer spannende slanke motor.

Op beide machines kan je lange reizen maken.

Met de KTM kan je ook nog eens lekker crossen ;D

Ik ben geen techneut, ketting spannen/smeren gaat nog, de rest is voor de dealer.
Onderhoud Honda is niet goedkoop maar goed te overzien.
Iemand ervaring met de KTM?

Wat moet ik doen.....

Gewoon lekker gaan rijden op de motoren die je voor ogen hebt , de Ktm zal je zeker bevallen rijdt goed voelt goed , en een hoop power.
Wat betreft problemen , kan je ze met alle motoren hebben , mijn Ktm is van dit jaar en geen enkel probleem gehad nu 10000km mee gereden .
En wat betreft in de winter rijden , heb eigenlijk nog geen fiets gezien die daar ongeschonden vanaf komt ,de Ktm zit goed in de verf en de plastic delen zijn goed te behandelen , dus moet kunnen zou ik zeggen.
Het kwetsbare gedeelte is onder de keienvanger , dat moet je gewoon schoonhouden (accu regelaar etc)
Succes met je zoektocht

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2009 09:54 #8 door snicker
Beantwoord door snicker in topic Vreemd gaan?
Olaf,

Dank je voor je reactie.
Hoe is zo'n Oostenrijkse schone in het onderhoud?
Valse tongen beweren dat dat schunnig duur is.

Hoor graag.

Groet'n
Snicker aka Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2009 10:47 #9 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Vreemd gaan?
De KTM is Gaaf! Zal je iets meer banden kosten, beurten staan als ik het goed heb om de 8000 km voor geschreven, verder hoor ik er niet heel veel bijzodere dingen over. Maar kijk is op allroadmaniacs, kan je er wel 2 dagen over lezen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 00:06 #10 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Vreemd gaan?
7500km beurt 220euro alle filters en olie(motorex vol syntheet)
achterband gaat ongeveer 7000km mee , ligt natuurlijk wel aan je rijstijl , ik leg ze er zelf om kost ongeveer 120 euro voor achter .
Meer kosten heb ik er niet aan gehad , behalve de brandstof , gemiddeld 1 op 17.5 , heb van de zomer ook een paar keer de 1 op 19/20 gehaald maar dan moet je wel erg je best doen .
Betrouwbaarheid , denk dat de kinderziektes er wel uit zijn , heb eigenlijk nog geen zwakke punten kunnen ontdekken , blok is nu goed doorontwikkeld .
Nog nooit olie hoeven bijvullen , kortom tot nu toe erg tevreden .
De r versie is wel hoog dus onder de 185cm moet je wel een beetje oppassen met stilstaan , anders voel je alleen lucht onder je voetjes , gevolgd door een val ,met remmen moet je daar mischien wat aan wennen die lange veerwegen , aan de andere kant drempels lijken niet te bestaan .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 11:07 #11 door snicker
Beantwoord door snicker in topic Vreemd gaan?
Servus Olaf,

Danke sjeun voor je reactie.
Ik heb mijn oog laten vallen op een 2007 Adventure.
Wil beslist ABS erop.
Zijn de 2007-ers net zo klachtenvrij als jouw 2009-er, eea is dit jaar namelijk toch nog weer verder ge-update.
Wat meer vermogen en een betere/minder schokkerige gasreactie.
Waar laat je het onderhoud uitvoeren?

Hoor graag.

Groet'n
Snicker aka Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 12:09 - 15 nov 2009 12:17 #12 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Vreemd gaan?
Ik heb nooit met de andere modelen gereden wel en 2008 SMT , daar moest ik wel behoorlijk wennen aan de gasreactie , is wel een heel andere motor maar zelfde blok .
Bij mijn 2009 model heb ik er geen last van is gewoon soepel , het is een injectie natuurlijk dus is wel anders dan een carberateur .
De 2009 modellen schijnen wel de beste te zijn als het op de injectie aankomt (gasreactie)
Ik heb de mijne in duitsland gekocht , en nu in onderhoud bij Andre motoren in Ermelo .
Zijn aardige lui , heb met de 7500km beurt meegelopen en een beetje uitleg gehad hoe alles zit , dat vond ik top .
Abs vond ik niet belangrijk de r versie heeft dit ook niet , rij graag offroad daar heb je niks aan abs , vond de hoogte van de R versie helmaal goed , scheelt 5cm maar ben 199.5cm dus geen probleem .
Je kunt ook de gashendel aan laten passen met een andere throttlecam , kost wel 120euro geloof ik heb je 3 verschillende cams die in je gashandel passen , om de gewenste reactie te krijgen .(heb ik geen ervaring mee)
De Pk's zijn voldoende 2007 is geloof ik rond de 100 , meer dan genoeg kan ik je vertellen , mij 2009 model tilt gewoon het wiel op als je volgas accelreert zelf in de derde versnelling .
Ik denk dat het blok net zo betrouwbaar is als de nieuwere modellen ,je moet alleen  de boel goed warm rijden , voor je het gas opentrekt , het klinkt anders dan een honda ik noem het een knikkerbak zitten wel wat geluiden in .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 13:26 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vreemd gaan?
De KTM is absoluut een dijk van een motorfiets. De enige reden dat ik voor de Dero blijf gaan (dat is natuurlijk persoonlijk, voordat iemand mij verwijt dat ik weer die Dero de hemel in prijs...  ;D 8) ) zijn drie:

De draaicirkel van de LC8 is dusdanig groot dat de motor op een simpel veldweggetje niet zonder steken te keren is;
Het comfort v.w.b. bescherming tegen weersomstandigheden is op de Dero gewoon beter voorelkaar; evenals het zadel;
Het ABS van KTM is gewoon K* en grijpt al in als er nevel boven de straat hangt (eigen ervaring na een lange proefrit)

Bij onderhoud aan je Honda betaal je de naam (dik!), maar ook KTM is zeker niet goedkoop. Betrouwbaarheid... tja... KTM (vooral de injectieversie) zijn natuurlijk nog niet lang op de markt... Van een Honda weet je dat je probleemloos honderdduizenden kilometers kunt maken. De KTM's die bij mijn dealer binnenkomen voor aan het infuus hebben toch gebreken waarvan je met een alp, twin of dero nog nooit gehoord hebt...  ::)


Je zou eens kunnen polsen op het KTM gedeelte van advriders.com forum.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 18:10 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Vreemd gaan?
De draaicirkel is niet veel groter dan de meeste andere motoren , je moet gewoon de tweeboutjes op het balhoofd indraaien probleem opgelost , waarom het af fabriek zo staat is mij ook een raadsel .
Comfoor tja dat ga je niet redden tegenover een varadero , maar ik zit er perfect op het grote verschil zit hem denk ik vooral in de voorruit (windbescherming ) zitpositie en zadel bevallen mij perfect , had ik nooit gedacht toen ik het voor het eerst zag , probleemloos in een dag naar de pont in noorwegen gereden 960km .
Varadero ligt behoorlijk lager bij de weg dus zijwind zal ook zeker gevoeliger zijn .
Maar goed ik zou gewoon gaan proefrijden op de diverse motoren , en niet zoals mij ongezien een in duitsland kopen zonder een meter te rijden , geld overigens voor beide motoren mijn At(in ned) en Ktm , en ben even blij met beide.Geluk is met de domme zijn mijn Pa ALTIJD
groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 20:04 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vreemd gaan?

www.dieselmotorfiets.nl/eva.html  

say no more...


Is idd een optie maar waarom zou je op een motor met AUTOMAAT willen rijden? Daarmee haal je juist alle fun er uit... Slaat ook niet aan. Anders waren de Aprillia en Yamaha met semi-automaat bestsellers en dat zijn ze niet.

Diesel is overigens wél een interessant concept... maar Erik moet zich nog wel bewijzen inzake service, onderdelen, etc... Dapper om er van uit te gaan dat je geen dealer netwerk nodig hebt en alles centraal wil regelen. Wat moet dat kosten als een service monteur vanuit Valkenburg ZH helemaal naar Maastricht of Groningen moet rijden voor een servicebeurt?

Ben bang (is wat anders als doemdenken) dat het concept strand op te hoge ambities... En tja... dan is er voor dik 17.000,- toch heel wat meer moois te koop met een bewezen reputatie...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 21:02 #16 door snicker
Beantwoord door snicker in topic Vreemd gaan?

Comfoor tja dat ga je niet redden tegenover een varadero , maar ik zit er perfect op het grote verschil zit hem denk ik vooral in de voorruit (windbescherming ) zitpositie en zadel bevallen mij perfect , had ik nooit gedacht toen ik het voor het eerst zag , probleemloos in een dag naar de pont in noorwegen gereden 960km

.

Olaf,

Wat is dat toch met de voorruit van de KTM.
Ik ben 1.86, moet ik me hier zorgen over maken?
Ik ben namelijk nogal allergisch voor turbulientie om de kop.

Hoor graag.

Groet'n
Snicker aka Wim

PS Ik zou dit weekend proefrijden maar ben herstellende van de griep dus dat ging niet door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 22:18 #17 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Vreemd gaan?
Zorgen is een groot woord , ik zit net buiten de gevaren zone wat turbelentie (vooral rond de helm) , maar moet dan wel netjes rechtop blijven zitten , als ik naar de At kijk en vele andere motoren , er word een hoop geknutseld aan de ruitjes van vele motoren , voor wat meer comfort .
Heb nooit met de touring ruit gereden , heb wel een verhoogde op de twin maar rij nu eigenlijk altijd met de orginele .
in vergelijk met de varadero , daar zit je denk ik helemaal uit de wind , dat is wel lekker natuurlijk , dat is bij de ktm zeker niet zo .
De Ktm is gewoon echt een fun motor om me te rijden , maar wel wat extremer met voor en nadelen die daar bijhoren .
Zeker het korte werk is het gooien en smijten vanwege de hoogte ik vind dat heerlijk , maar daar zullen anderen anders over denken .
Net als de varadero of elke andere motor voor en nadelen heeft .
Zoals ik al zei ga er op rijden , motorrijden is uiteindelijk emotie en fun mischien past ie bij je en mischien ook niet .


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 19:58 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vreemd gaan?

De KTM is een prachtige, wellicht ietwat onbetrouwbare maar wel weer zeer spannende slanke motor.


Kijk dan hier maar eens naar. :-X
Zonder TCN is KTM heeeeeeeelemaaaaal nergens  >:D >:D >:D
Met dank aan Sandra die meteen aan jou dacht.

  Daar sta je dan met je 13000 euro KTM
  Gelukkig iemand met een Transalp in de buurt
  Gr.Sandra

Deze mag wat mij betreft in de volgende transalper op de voorpagina :angel:

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden