Schokkende varadero 1000

22 nov 2020 13:17 - 22 nov 2020 13:18 #21 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000

xrvtuur schreef : Ik weet niet of je in staat bent om zelf een voortandwiel te wisselen ? ik zou een 15 tands voortandwiel naar je op kunnen sturen. bevalt het reken je het af bevalt het niet stuur je het terug, kost je 14 euro verzendkosten.


Wel aangezien ik net alles vernieuwd heb, hoeft dat niet. Standaard zit er een 15 op en mijn motto na jaren is standaard is vaak het beste πŸ˜„

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 13:21 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Schokkende varadero 1000
Standaart zit er 16 op.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 13:53 #23 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Dan zal die er nu ook onder zitten πŸ˜„

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 22:34 - 24 nov 2020 22:35 #24 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Hey,

Vandaag nog even contact gehad met garage. De technieker had de zaken die ik bemerkte niet echt nog gemerkt, ze zijn er echter nog wel degelijk. Nu vond hij het gasnaald verhaal nog wel aannemelijk. Ik heb al wat elektrische componenten gecontroleerd en voorlopig komt daar nog niets uit. De bobines zijn gewoon goed, de gaspositiesensor komt goed binnen en geeft bij een vaste positie een stabiele waarde en alle stekkers heb ik bij aankoop al gereinigd. We gaan gewoon even lekker rijden, nog eens goed voelen en als volgende stap de gasnaalden, al zij het preventief, vervangen. 1 dingetje dat ik ook zeker nog ga nakijken is de fuel cut off relais. Toen ik de motor kocht lag deze namelijk los te bengelen in de voorkuip en merkte ik op dat dat de stekker ook kapot was, deze wordt nu op zijn plaats gehouden met een spanbandje en de rubber die miste is vervangen door dikke rubber flappen en spanbanden om hem in de correcte positie te houden en vrij van trilingen. We kunnen het maar nagekeken hebben πŸ˜„.

Ik hoop toch op korte termijn een oplossing te vinden en als ik dat doe laat ik het jullie weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2021 15:03 #25 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Zo ondertussen al lekker bezig geweest. Carbu's getest op lekken, geen problemen daar. Luchtfilterbehuizing is eraf geweest, rubbers tssn de carbu's en luchtfilters zijn preventief vervangen. Benzinefilter is vervangen. Heel het uitlaatsysteem is er vanonder gegaan, aan de cilinders zaten geen pakkingen en aan de dempers en verdeelpijp waren klemmen en dichtingen allemaal rijp voor de vuilnisbak. Dat is dus allemaal vernieuwd en nagekeken. Helaas zonder resultaat. Wat ik wel ondertussen heb ontdekt is dat het lijkt alsof de voorste cilinder een misfire heeft. Als je stationair een heel aantal keer een mini beetje gas geeft volgt er een plofje vooraan wat er soms voor zorgt dat de motor stil valt. Alles is dicht dus ik begin een beetje te vermoeden dat of de bobine of de bougiekabel of de bougiekop ergens faalt. Ik ga gewoon die voorste bobine volledig vervangen inclusief de kabel en kop en dan nog maar eens proberen. Eerst dacht ik mss een lek aan de koppakking maar deze is ook zo dicht als iets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2021 15:07 #26 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Schokkende varadero 1000
Bougiedop al nagekeken? Die heeft mij ooit eens laten stranden

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2021 15:21 #27 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Tja ik heb hem er al eens af gehad maar wat valt er aan na te kijken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2021 15:22 #28 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Schokkende varadero 1000

Bart schreef : Tja ik heb hem er al eens af gehad maar wat valt er aan na te kijken?


Of de isolatie zijn werk nog doet. Ik had er een haarscheur in waardoor de vonk oversloeg tussen dop en blok ipv de bougie

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2021 15:29 #29 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Ik zal hem dadelijk eens nakijken. Ik heb op engelse fora al wel gezien dat er bij de varadero vaker een probleem is met oftewel bobine of bougiedop vooraan. Goed idee πŸ™‚

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2021 12:46 #30 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Hey iedereen.

Nog eens tijd gehad om wat te sleutelen. Met de haynes er naast alles eens overlopen. Het ontstekingssysteem is al volledig gecontroleerd. Bobines, spanningsregelaar, bougiekabels en koppen, alles wat er bij hoort. En alles test goed uit. Ik begin meer en meer te vermoeden dat het een probleem met de brandstofpomp is. Deze week heb ik eens goed kunnen rijden en op de snelweg heb ik hem eens goed de sporen gegeven en wat valt me nu op?: bij snelheden tot 130 niets te merken. Vanaf 140 is er een soort shok waarneembaar, noem het maar licht inhouden/rijden continu, ga je van die snelheid volgas, niets te merken. Maar nu komt het. Ik tikte ff rond de 200 en plots merkte ik dat hij inhield alsof hij zonder benzine viel, dan nam hij weer op en terug weg alsof er geen benzine was, gas eraf en alles terug als voordien. Ik weet wel dat ik geen originele pomp heb zitten (bij de vorige eigenaar vervangen). Dus eerst volgende stap is dus ff de pomp testen en meten hoeveel debiet hij nog geeft. Heeft er iemand een tip om de pomp te laten draaien zondar dat je aan het relais moet overbruggen, anders moet de hele kuip er weer af en als het makkelijker kan, graag 😁. Het relais is trouwens ook nog een verdachte want deze lag bij aankoop van de motor los te bengelen. Natuurlijk moeilijk vast te stellen want het relais sluit wel als je er 12 v op zet maar ja da zegt natuurlijk niet of er door trillingen een slecht contact ontstaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2021 22:05 #31 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
Zo toch maar ff dat elllendige brandstofpomp relais vervangen. De brandstofpomp zelf is nog prima. Net even een klein ritje kunnen maken en het lijkt opgelost. Deze rit heb ik eigenlijk van niets last gehad, kan alle snelheden rijden zonder bokken. Wat ook enorm opviel was dat bij iets hogere snelheden, wanneer je van het gas ging hij echt enorm snel afremde op de motor, dat is bij deze ook weg. Dus lichtjes positief nieuws. Nu een dezer dagen eens een flinke rit doen om te verifiΓ«ren. Maar al zeer tevreden nu πŸ˜„πŸ˜„

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2021 09:36 #32 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Schokkende varadero 1000
Bart, fijn dat je het probleem lijkt te hebben opgelost en fijn dat je hier terugkoppelt !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2021 19:10 #33 door Berry
Beantwoord door Berry in topic Schokkende varadero 1000
De hondadealer had van synchroniseren blijkbaar ook geen kaas gegeten. Net eventjes gecheckt en dan maar weer zelf gedaan. Stond alles behalve synchroon. Ik snap echt niet waarom garages niet eens gewoon doen waarvoor je ze betaald. Ik voel me elke keer weer in de zak gezet als ik erachter kom dat er weer dingen zijn die ze 'gedaan' hebben en uiteindelijk niet gedaan hebben. Maar dat ter zijde, rijdt de varadero weer wat beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden